2020. május 28., csütörtök

matematika 05.28.

Kedves Gyerekek!

A mai órán tovább haladunk, megnézzük, hogy még mi maradt a  könyvünkben.

Már az iskolában is érdeklődtetek az óra iránt. Akkor mondtam, hogy meg fogunk vele részletesebben ismerkedni. Ennek most jött el az ideje. Voltak páran akik ügyesen le is olvasták hátul a falon lévő óránkat a teremben.

Készítsd elő a tankönyvedet!

Tk. 126./1. 

  • Különböző fajta órákat látsz!
  • Felismered az összeset? Próbáld meg megnevezni őket!
Nézzünk meg egy számlapos órát!


                                        A számlapos órán 2 fajta mutató található.
                                             ↙                                              ↘
Kis mutató: az órát mutatja                                                   Nagy mutató: a perceket mutatja



  • Egy nap 24 órából áll, de látható, hogy 12 szám található az óra lapján.
  • Ez azért van, mert ez az óra kétszer számolja a 12 órát.
  • Ezen az órán a reggel 9 óra és az este 9 óra ugyan abban az állásban van! 

  • Egyenlőre csak az egész órákkal foglalkozunk!
  • Ha azt mondom, hogy reggel 9 óra van, akkor hogyan állnak az óra mutatói?
    • Kis mutató a 9-esen.
    • Nagy mutató a 12-esen.


Egész órakor 
⟹a kis mutató az adott számon áll, 
⟹a nagy mutató pedig MINDIG a 12-esen van!

Nézzünk hozzá feladatot!
Tk. 126./ 2.
  • Egész órákat jelölj rajta.
  • Rajzold be a kis és a nagymutató állását!
  • Figyelj oda, hogy meg lehessen különböztetni őket! Figyelj a nagyságukra!
  • 1. kép: reggel 6 óra, a kis mutató a 6-oson, a nagy mutató a 12-esen
  • 2. kép: reggel 8 óra, a kis mutató a 8-ason, a nagy mutató a 12-esen
  • 3. kép: délután 4 óra, a kis mutató a 4-esen, a nagy mutató a 12-esen
  • 4. kép: délután 5 óra, a kis mutató az 5-ösön, a nagy mutató a 12-esen

Tk. 126./3.
  • Két sorban vannak az órák!
  • Az első sorban hagyományos, számlapos órákat látsz.
  • A második sorban digitális órákat, melyekről leolvasható az is, hogy most éjszaka vagy pedig nappal van.
  • Olvasd le, hány órát mutatnak a különböző órák!
  • Az azonos időpontot mutatókat kösd össze!
Egy kis levezető játék:
link: egész_óra

Videó óra tanításáról:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

💛feladat
Tk. 127./2.
Hány óra van?
8:30
vagy
20:30

Egy óra 60 percből áll. A számok között vannak pici vonalak. Az órán 60 darab pici vonalka található. A 6-osig eljutva 30 darab kicsi vonalka van. (Kicsi és nagy vonalak összesen!)
Ezért írhatjuk: 8:30
Miért írható 20:30?
Ha tovább számolunk a 12-től (déltől, mikor ebédelsz): 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 (éjfél). Így a 8 óra este: 20 óra.

Hogyan mondjuk ki? Fél 9. 
Ha a nagy mutató a 6-oson áll, akkor úgy mondjuk, hogy fél, hiszen az adott órának már eltelt a fele, a nagy mutató a teljes körből, már megtette a felét.
A kis mutató pedig két szám között áll. 
Mutatja, hogy melyik órában vagyunk de mutatja melyik órához közelítünk. 

  • Nézd meg a két képet!
  • Mit látsz az elsőn? 
    • A gyerekek iskolában vannak.
    • Tanulnak.
    • Reggel vagy este vannak az iskolában?
      • Reggel.
  • Mit látsz a második képen?
    •  A kislány ágyban van és az anyukája mesél neki.
    • Reggel vagy este van?
      • Este.
  • Móka és Kópé mutatja. Hány óra is van? 
  • Kópé azt mondja: 8:30 
  • Móka azt mondja: 20:30
  • A számlapos órákon mit látsz?
  • Ugyanúgy állnak a mutatók.
  • DE! Nem mindegy, hogy reggel vagy este mutatják ez!
  • Mond el, mi a különbség a b) részben található három óránál!

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷



Írás 5.28.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok!🌻
Tornáztasd meg a kezedet!
Kéztorna

Az Írásfüzetben kapsz ma 2 db feladatot:

1. A 67. oldalon lévő képekről kell szavakat írnod.
Ügyelj arra, hogy háromtagú szavakat alkoss!
Vagyis, 3 magánhangzó lehet minden szóban.
Miután elkészültél, ellenőrizd át, hogy minden ékezetet kitettél-e! Javítsd, ha hibáztál!
Segítségül megadom a szavakat!

vasaló, repülő, dominó, ceruza
mutató, kupola, szalámi, járóka
hegedű, saláta, nagyító, terítő,
koszorú, tapéta, fenyőfa, víziló,
 pizsama, korona, katona, daráló

2. illetve kiszínezni a rajzokat.

Nincs más dolgod!😉

Készen is vagy!

Szép napot kívánok!
Anett néni🙋


Olvasás 5.28.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok!🍨

Egy borítékos feladattal kezdjünk!😊
Párosító

Nyisd ki az olvasókönyvedet a 204. - 205. oldalon!
- Gyakorold a szavak olvasását 2x a 204. oldalon!
Újra olvasd el, tapsold el szótagolva a szavakat!
- Olvasd tovább a mesét!
- Válaszolj a kérdésekre szóban!

1. Ki jött be a szobába?

2. Mit adott oda a gyerekeknek?

3. Mi nem történt Boribonnal?😉
- Gyakorold a szavak olvasását 2x a 205. oldalon!
- Olvasd el a mese befejezését a 205.oldalon

Befejezésül még egy borítékos feladat:
Párosító

Készen vagy az olvasással! 
Köszönöm a munkád!💛  

Szép napot kívánok!
Anett néni 🙋

Testnevelés 05.28.

Kedves Csoporttagok ! 


A csütörtöki online testnevelés óránk fő témája : a labdás koordinációs feladatok . A gyakorlatok elvégzéséhez szükséged van bármilyen otthon fellelhető labdára. Amennyiben van 1db focilabdád,    1 db gumilabdád, vagy kézilabdád már kezdhetünk is !

I. A bemelegítést végezzük labdával. 


II. Labdás ügyességfejlesztő gyakorlatok kézzel :


II/A Labdás ügyességet fejlesztő gyakorlatok lábbal: 


III. Levezető gyakorlatok: 



Kedves egészségetekre ! 
Ma is várom az edzésről készült  videókat, fényképeket messengeren, és az  epitok.5.a@gmail.com e-mail címen. 
Legyen szép, eredményes napotok.  

Boros Pál




ÉNEK – ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Kisdiákjaim!
Remélem mindenkinek sikerült megtanulnia a múlt órai hosszú, pünkösdi dalunkat. A mai órán egy olyan dallal ismerkedünk, amit óvodában biztosan tanultatok és el is játszottatok.
Ha újra találkozunk, akkor mi is el fogjuk majd játszani!

1.     Dalcsokor ismétlése:
-       Konkolylevél….Tk.53.o.
-       Hold, hold…..Tk.46.o.
-       Gyertek lányok…Tk.39.o.
           Énekeljétek el a dalokat, tapsoljátok hozzá a ritmusukat!

2.     Új dal tanulása: Zöld paradicsom…
-       Tk 56.o.
-       Miről mesél nektek a dalhoz tartozó kép?
-       Olvassátok el a dal alatt lévő ismertetőben, hogyan kell majd eljátszanunk!
(ezt mutatja a kép is!)
-       Tanuljátok meg a dalt a következő linkről. Ne zavarjon benneteket az, hogy kicsit eltér a dal szövege, nyugodtan énekeljétek így:Zöld paradicsom...
-       Törekedjetek a szép, kifejező éneklésre!

3.     Ritmikai készségfejlesztés:
-       Tk. 56.o. 3. feladat
-       Másoljátok le a ritmust a füzetbe, és kék színessel húzzátok meg az ütemvonalakat!

Jó munkát mindenkinek!
Györgyi néni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...