2020. március 27., péntek

Rajz


Színkeverési feladat
Kedves Gyerekek
A színek egymással történő keveredésével foglalkozunk. A mai órán alkalmaznod kell a feladaton belül a keverést.
Hallgassátok meg a verset, majd nézzétek meg a kis videót, és próbáljátok ki!

Tóthárpád Ferenc: A három paca

A kék, a piros meg a sárga,
rengeteg szín jó barátja.
Amúgy meg mind kedves rokon,
pöffeszkednek rajzlapokon.

Elnyújtózik, s szól a sárga:
„fogócskázzunk valahára!”
Unatkozik, az a baja,
ő is csak egy apró paca. –

Kergess engem! – hívja a kék,
s felé nyújtja cseppnyi kezét!
Mint aki csak térül-fordul,
lám, a sárga nekilódul,
 
és elcsípi, el a kéket:
zölddé válnak a festékek.
Kéket szekál a piros is,
aztán lilára változik.

Most meg, ni csak, „mert oly csinos”,
sárgát ölel a kis piros.
Egybekelnek valahára
narancsszínű boldogságba.




Színek keveredése - videót mutattam meg hétfőn

Ma a következőt kérem!
A videó első 50 másodpercét nézzétek meg:     Színkeverés gyerekeknek 


A feladatod, hogy egy virágon, vagy egy autón, esetleg egy kitalált formán, készíts színkeveréseket.
A háttér megtervezése is feladatod. Célszerű másik színt használni, mint a formán, ami kiemeli.
Például: a virágod sárga és piros keverése, akkor a háttér balról sárgából indul, zöldbe, és a lap jobb oldalán kék.












VAGY

Bármilyen képet készíthetsz, csak a 3 alapszín és azok színkeverésével tedd színessé.  


Jó munkát kívánok!

Az alkotás elküldési határideje: 2020. 

április 1. 😉


Mindenkinek jó hétvégét kívánok!
Anett néni

Matematika 03.27.

Kedves Gyerekek és Szülők!

Ma rendhagyó matematika óra lesz! Kint fogunk dolgozni az udvaron a kertben!
Örültök? 😄
De még mielőtt kiindulnánk van némi elvégezendő feladat!

  1. Vedd magadhoz az almás füzetedet, ceruzádat és egy radírt is. 
  2. Nyisd ki kérlek a füzetedet, keresd meg az utolsó írásodat, számolj le alatta a margó mellett 5 négyzetrácsnyit, majd írd fel középre, hogy gyakorlás és a margóra a mai dátumot (3.27.).



Ha készen vagy nincs más teendőd mint, a füzetedet, ceruzádat és radírodat a kezedbe venni!
Kész vagy?
Ha igen, akkor légyszíves öltözz fel, vegyél föl udvari viselethez szükséges dolgokat!
Felöltöztél?
Nagyon jó!Ügyes vagy!
Kezedben van a füzet, ceruza, radír?
Akkor mehetünk!
Keress nekik biztonságos helyet kint! S tedd le őket!


Az udvaron kérlek keress :

10 db kavicsot és 10 db virágot
                 VAGY
10 db levelet és 10 db faágat
                  VAGY
a te fantáziádra bízom 10 db valami és 10 db valami

A lényeg hogy KÉT KÜLÖNBÖZŐ dolgot keress amikből 10-10 darab van!

Ha összegyűjtötted nincs más feladat mind kiraknod a következő számfeladatokat.
Figyelj oda, hogy egy sorban csak 10 db dolog lehet, ha kigyűlt a 10 kezd meg a második sort!


  1. 8+4=⬚⬚
  2. 9+5=⬚⬚
Mutatom képekben is:
  1. Kirakás:

Az első: 8+4
Én  leveleket és  virágokat szedtem. Elkezdtem kirakni a 8 levelet, majd a markomba vettem a 4 virágot és letettem, úgy hogy a 8-hoz tudom, hogy még 2 kell, hogy 10 legyen s ami még a markomban van, az a 2 letettem  a következő sorba.

A második: 9+5
Most kavicsokat és virágokat gyűjtöttem. Elkezdtem letenni a kavicsokat, ugye 9db-ot kell, majd a markomba vettem az 5 virágot és elkezdtem letenni a kavicsok után. Tudom, hogy mennyit kell letennem a 9-hez, hogy 10 legyen. Ugye egyet és a második sorba még leteszem a többi virágot ami a markomban van. 


2.Füzetbe való leírás

8+4=
Rajzoljuk és írjuk le az első feladatot! Bontsuk is szét!
                          Bontás: Mennyi levél van? 8
                          Mellette, ugyanabban a sorban mennyi virág? 2
                           A második sorban mennyi virág? 2


S ugyanígy a második feladat!
9+5=

A valamennyik helyére kérlek, te a számokat írd be!




Jó munkálatokat!
Kellemes hétvégét Mindenkinek!
Ui: akinek energiája engedi s képet is készít az elkészült munkáról szívesen várom e-mailen vagy massengeren.

Szép napot!
Zsuzsi néni





Írás

Írás: Szó, mondat írásának gyakorlása



A kézbemelegítő gyakorlatok után, a Betűtanítás- írásfüzet II. 18. oldalának megírása a feladat.

  
A képek : zsömle, zacskó

A szavak  másolása az olvasókönyvből 

Az óra száma és a tollbamondásos , illetve másolásos feladatok között mindig maradjon ki egy sor az áttekinthetőség miatt. Köszönöm!

A katicás füzetbe pedig egy kis  másolás:
3.27.         8. óra otthon
        
     ok. 156.o.
m:barát, pedál fogas, 
búvár, bútor, vitéz, 
titok, város, fazék



j:
A katicás füzetről fotót kérek 3.31-ig
Nagyon jó munkát kívánok!
Anett néni

Olvasás

Kedves Szülők, kedves Gyerekek!

A hét utolsó napjához értünk. Gondolom, elfáradtatok.
A ma kiadott feladatokról hétfőig kérek fotót. Jelzem, melyekről.
Aki ma végez a feladatokkal, küldheti.
Pihenjetek, játszatok is együtt!⚽ 👪

Az olvasókönyv és Játékház munkafüzet előkészítése után, melegítsetek be!

1. Először az Olvasókönyvben dolgozunk.
A 156. oldalon nyissátok ki!
Olvassátok el az oszlopok szavait! Beszéljétek meg a jelentését.

Most a vers olvasása következik.
Ha valaki szeretné, meg is tanulhatja. 😉

2. Most a Játékház feladatlapban dolgozunk:  68.o. / első része
Egy új típusú feladatot ismerhetsz meg: igaz - hamis feladat
Arra kérlek, olvasd el a mondatokat! Ami igaz, oda tegyél + jelet, ami hamis, azt hagyd üresen!
Erről kérek  elküldeni egy fotót!😉
3. Az olvasókönyvben folytatjuk:  157.oldalon.
- Olvasd el a szavakat először magadban, majd mond ki hangosan!
- "Hány gyereké lett a csokoládé?" című olvasmányt olvasd el 2x! - Próbáld megérteni, megjegyezni!

- Most pedig kérdéseket teszek fel! A választ keresd a szövegben és húzd alá!
Csak azokat a szavakat húzd alá, ami a válasz! Használj különböző színeket!
1. Mit kapott Gyuri a nagymamától? - kék színnel húzd alá
2. Ki aggódott, hogy nem ízlik a csoki? - barna színnel húzd alá
3. Kit vár meg Gyuri?- zöld színnel húzd alá

Ennek a megoldásáról is fotót 
várok!



Végül olvasd el a sárga csíkban a bölcsességet. Te is így gondolod? Beszéljétek meg!
Szép napot, jó hétvégét kívánok Mindenkinek! 

Anett néni

Katolikus hittan


Nagy szeretettel köszöntelek Benneteket!
Amint nézed a hittankönyved elején a képet, gondolj arra, hogy Jézus nagyon szeret téged és mondd el azokat az imákat, amiket hittan órán szoktunk.
Kérlek, nézd meg a 26. lecke képét az 56.oldalon! Az Úr Jézus tudta, hogy nemsokára visszamegy a Mennyei Atyához a Mennyországba, de úgy szeret minket, hogy velünk is szeretne lenni. Ezért arra gondolt, hogy nemcsak az utolsó vacsorán adja eledelül önmagát a kenyérben és borban a tanítványaink, hogy a lelküket táplálja, hanem amikor a templomban, a szentmisén a pap bácsi imádkozik, megelevenedik az utolsó vacsora, és az Úr Jézus a mi szívünkbe is költözik.
A könyvedben a feladat, hogy kiegészítsd a rajzot az 57. odalon található. Az oltár, a templomban lévő szent asztal előtt egy váza lesz, ha összekötöd a pontokat. Rajzolj bele virágokat az Úr Jézusnak, szeretetből!
Az oltárról hiányoznak nagyon fontos dolgok. A kistányéron (paténa) a Szentostya és a kehelyben a bor. És még 2 dolog hiányzik, ez legyen találós kérdés! 1. Világító eszköz, általában viaszból készül, fényes lángja van. 2. Az a tárgy, amely nekünk keresztények a legfontosabb jel, megváltásunk jele, ott van templomaink tornya tetején, otthonunk falán vagy nyakláncon is. Rajzold ezt a két dolgot is a képre utána színezd ki a képet!
Jó munkát kívánok!

03.27. Református hittan

Köszönöm a múlt heti munkátokat!
Kezdjünk el készülni a Húsvétra! Könnyű feladat a jövő órára: megnézni a következő filmet:

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dfy-8zXtgnQo%26fbclid%3DIwAR1z_HhnYRqU2qrK2ghRCxcMGB7LAfx45fuNPga1ihyAg_ogH6lB17hwlO8&h=AT0gxCY8LkklHjHurgdn633lbcsr0taNfX_uk3SvdLVZWIAV0O2uHaVsxcrbsqw4iKlin2YNuO2tCzKaJrrxJCV8y22_KBDfBXjSo0qSkOe5Aydv6BNL6oA3tK-OccJ5m3rMg5rRrFMgV-EnRr5rHg

Imádkozzatok tovább, minden nap! Kitartás! :-)

Testnevelés 1.a 03.27.

Kedves Csoporttagok !

Jön  a hétvége, elérkezik a jó idő. Aki teheti töltsön minél több időt a tanulás mellett mozgással ,ház körüli teendők elvégzésével, segítsen  a szülőknek a házi munkákban ,takarításban .
A leckeírások után ,vagy a napi teendők között tartsatok egy kis szünetet és ha tehetitek végezzétek el a következő feladatsort ,amelyet szakemberek állítottak össze .
A gyakorlatok végzésének  a fő célja a helyes testtartás kialakítása, megőrzése.
Ne feledkezzünk el  a bemelegítésről sem amelyben ez a bejátszás segít:Bemelegítés
Kellő bemelegítés után javaslok két videót.
Ebben  a gyakorlatban szükségetek van egy rövid seprűnyélre,botra és máris kezdhetitek :
Botgyakorlat
 Aki eszköz nélküli tornát szeretné kipróbálni azok számára itt megnézhető bejátszás:
 Tartásjavító torna
 Kedves egészségére mindenkinek!

A tornákról fényképeket,videókat továbbra is várok a következő e-mail címre: epitok.5.a@gmail.com

Szép hétvégét kívánok mindenkinek !

Boros Pál

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...