2020. május 5., kedd

Társastánc 32. hét

Sziasztok!

A heti feladat a már meglévő táncok ismétlése és gyakorlása és mellette az Angol keringő átnézése. Ehhez küldöm a lépésanyagot videóban és gyakorló zenét.

Videó: https://youtu.be/SF8xsie--7g
Zene: https://youtu.be/B5lKqLmZ-bQ

Házi feladat:
Sajnos az idei vizsgabál nem lesz megtartva, amire egész évben készültünk. A vizsgabálat mindig egy Finálé közös tánccal zárunk. Ezt év vége felé tanulják meg a gyerekek. Most ehhez kérek segítséget, kommentben, üzenetben kérem a kedvenc zenéteket, mai slágert, amire szívesen táncolnátok. A legnépszerűbbre készítek egy rövid koreográfiát, amit szeretném, ha majd megtanulnátok.

Köszönöm és jó munkát,
Jana bácsi

Írás 5.5.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai napon két nagybetűt is megtanulunk írni. A nagy Sz betű elemeit már ismeritek, a nagy D betűt viszont új betűformával jelöljük. Ezért arra kérlek írd figyelmesen és lassan!




Tekintsük meg, hogyan írjuk?
Nagy Sz 6:16' és nagy D 5:54'
Vizsgáljuk meg a vonalrendszerben is ezeket a betűket!



A nagy Sz betűt két vonalközben írjuk, a "padláson és a házban".
A "padláson" kezdjük írni, a nagy S-sel, majd a S "pocakjához" kapcsoljuk a kis z-t. Így ketten alkotják a nagy Sz betűt.
A nagy D egy új vonalvezetést kíván. Állóegyenessel kezdjük a "padlásról" lefelé, balra egy hurok (mint a nagy L betűnél) és itt bátran kerekítsük a pocakját vissza, fel a "padlásra"! Itt picit továbbhúzva alakítunk egy pici ferde egyenest a hurok fölé.
A többi betű a pocakjához fog kapcsolódni, ferde egyenessel.
Akkor most vázoljunk kékkel a baglyos Nagybetűs Írólapok 12. és 24. oldalán!
Figyelem! A Nagybetűs Írólapokban a D betű kezdőpontját másként jelölték, de Te állóegyenessel kezdd légyszíves!😲🙏

Folytasd a munkát az Írásmunkafüzet 44. oldalán!
Az első sort kékkel írd meg, a többit grafitceruzával, a szokásos módon!
Végezetül a 🐞füzetben dolgozunk.
(Egy sor kimarad, dátumot írd fel!)
Gyűjtsetek és írjatok le Sz és D betűvel kezdődő személyneveket, városneveket! Összesen 10-t kérek!
(Nagybetűvel írjuk a neveket!😘 Ne írj a margóra!)
CSAK  a füzetben készült munkádról kérek visszajelzést!👀

Készen vagyunk! Köszönöm a munkád!🍒  

Szép napot kívánok!
Anett néni 🌷

Olvasás 5.5.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai órán ismét új nagybetűkkel ismerkedünk meg.

Mielőtt munkának látnánk, egy kis bemelegítő feladat:

Borítékos 83.

Most lássuk a betűket!
Figyeld meg és jegyezd meg a párokat!👀
gy - GY
zs - ZS
ny - NY
ly - LY
Nyisd ki az Ok.: 185. oldalon!
- Olvasd el a rózsaszín sorban a betűket!
- Olvasd el a szótagokat!
- Olvasd el a neveket!
- Olvasd el a mondatokat!
- A 3 szótagú szavakat próbáld először magadban elolvasni, utána kimondani!
- Olvasd el a versikét!
- Olvasd el a sárga csíkban a bölcsességet! Mit jelent? (Ha valamit meg akarunk oldani, a megfelelő eszközt használjuk hozzá.)

Ezt az oldalt még 2 - 3-szor nyugodtan olvasd el!

Nemrég, kiadtam feladatként egy versikét (már többen, fel is mondtátok👍 )  hogy tanuljátok meg. Arra kérlek benneteket, videóban küldjétek át nekem ahogy felmondjátok. Határidő: május 7.   Lehet Messengeren (ott talán egyszerűbb megoldani).

Kip-kop kalapács,
Kicsi kovács mit csinálsz?
Sárga lovat patkolok,
Aranyszeggel szegelek.
Uccu pajtás, kapj fel rája,
Úgyis te vagy a gazdája.

Kérlek Benneteket, naponta gyakoroljátok az olvasást, mert hamarosan újból nézni fogjuk hogyan megy. 
Sajnos azt sem kaptam mindenkitől, így annak eredménye 0%-ként jelenik meg a naplóban.😞

Levezetésként egy ismétlő, gyakorló feladat:
Keresd a párját!
Köszönöm a munkád!

Szép napot kívánok!
Anett néni🌷
ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Remélem mindenkinek jól telt a hétvége, és sikerült a feladatokat megoldani. Kezdjünk a mai anyaghoz.

1. Előző órai dal ismétlése:
 - Énekeljétek el a Hold, hold c.  dalt úgy, hogy egyenletes tá mérőt tapsoltok hozzá!
 - Mondjátok és tapsoljátok el az Egyszer a, kétszer a csöndben c. verset!
 - Játsszátok el a Jobb és bal, az én két felem c. verset!

2. Új dal tanulása: Hová mégy, te....
- Tk. 47.o. találjátok az új dalunkat.
- Szerintem óvodában már sokan tanultátok!
- Kiről szól a dal?
- Mit csinál a nyuszi az erdőben?
- Miért készít az anyukájának kertet?
- Válaszoljatok anyának a feltett kérdésekre!
- Tanuljátok meg a dalt a következő linkről: Hová mégy te....

3. Gyakorló feladatok:
- Mf. 28.o. 3.fel. Pótoljátok a hiányzó ütemeket a tanult ritmuselemekkel (tá, titi, szün)!
- Ne felejtsétek el, hogy 2-es buszba utazunk!
- Mf. 28.o. 4.fel. Írjátok a hangok nevét a hangjegyek alá. Lá, szó, mi hangokkal dolgozunk!
- Ne feledjétek a hangocskák helyét az oszlopon:
                                                                lá
                                                                szó
                                                                mi


Mindenkinek jó munkát kívánok!
Györgyi néni









matematika 05.05.

Kedves Gyerekek!

A mai matek órán most két szám kivonását ismerjük meg.

Egy kis bemelegítő játék:
link: Ki kinek a szomszédja?
A játékhoz egy kis segítség: ha kimarad egy ház, akkor nem a közvetlen szomszédos számot kell beírni, hanem az azt követőt.

Készítsd elő kérlek a matematika tankönyvedet, korongjaidat, tízes-tábládat, tolltartódat!

Tk. 112./1.

  • Tudom, már ismerős és lehet, hogy unalmas, de a további számolásokhoz, szükséges!
  • Számold meg, mennyi körte volt összesen a korsárban? (15)
  • Rakd ki korongokkal!
  • Mennyit ettek meg belőle?
  • Ugye, 6-ot számoltál?
  • Ezt a 6 korongot, úgy veszem el a 15-ből, hogy először 10-re vonok ki, akkor így 5-öt veszek le és még 1, hiszen így le meg a 6 körte, amit megettek.
  • Írd be a hiányzó számokat a feladatban szereplő üres négyzetekbe!

Tk. 112./2. a) és b)

  • Kérlek, Te is rakd ki korongokkal!
  • A b) résznél figyelj! Mert 16 a kisebbítendő! 
  • A 16-ból mennyit is kell elvenni, hogy 10 legyen?

Tk. 112./3. a) és b)

  • Ahogyan a feladat is kéri, ha szükséges korongozz! 
  • Ha nincs szükséged a korongokra, vedd elő a kezed, segítségedre van!
  • Ne feledd elővenni a 10-et a zsebedből!

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷




Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...