2020. május 28., csütörtök

matematika 05.28.

Kedves Gyerekek!

A mai órán tovább haladunk, megnézzük, hogy még mi maradt a  könyvünkben.

Már az iskolában is érdeklődtetek az óra iránt. Akkor mondtam, hogy meg fogunk vele részletesebben ismerkedni. Ennek most jött el az ideje. Voltak páran akik ügyesen le is olvasták hátul a falon lévő óránkat a teremben.

Készítsd elő a tankönyvedet!

Tk. 126./1. 

  • Különböző fajta órákat látsz!
  • Felismered az összeset? Próbáld meg megnevezni őket!
Nézzünk meg egy számlapos órát!


                                        A számlapos órán 2 fajta mutató található.
                                             ↙                                              ↘
Kis mutató: az órát mutatja                                                   Nagy mutató: a perceket mutatja



  • Egy nap 24 órából áll, de látható, hogy 12 szám található az óra lapján.
  • Ez azért van, mert ez az óra kétszer számolja a 12 órát.
  • Ezen az órán a reggel 9 óra és az este 9 óra ugyan abban az állásban van! 

  • Egyenlőre csak az egész órákkal foglalkozunk!
  • Ha azt mondom, hogy reggel 9 óra van, akkor hogyan állnak az óra mutatói?
    • Kis mutató a 9-esen.
    • Nagy mutató a 12-esen.


Egész órakor 
⟹a kis mutató az adott számon áll, 
⟹a nagy mutató pedig MINDIG a 12-esen van!

Nézzünk hozzá feladatot!
Tk. 126./ 2.
  • Egész órákat jelölj rajta.
  • Rajzold be a kis és a nagymutató állását!
  • Figyelj oda, hogy meg lehessen különböztetni őket! Figyelj a nagyságukra!
  • 1. kép: reggel 6 óra, a kis mutató a 6-oson, a nagy mutató a 12-esen
  • 2. kép: reggel 8 óra, a kis mutató a 8-ason, a nagy mutató a 12-esen
  • 3. kép: délután 4 óra, a kis mutató a 4-esen, a nagy mutató a 12-esen
  • 4. kép: délután 5 óra, a kis mutató az 5-ösön, a nagy mutató a 12-esen

Tk. 126./3.
  • Két sorban vannak az órák!
  • Az első sorban hagyományos, számlapos órákat látsz.
  • A második sorban digitális órákat, melyekről leolvasható az is, hogy most éjszaka vagy pedig nappal van.
  • Olvasd le, hány órát mutatnak a különböző órák!
  • Az azonos időpontot mutatókat kösd össze!
Egy kis levezető játék:
link: egész_óra

Videó óra tanításáról:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

💛feladat
Tk. 127./2.
Hány óra van?
8:30
vagy
20:30

Egy óra 60 percből áll. A számok között vannak pici vonalak. Az órán 60 darab pici vonalka található. A 6-osig eljutva 30 darab kicsi vonalka van. (Kicsi és nagy vonalak összesen!)
Ezért írhatjuk: 8:30
Miért írható 20:30?
Ha tovább számolunk a 12-től (déltől, mikor ebédelsz): 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 (éjfél). Így a 8 óra este: 20 óra.

Hogyan mondjuk ki? Fél 9. 
Ha a nagy mutató a 6-oson áll, akkor úgy mondjuk, hogy fél, hiszen az adott órának már eltelt a fele, a nagy mutató a teljes körből, már megtette a felét.
A kis mutató pedig két szám között áll. 
Mutatja, hogy melyik órában vagyunk de mutatja melyik órához közelítünk. 

  • Nézd meg a két képet!
  • Mit látsz az elsőn? 
    • A gyerekek iskolában vannak.
    • Tanulnak.
    • Reggel vagy este vannak az iskolában?
      • Reggel.
  • Mit látsz a második képen?
    •  A kislány ágyban van és az anyukája mesél neki.
    • Reggel vagy este van?
      • Este.
  • Móka és Kópé mutatja. Hány óra is van? 
  • Kópé azt mondja: 8:30 
  • Móka azt mondja: 20:30
  • A számlapos órákon mit látsz?
  • Ugyanúgy állnak a mutatók.
  • DE! Nem mindegy, hogy reggel vagy este mutatják ez!
  • Mond el, mi a különbség a b) részben található három óránál!

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷



1 megjegyzés:

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...