2020. április 22., szerda

Angol Emelt 04.22.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai témánk: Can you run? Yes, I can., No, I can't = 
                          Tudsz futni? Igen, tudok. Nem, nem tudok.

Küldök egy videót.

https://www.youtube.com/watch?v=Z0x95qiDKeg

1. Nézzétek meg a videót! 
- A füzetbe rajzoljátok le, mi az amit, meg tudnak csinálni a szörnyecskék!
- Rajzoljátok le azt is, amit nem tudnak megcsinálni és húzzátok át pirossal!
- Hallgassátok meg a dalt minél többször és Ti is utánozzátok a szörnyecskéket!
 
-Fényképezzétek le a füzetet!

2. A képet küldjétek el 2020.04.23.19:00-ig az e-mail címemre!

Köszönöm szépen!

Jó munkát:

Enikő néni


Segítségül leírom a szavak jelentését:

 Can you ...............? = Tudsz/ Tudtok .................?

A pontozott vonalra be lehet írni a következő igéket: 

run- futni
swim- uszni
fly- repülni
jump- ugrani

A kérdésre a következőképpen lehet válaszolni:

Yes, I can.- Igen , én tudok.
No, I can't. - Nem, én nem tudok.

A dal szövege:

Can you .......... ?

Can you run? Let's try!
 Can you run? 
Run run run
 Run run run
 Run run run 
Can you run? 
Run run run 
Yes, I can! 

 Can you swim? Let's try!
 Can you swim?
 Swim swim swim 
Swim swim swim 
Swim swim swim 
Can you swim?
 Swim swim swim 
Yes, I can!

 Can you fly? Let's try!
 Can you fly?
 Fly fly fly 
Fly fly fly
 Fly fly fly
 Can you fly? 
Fly fly fly 
No, I can't! 

 Can you jump? Let's try! 
Can you jump? 
Jump jump jump
 Jump jump jump 
Jump jump jump 
Can you jump? 
Jump jump jump
 Yes, I can!

matematika 04.22.

Kedves Gyerekek és Szülők!

A mai nap is még a kivonásokkal foglalkozunk. Ezen feladatok előkészítő gyakorlatok a tízes-átlépéses kivonások elvégzéséhez.

Mint az összeadásnál a kivonásnál is mindig 10-re vonok ki. Ez azért fontos, mert ha már 100-as vagy 1000-es számkörben számolnak majd a gyerekek, akkor az ujjaik kevesek lesznek.

Bemelegítésként:

  • sorold fel 0-tól 20-ig a páros számokat növekvő sorrendben
  • sorold fel 0-tól 20-ig a páratlan számokat növekvő sorrendben
Készítsd elő a matematika munkafüzetet, tízes tábládat, korongjaidat, tolltartódat! Köszönöm!

Mf. 77./1.a) és b) a feladat kiírásában 10 korongnak kell maradnia! Hibás a feladat kiírása!!!!
  • Vedd kérlek a kezedbe a ceruzádat!
  • Kezd el számolni a piros korongokat!
  • Amikor eljutottál a 10. korongig, húzz egy álló egyenest utána!
  • Mennyi korongot számoltál meg az első sorban összesen?
  • Írd le ezt a számot a mellette lévő kék üres négyzetsorba!
  • Tegyél kivonás jelet!
  • Számold meg, hogy mennyi korongot kell lehúznod, hogy 10 korong maradjon? Ezért húztuk az álló egyenest a 10. korong után! Mennyi korongot kell lehúznod, hogy eljuss az álló egyenesig?
  • Írd le ezt a számot a kivonás jel után!
  • Tegyél egyenlőség jelet!
  • Mennyinek is kellett maradni? 10! Írd le az egyenlőség jel után!
  • Oldd meg a b) részt is ugyanígy!
Mf. 77./2. a) és b)
  • Mint ahogyan a feladat is kéri, két lépésben számolj!
  • Kérlek az első lépéskor írj bolhaszámot az első kivonás fölé, ez segít a továbbszámolásban!
  • Használj korongokat a számoláshoz!

Mf. 77./3. a) és b)
  • a) rész: írd be a kivonások különbségeit, rakd ki korongokkal!
  • b) rész: rakd ki korongokkal a tízes tábládat használva! Számold meg, hogy mennyit korongot teszel a markodba, hogy a tízes tábládon maradjanak csak korongok! Számold meg a tenyeredben lévő korongokat! Írd be ezt a számot a valamennyibe!

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni 🌷

Testnevelés 04.22.

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek ! 

Szerda van, ilyenkor Kölyökatlétika feladatokat végzünk  a tornateremben . Bemelegítés után ti is tudtok a szabadban hasonló feladatokat végezni, hiszen nagyon szuper idő lesz  a héten . Aki más jellegű gyakorlatot szeretne, neki is kerestem mozgásanyagot.

Itt segít a videó  a bemelegítésben :

BEMELEGÍTÉS

Nézzétek meg ezt az ábrát, végezzétek el  a következő feladatokat !  Akinek van ilyen kártyája vegye elő és hajrá !!



Aki kint szeretne kicsit mozogni itt találhattok hozzá ötletet :

KINTI AKADÁLYPÁLYA

Az elmaradhatatlan levezetés :

LEVEZETÉS


Továbbra is nagy szeretettel várom  a videókat, fotókat az edzésekről.
Csodás napot kívánok mindenkinek !

Boros Pál

Írás 4.22.

Kedves Szülők és gyerekek!


Jó reggelt kívánok! 🌷
 A mai napon az írás órát egy kis olvasás résszel szükséges kezdeni, mert a szünet miatt kiesett napok révén elcsúszott az írás és az olvasás anyagrész. Így ahhoz, hogy az írás óra érthető legyen, előtte egy kis olvasást kell vennünk.

Kezdjük egy kis bemelegítő feladattal:
Keresd a párját
Nyisd ki az olvasókönyvedet a 174. oldalon!
Ma a magyar nyelv egyik sajátosságával ismerkedünk meg.
A jé hang jelölésének egyik módját már megismertük: j,
de szintén a jé hang jelölésére használjuk az ly-t. ("el-ipszilonos-jé") Ennek nyelvtörténeti okai vannak, sokan nem is értik, miért van erre szükség. De ma még nagyon sok szavunkban használjuk, nyelvünkben él, ezért meg kell tanulnunk! Sajnos szabály az nincs hozzá, a kis fejecskénket kell hozzá használni: meg kell jegyezni melyik szóban van! 😉
A képen egy zoknit látsz, de lyukas! Ez a hívóképe: lyuk
Tehát, ha ezt látod leírva ly, olvasd úgy: j.
Betűolvasás
- Olvasd el az első két rózsaszínsort! Karikázd be pirossal a ly betűket!
- Olvad el a harmadik sorban a  magánhangzókat! 
Szótagolvasás
- Olvasd el a szótagokat függőlegesen, majd vízszintesen is!
Szóolvasás
- Olvasd el a szavakat és kösd össze a képekkel!
- A kék szavak olvasását különösen ajánlom azoknak, akiknek még nem pörög be a "r" hang!😉
Kérdőmondatok - válaszok olvasása
(A kérdőmondat végén kérdőjel van!)
Figyeld meg, hogy a kérdéseket más hangsúllyal mondjuk, olvassuk, mint a válaszokat!
Milyen? - Ez a szó egy kérdőszó, kérdezünk vele.
- Olvasd el 2x a kérdéseket és a válaszokat!
Közmondás
- Olvasd el a közmondást a sárga csíkban! Mondd el, mit jelent?
(A nagyravágyás miatt többet veszíthetsz, mintha a kevesebbet is megbecsülnéd. Mindent akarna, de a végén semmi sem lesz belőle.)



 ÍRÁS
Gyakorold játékosan! j-vel vagy ly-vel jelölik a jé hangot ezekben a szavakban?
j vagy ly?


A mai íráshoz itt egy kis bemelegítő videó. Utánozni kell! Nem könnyű, figyelj nagyon!




Most pedig megtanuljuk írni  ly-t. Az elemeit külön-külön már írtuk. (l,y) 
Csak az összekapcsolásuk lesz most új feladat.😄
Vedd elő a Kisbetűs írólapokat, nyisd ki a 47.oldalon.
Figyeld meg a helyét a vonalrendszerben!

Ez a betű "padlástól" a "pincéig" tart!












Vázold kékkel a ly betűt!

A munkafüzetben folytatjuk a 35.oldalon:

1. sor kékkel írd át

2.-4. sor grafittal írd át és írd le a betűt és a szavakat

5.-7. sor olvasd el és másold le a szavakat

8. sor képírás (gólya, pólya, folyó)

9.-10. sor Olvasd el és másold le a mondatot!


A munkafüzet 34.oldalán folytatjuk a munkát!

Mondatokat kell alkotni a Mit? kérdésre válaszolva. Pótold a szavakat! Segítenek a képek!

Ne feledd: Nagybetűvel kezdjük a mondatot!

Utolsó feladat: Két felszólítómondat másolása. Olvasd el, másold le! 

Figyelj, a végén felkiáltójel van!

FOTÓT KÉREK A 34-35. oldalról!



Készen vagy az írással is!
 Köszönöm a munkád!
Szép napot kívánok! 
Anett néni 🌼

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...