2021. március 23., kedd

Társastánc 03.23

 Kedves Szülők és Gyerekek!

Az e heti feladat a Disco cha-cha-cha gyakorlása. Az oktató videóban nyitást és fordulást is találtok, aki szeretné betanulhatja. Ehhez küldök zenei és lépés anyagot.
Jó gyakorlást!
Jana bácsi

 ÉNEK- ZENE:

 Kedves Gyerekek!

Remélem mindenkinek sikerült megtanulnia az előző órai dalunkat. A mai órán egy újabb tavaszváró dallal ismerkedünk majd meg.

1. Óra eleji dalcsokor:

-  Ismételjétek át a következő dalokat:

- Sándor napján...Tk.49.o.

- Egyél libám... Tk.36.o.

- Mély erdőn...  Tk.44.o.


2. Új dal tanulása: Szállongó szél...  Tk.50.o.

- A mai órán egy német gyermekdallal ismerkedünk.

- A dal a tél elmúlásáról, a tavaszvárásról szól, arról az időszakról, amikor lassan újra éled a táj.

- Hogyan tud felébredni a természet szerintetek?

- Tanuljátok meg a dalt a következő linkről:https://www.youtube.com/watch?v=CEriBgm_TUc

- Milyen a dal hangulata? (Kicsit szomorkás, lassabb tempójú.)

- Kérlek, ti is próbáljátok így előadni.


3. Zenei írás fejlesztése:

- Tk. 50.o. 3.feladat

- Írjátok le a 2. feladat 2.sorát, ami fölé az van írva: lányok.

- A szó helye a 3-4. vonalközben van. Füzetbe dolgozzatok!


Jó munkát kívánok!

Györgyi néni

Matematika, 03.23.

 Kedves Gyerekek!

Remélem tegnap sikerrel jártatok a maradékos osztással! 

A mai napra hoztam nektek egy kis szöveges feladatot és összeadás, kivonás gyakorlását!


Bemelegítő gyakorlat:

🐾 3-as szorzó felmondása.


Megoldandó feladatok:

Mf. 28./1.

    ~ Olvasd el a szöveges feladatot KÉTSZER egymás után!

    ~ Karikázd be az adatokat! ( 27 és a 36)

    ~ Egészítsd ki a munkafüzet által megkezdett adatos részt a számokkal!

    ~ A négyzetsor elejére tegyél egy nagy T betűt és készíts tervet!

    ~ A valamennyi után számolj el 2 üres négyzetet, írd fel a nagy Sz betűt és számolj!

    ~ Számolj el 2 üres négyzetet és írd fel a nagy E és ellenőrizz! (Nem baj ha kimész a négyzetrácsos területről! )

    ~ A vonal elejére írd fel a nagy V betűt és válaszolj a kérdésre! Keresd meg a szövegben a kérdést! A kérdésben ott a válasz szövege!



Mf. 30./1. csak az 1. oszlop

    ~Figyelj a műveleti sorrendre!

    ~ A műveleti sorrendet pirossal írd a műveletek felé!

    ~ A bolhaszámokat grafit ceruzával írd fel a művelet felé!

Mf. 32./2. csak az 1. és 3. oszlop

    ~ Figyelj a műveleti sorrendre! 

    ~ Műveleti sorrendet pirossal írd, hogy össze ne keverd a bolha számokkal, amik részeredmények!

Műveleti piramis:



Levezető gyakorlat:

🐾 7-es szorzó tábla gyakorlása össze-vissza! 


Jó munkát!

Zsuzsi néni

    


Fejlesztő - magyaros 3.23

 Kedves Gyerekek!


Néhány online feladatot adok itt meg egy kis játékos gyakorláshoz:

Kijelentő vagy kérdő mondat?


Milyen mondatfajta?


Kérdő mondatok


Remélem tetszettek a feladatok.

További szép napot kívánok,

Anett néni💝

Nyelvtan 3.23.

Jó reggelt kívánok !

A mai napon egy új mondatfajtával ismerkedünk meg.
                      A kérdő mondat

Jelentésén túl még abban különbözik az eddig tanult kijelentő mondattól, hogy a mondatvégi írásjele:  ?

Az Anyanyelvi munkafüzetben és az ny-s füzetben fogunk a mai napon dolgozni.

 🌸Anyanyelvi munkafüzet 71. oldalán Olvasd el Zelk Zoltán Párbeszéd című versét!
🌸Húzd alá : a kérdőszavakat a versben!
( megoldások: honnét?, mit?, mi?, hány?, mennyit?,hányat?)
🌸Láthatod, hogy a kérdések végén mindig kérdőjel   (?)  látható. 
A feladatod, hogy írj még legalább 3 kérdő mondatot, amit a madarak kérdezhetnek egymástó!
🌸Anyanyelvi munkafüzet 71. oldalán a 3. feladatot oldjátok meg! 
A példamondathoz hasonlóan! Alkossatok kérdő mondatokat a válaszokhoz!Ügyelj arra, hogy a mondatkezdő betű mindig NAGY!😉
(Megoldási lehetőségek
Kérsz még süteményt?
Hol fogunk délután találkozni?
Mit csináltál tegnap?)
🌸Az ny-s füzetedbe másold le a felkiáltójel melleti mondatokat!
                              
                                            Digitális óra                  3.23.

Amf 71.
A kérdő mondattal kérdezünk, érdeklődünk, tudakozódunk. A kérdő mondat végére kérdőjelet teszünk (?).
🌸Anyanyelvi munkafüzet 71. oldalán színezd ki a képet!

Szorgalmi feladat:Alkoss kérdő mondatot!

Köszönöm a munkád!

Szép napot kívánok,
Anett néni🌻

2021.03.23. Kedd Angol Unit 2 Lesson 3 Adjectives: colours, big, small, old, new

 Kedves Szülők és Gyerekek!

A  mai órai munka: 

Unit 2 Lesson 3: Adjectives: colours; big, small, old, new = 

2. fejezet 3. lecke Melléknevek: színek; nagy, kicsi, régi/ öreg, új

1. Colours= színek

- Ismétlésképpen nézzétek meg a következő két videót a színekről:

Colours song ( British English)

The colour song

2. Adjectives= Melléknevek

- Hallgassátok meg a mellékneveket a következő linken

-Gyakoroljátok a szavak kiolvasását és kiejtését!

Adjectives: big, small, old, new

- Másoljátok le a mellékneveket a füzetbe!

 Cím:             Adjectives= Melléknevek

big= nagy

small= kicsi

old= régi, öreg

new= új

- Fényképezzétek le! 

3.Tk 16.old /1. 

- Olvassátok el és fordítsátok le a képen szereplő mondatokat!

- Segítség: 

It's a big train. = Ez egy nagy vonat.

It's a red train. = Ez egy piros vonat.

Goodbye!= Viszontlátásra!

2. Tk 16.old/ 2..3.

- Nézzétek meg a képeket és mondjátok el szóban milyen színű és milyen fajta közlekedési eszközöket láttok!

- A ? helyére milyen színű és milyen fajta közlekedési eszköz kerül? Rajzoljátok le a füzetbe és írjatok egy mondatot róla. Pl. 1. It's a yellow bus.= Ez egy citromsárga busz.

- Fényképezzétek le a rajzokat és a mondatokat!

3. A fényképeket küldjétek el az email címemre! Határidő: 2021.03.24. szerda18:00

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...