2020. március 23., hétfő

Angol Emelt

Kedves Szülők és Gyerekek!

Nehezen elérhető az internetes oldal és nem tudja mindenki meghallgatnia a CD-t, ezért

a mai feladat:
 MF34.old színezés,
Mf 35.old. Karikázd be mi van a csomagban!

Mindkét oldalt fotózzátok le és küldjétek el az e-mail címemre : sz.k.e.english@gmail.com

Köszönöm szépen!

Enikő néni

Ui.: Nem baj, ha korábban el lett készítve, most kérem a képeket elküldeni.

Testnevelés 1.a

Kedves Gyerekek! Kedves Szülők  !

Sajnos a mai nap nem sok jót tartogat az időjárás az előrejelzések szerint,ezért arra gondoltam ,hogy a szobában is elvégezhető gyakorlatot mutatok nektek .
A "házi feladatot"a videó alapján el tudjátok végezni .
Aki nagyon szorgalmas küldhet nekem felvételt arról , hogyan sikerült a "tesi óra" .
A link itt elérhető:
Labdás edzés

A videókat a következő e-mail címre lehet küldeni :
epitok.5.a@gmail.com

Szép napot kívánok!

Boros Pál

Környezetismeret 03.23.

Kedves Gyerekek! Kedves Szülők!

Környezetismeretből a következő témánk a környezetvédelem. A tankönyv segítségével kérem, beszéljék át:

  • hogyan hasznosíthatjuk természeti kincseinket → tk. 60./1.
  • hogyan és miért is kell vigyáznunk a természetre → tk. 60./2.
  • különböző energiaforrásokat mire és hogyan használjuk fel → tk. 60./3.
  • miért szükséges a takarékoskodás, hogyan lehetséges ez a mindennapokban? → tk. 61.  zöld mező

Munkafüzeti feladatok: 64./1. 
                                      65./4.
                     💚 Szorgalmi feladat: 64./3.

Jó munkát!
Zsuzsi néni


Matematika 03.23.

Kedves Gyerekek! Kedves Szülők!

Elkezdődött az online tanulásuk második hete!

Mint már említettem a múlthéten egy új feladatra készülünk fel. Elárulok egy titkot!! Már nem ismeretlen a számotokra!! Hiszen már az iskolába együtt is csináltunk ilyen feladatokat! 😉

Szeretném, ha előkészítenéd a korongjaidat és a tízes táblát valamint a tankönyvedet. Amit nyiss ki a 99. oldalon. Köszönöm!

Nézzük is az első feladatot! Segítek!

  1.  Számold meg kérlek, mennyi cserepes virágot látsz (bal oldalon) ? → nekem 9 van
  2. Vegyél 9 korongot a kezedbe! Rakd ezt ki kék  korongokkal a tízes tábládra.
  3. Számold meg kérlek, hogy a jobb oldalt mennyi van? → nekem 3 van
  4. Vegyél 3 korongot a kezedbe s egyenlőre a markodba tartsd kérlek!
  5. Mennyi van a tízes táblán? → 9
  6. Mennyit kell hozzátenni ehhez a 9-hez, hogy 10 legyen? → 1
  7. Ezt az egyet tedd oda a markodban lévő korongok közül! Piros oldalával felfelé!
  8. Most mennyi van a tízes táblán? → 10
  9. Mennyi van még a markodban? → 2
  10. Ezt a 2-őt tedd le!
  11. Mennyi van összesen? → 12
  12. Tehát: 9+3=12
  13. Összegezve: 9-hez először 1-et adok, majd még 2-őt. Leírva: 9+1+2=12
Kérlek ezzel a módszerrel oldd meg a következő feladatokat:
Tk.99/2. és 3.

Minden feladatnál korongozz kérlek!!!

Egy kis videós segítség!Link:  tízesátlépés

Köszönöm Mindenki munkáját!
Szép napot!


Rajz


Rajz A főszínek és a mellékszínek
Kedves Gyerekek
Nagyon izgalmas részéhez érkeztünk rajzból a feladatoknál. A színek egymással történő keveredésével foglalkozunk. A mai órán csak megtapasztaljuk a színek keveredését, pénteken pedig alkalmaznod is kell egy feladaton belül.
Hallgassátok meg a verset, majd nézzétek meg a kis videót, és próbáljátok ki!


Tóthárpád Ferenc: A három paca

A kék, a piros meg a sárga,
rengeteg szín jó barátja.
Amúgy meg mind kedves rokon,
pöffeszkednek rajzlapokon.

Elnyújtózik, s szól a sárga:
„fogócskázzunk valahára!”
Unatkozik, az a baja,
ő is csak egy apró paca. –

Kergess engem! – hívja a kék,
s felé nyújtja cseppnyi kezét!
Mint aki csak térül-fordul,
lám, a sárga nekilódul,
 
és elcsípi, el a kéket:
zölddé válnak a festékek.
Kéket szekál a piros is,
aztán lilára változik.

Most meg, ni csak, „mert oly csinos”,
sárgát ölel a kis piros.
Egybekelnek valahára
narancsszínű boldogságba.





Színek keveredése

Jó munkát kívánok!


Olvasás


2020.03.23. hétfő

Kedves Szülők, Gyerekek!

Szép reggelt kívánok Mindenkinek! 

A mai napon is a szokott módon készítsétek elő az olvasókönyvet, melegítsetek be légzőgyakorlatokkal, mondókával!

I.                           Először az Olvasókönyv 150. oldalán dolgozunk

1.    a rózsaszín háttér olvasása a feladat:

azt kérem, nézzétek meg, melyik zöngés és zöngétlen mássalhangzó!

A szokott módon vizsgáld (a torkodhoz teszed az ujjad, miközben tisztán hangoztatod a mássalhangzót)

azt kérem, a zs-t (pirossal), a s- betűt (zölddel), a karikázzátok be!

2.    Oszlopok olvasása. Szavak jelentésének megbeszélése /zsúr- Kisebb ünneplés és uzsonna meghívott barátokkal, rokonokkal., sut- A kemence és a fal közötti üres tér./



3.    Szavak mondatba foglalása.

4.    Az olvasmány olvasása: Virágboltban

5.    Az olvasmányhoz kérdéseket feltenni: Ki ment a boltba? Miért ment a boltba? Mit szeretett volna vanni? Mennyi virágot szeretett volna venni?

II.                         az olvasókönyv 151. oldalán gyakoroljuk a képek segítségével az összehasonlítást. példa mondatra: A barna nyúl gyorsabb mint a fehér.

gyorsabb
nagyobb
édesebb
 nehezebb
rövidebb
hidegebb
magasabb
keskenyebb
savanyúbb
hegyesebb
szárazabb
vékonyabb

 Lehet gyakorolni a sor és oszlop fogalmát is.

Pl.:  tedd a radírod a 2. sor, 3. oszlopára, vagy tedd a radírt a 4.sor 2. oszlopára. 

A Játékház munkafüzet 67. oldalán a lap tetején lévő első feladatot oldjátok meg, ahol párosítani kell.

 Jó munkát, jó gyakorlást kívánok!


Köszönöm szépen!

Angol emelt 03.23.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Köszönöm szépen a visszajelzéseket!

A mai óra anyaga: Ismétlés: Lesson1, Lesson 2
A feladatokat az alábbi linken találjátok:
https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/?cc=hu&selLanguage=hu&mode=hub
Ebben a sorrendben csinálják meg a gyerekek:
Lesson 1
1. Unit 5 elé tegyetek egy pipát a linken
2.Unit 5 Picture Dictionary
3.Find the pairs- Unit 5 Games
4.It's my birthday song
5.It's my birthday-karaoke
6.Lesson 1: TK 38-39.old.- Nevezzétek meg a tárgyakat a képen!
7. MF 34old- Színezzétek ki a képeket.Fényképezzétek le!

Lesson 2:
 8. The present- Stories Unit 5 - linken
9. TK 40. old- Nevezzétek meg a szereplőket és a tárgyakat!
 10. Mf 35.old - Mi van a csomagban? Karikázzátok be! Fényképezzétek le!
 Szorgalmi: Képek kiszínezése.

Ha valamilyen okból ( szerverhiba, nincs internet stb.) nem sikerül megnyitnia a linket, akkor egyelőre csak a TK-ben és Mf-ben dolgozzatok. 


11. A fényképeket küldjétek el nekem a szerdai feladatokkal együtt a  sz.k.e.english@gmail.com címre. Határidő: 2020.03.26. 12: 00
Azt is írjátok le az e-mailben, hogy mennyire nehéz, sok stb. a feladat, bírtok-e esetleg többet, illetve egyéb kérdés, probléma esetén feltétlenül jelezzetek.

Köszönöm szépen!

Jó munkát:

Enikő néni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...