2021. március 29., hétfő

Irodalom 3.29.

 Kedves Gyerekek!


A mai feladatot az Olvasási munkafüzetben kezdjük:

🌸a 61. oldalon az 1. feladatot oldd meg!

Megoldás:

gyűrű, védő, szőlő

tető, fenyő, főző

🌸61. oldal 2. feladat.

🌸Az olvasókönyv 160. oldalán lévő olvasmányt olvasd el, majd

🌸az Olvasási munkafüzetben 61. oldalán a 3. feladatot oldjátok meg!


Köszönöm a munkád!


További szép napot kívánok!

Anett néni🌼

Nyelvtan 3.29.

 Kedves Gyerekek!


A kérdő mondatokat gyakoroljuk tovább.

Az Anyanyelvi munkafüzet 73. oldal 4. számú feladata:

🌸Minden képhez írj 2-2 kérdő mondatot!

Néhány példa: 

1.Mit főz az anyuka?

2. Mennyibe kerül a konzerv?

3. Kit keresnek a gyerekek? 

🌸Az a feladatod, hogy a megadott mondatokon kívül minden képhez írj még egy-egy mondatot!


Szép napot kívánok!

Anett néni

Környezetismeret, 03.29.

 Kedves Gyerekek!

A mai és a következő órákon az étkezéssel és a hozzá kapcsolódó szabályokkal foglalkozunk majd.

Az étkezési szokások kultúránként eltérőek lehetnek. A kisgyermek, aki 0 és 3 év között van, a szüleitől és a körülötte élő nagyobb gyerekektől tanulja meg a helyes étkezési szokásokat, és sajátítja el az étkezési illemszabályokat is.

A tankönyv segítségével beszéljétek meg a következőket:

Tk. 46./1. 

    ~ Nagyon fontos, hogy a szervezetünk elegendő ételhez s ezáltal energiához, vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz jusson. 

    ~ Mikor, milyen fajta étkezést tudunk megkülönböztetni?

    ~ A tk. 46./1. feladat segítségével nevezd meg az étkezéseket és az óra segítségével határozd meg az idejüket!

    ~ A tk. 46. oldalán lévő sárga mezőt olvasd fel hangosan!


Megoldandó feladatok:

Mf. 48./1.

    ~ A felsorolt képeket nevezed meg, írd le a nevüket a vonalra!

Mf. 48./2.

    ~ Melyik eszközt használod a következő ételek elfogyasztásakor?


Az asztal megterítése függ az alábbiaktól:

    ~ Milyen napszak van?

    ~ Milyen alkalom, esemény alkalmából terítünk?

    ~ A feltálalt ételektől.

    ~ Lehet a terítés svédasztalos felszolgálás is, ott más szabályok vonatkoznak. 


A képen egy egyszerű terítést láthattok:





Ez a kép már egy összetettebb terítés:


Nézd meg a különbségeket!
    ~ Mely eszközök nincsenek az egyszerű terítésnél?
    ~ Vizsgáld meg a poharak számát, minőségét!
    ~ Vizsgáld meg az evőeszközök számát és minőségét!

Mf. 48./3. 
    ~ Az egyszerű terítési kép segítségével terítsd meg te is a munkafüzetben megrajzolt asztalt a két gyermek részére!
    ~ Ebédelni ülnek le. 
    ~ Egyszerű terítést alkalmazz!
    ~ Az evőeszközök neveit NEM kell odaírnod!


Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni




Matematika, 03.29.

 Kedves Gyerekek! 

Jó reggelt kívánok! Remélem kellemesen telt a hétvége Mindenkinek!

Készítsd elő, kérlek, a matematika munkafüzetedet, 1-se füzetedet és a tolltartódat!


Bemelegítő gyakorlat:

🐾 Az 1-es füzetből olvasd fel a 8-as szorzót!

🐾 Mondd fel a 8-as szorzó első 5 szorzását!


Megoldandó feladatok:

Mf. 37./2.

    ~ Soronként oldd meg az összeadásokat és a kivonásokat! 

    ~ A műveletek felé írd fel bolhaszámmal az összeget vagy a különbséget!

    ~ Hasonlítsd össze melyik a több vagy kevesebb és tedd ki a megfelelő relációt!

Mf. 37./3.

    ~ Olvasd el kétszer de ha kell többször is a szöveget!

    ~Karikázd be az adatokat!

    ~ Mutatom képen: 


    ~ A kép alapján egészítsd ki a feladatot és írt be a hiányzó számokat, műveletet!

Mf. 38./1. CSAK a kék háromszöggel jelölt nyitott mondat megoldása!

    ~ CSAK a kék háromszöges nyitott mondatot kérem megoldani.

    ~ Számold ki a bal és a jobb oldali műveleteket, az összegeket írd az összeadások felé!

    ~ Fejezd be az alábbi mondatot! Keresem azokat a számokat, melyek...


Levezető gyakorlat:

🐾 Mondd fel a 8-as szorzó első öt szorzását!

🐾 Most jöhet a többi emlékezetbe pakolása! Mindig tanulj hozzá egyet, addig amíg nem tudod felmondani az egészet fejből!


Jó munkát!

Szép napot!

Zsuzsi néni

Testnevelés 2021.03.29.

 Kedves Csoporttagok ! 

A hétfői testnevelés órára kaptok egy elméleti feladatot is a mozgásanyag mellé. A kiadott kérdések sorszámát leírod egymás alá, eldöntöd, hogy ( IGAZ-I, HAMIS-H ),lefotózod és elküldöd nekem messengren, vagy az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre. Minden beküldött feladatot értékelek. Jó munkát kívánok ! Határidő: 2021.03.31. szerda 20.00 óra 
 
Foci TOTO:
  
A NAGYPÁLYÁS LABDARÚGÁS SZABÁLYAI

IGAZ VAGY HAMIS AZ ÁLLÍTÁS?

1. A pályán egyszerre 11 játékos tartózkodhat

2. A játékvezető köteles minden esetben gólt ítélni, ha a labda teljes terjedelmével áthalad a gólvonalon

3. A büntető rúgásakor a labdát le lehet passzolni

4. A kapus is szerezhet gólt

5.Ha a labda a játékteret az oldalvonalnál hagyja el, a kedvezményezett csapat játékosa csak kézzel hozhatja játékba a labdát

6. A játékosok bármikor levehetik a mezüket, ha melegük van

7. A mérkőzések nem mindig 90 percig zajlanak

8. A lesen tartózkodó játékos aktív közreműködésével nem érhető el gól

9. A játékvezető mindig köteles a WAR-nak igazat adni

10. Játékost cserélni csak a játékvezető engedélyével lehet

11. A játékvezető tovább engedheti a játékot akkor is, ha valaki fekszik a földön

12.Ha villámcsapás történik a pályán, a játékosok akkor is tovább játszhatnak

13. A sarokrúgásból közvetlenül is gól szerezhető

13+1. A kezdőrúgást végző játékos csak előre rúghatja a labdát

 

Testnevelés óra


I.Bemelegítés: Végezd el  a gyakorlatokat ! 
 

II. Fő rész: 
Pörgesd meg a kereket 10-szer és végezd el  a gyakorlatokat! Kattints a feliratra,indul a szerencsekerék!
 
 
III. Levezetés :  A testnevelés óra után mindig végezz levezetést ! Csökkenti a sérülést, húzódások kialakulását! 
 
 
 
Városi focitorna (Saját fotó)
 
Kedves egészségetekre ! 
Várom  a megfejtéseket sok szeretettel! 
Üdvözlettel: Boros Pál
 


Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...