2021. március 22., hétfő

rajz, 03.22.

 Kedves Gyerekek!

A mai rajz óra áll még rendelkezésetekre, hogy a varázs bögrét a lehető legvarázslatosabbá fesd meg! 

Az osztály tanulóinak a fele készítette már el s kóstolhattam meg a varázst a bögrék segítségével! 

Várom még azok alkotásait is akik még nem küldték el számomra a festményüket! 

Határidő: 2021.03.25.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Akiknek van kedvük szabadon alkotni, nekik a következőt ajánlom:

    ~Tudod e, hogy minden év március 22-e milyen világnap?

    ~Március 22-e minden évben a víz világnapja. 

    ~Mit jelent számodra a víz?

    ~Számodra is fontos a víz?

    ~Milyen szerepet tölt be a víz az otthonodban, iskoládban?

    ~Hogyan befolyásolja a víz a mindennapi életedet?

    ~Hogyan hat a víz a jövődre?

    ~A vízzel kapcsolatban mit változtatnál meg a környezetedben?

    ~Te mihez használod a legtöbb vizet?

Bármi, ami eszedbe jut a vízzel vagy a feltett kérdésekkel kapcsolatban, fogalmazd meg rajzban vagy festményben. A technika mellyel dolgozol szabad. 


Jó munkát!

Szép napot!

Zsuzsi néni

Környezetismeret, 03.22.

 Kedves Gyerekek!

A mai környezet órán az ehető vadnövényekről lesz szó.

Kérlek, vedd elő a tankönyvedet, nyisd ki a 44.oldalon.

tk. 44./1.

    - Vannak olyan növények, melyek otthon a kertben termesztettek de vannak vadon, az erdőben, mezőn növő vadnövények is. 

    - Nevezd meg a képeken látható növényeket! Mondd meg róluk, hogy termesztett (otthon vagy fólia sátorban növő) vagy vadnövény!


tk. 44./2.

    - Néhány állat képét látod!

    - Tudod ki kicsoda? Nevezd meg őket s azt is mondd már meg, hogy mit esznek!


tk. 45./3. 

    - Néhány vadnövényről látsz fényképet és megnevezést is odaírták!

    - Olvasd fel hangosan a nevüket!

    - Kóstoltad már valamelyiket?


tk. 45. sárga mező felolvasása! Nagyon fontos információ! Amit minden esetben az életben be kell tartani! 


tk. 45./4.

    -Olyan gyógynövényeket láthattok, melyek gyógyászati célra alkalmasak.

    - Olvasd el mire használhat a megnevezett gyógynövény!


Környezet kis füzetedet vedd elő kérlek!

Másold be a következőket:


Mf. 46./2. 


Jó munkát!

Zsuzsi néni

 ÉNEK-ZENE:

Kedves Gyerekek!

Küldöm a mai óra anyagát. Mindenkinek jó munkát kívánok!


1. Daltanulás: Sándor napján...  Tk.49.o.

- A mai órán egy tavaszi dallal ismerkedünk.

- Sándor, József és Benedek a 3 tavaszt hozó személy. Az ő névnapjukon már a tavaszt köszönthetjük.

- Tanuljátok meg a dalt a következő linkről:https://www.youtube.com/watch?v=bdc3AJ-9FAk


2. Dallamírás füzetbe:

- Tk.49.o. 3.feladat

- Írjátok le a dallamot úgy, hogy a szó helye a 3. vonalon legyen.

- Ügyeljetek arra, hogy a 3. vonaltól a hangok szárát bal oldalra és lefelé kell húzni.


Szép napot!

Györgyi néni

Testnevelés 2021.03.22.

 

Kedves Csoporttagok ! 

Bízom benne mindenkinek eredményesen, jól, sok pihenéssel telt a hétvége. Hétfőre törzsizomzat erősítő gyakorlatokkal készültem nektek. A mai testnevelés órához videókat csatoltam, amelyek segítenek a gyakorlatok szakszerű végrehajtásában. 
 I. Bemelegítés: a gyakorlatok végrehajtása előtt végezz alapos bemelegítést ! 

Vérkeringés fokozó gyakorlattal folytasd a bemelegítést ! 

 
II. Fő rész : mobilizációs gyakorlat rongy segítségével. 
 
 
III. Levezetés: nyújtó hatású gyakorlat.Minden edzés után végezd el, így elkerülhető  a sérülés és csökkenthető az izomláz kialakulásának a lehetősége is. 




Telekom Veszprém autóbusza:
 
Saját fotó

 
Szép, eredményes hetet kívánok mindenkinek ! 
Üdv.:Boros Pál


Matematika, 03.22.

Kedves Szülők!

Készítettem a 7-tel történő maradékos osztásról videókat a gyerekeknek. Ezeket megosztom itt a blog felületén, de link formájában is elérhetővé teszem. Nem tudom, kinek milyen lehetősége van ezek megnézésére, ezért is van két elérési útja a videóknak. Ha valakinek így sem sikerül, kérem jelezzék, s elküldöm más módon. Köszönöm együttműködésüket!

Kedves Gyerekek!

Jó reggelt kívánok!

A mai órán a 7-tel történő maradékos osztással fogunk foglalkozni.

Ez már ismerős lehet, hiszen minden szorzás-osztás témánál foglalkoztunk maradékos osztással is. 

Bemelegítő feladat:

🐾7-es szorzó felmondása fejből!


Megoldandó feladatok:

Készítettem nektek  videókat, ahol részletesen elmondom és megmutatom, hogyan is kell ilyen feladatokat megoldani. Kérlek, nézzétek meg! Van lehetőség a többszöri megnézésre is! 

Ajánlom, hogy először csak nézd végig, második nézésnél, pedig csináld velem együtt a feladatot!

Link a videóhoz: Maradékos osztás 7-tel, tk-i feladat

A videó:



Tk. 47./1, 2

    - Mivel 7-tel történő maradékos osztásról beszélünk, a 7-es szorzót kezdem el mondani. Mutatom az ujjaimon a tanult módon!

    - Addig mondom, amíg a lehető legközelebb eső számot kapom meg az osztandó értékéhez. (vagy pontosan az osztandót)

    - Megnézem, hogy ez a szám, hányszorosa a 7-nek, ez a szám lesz a hányados.

    - A hányadossal visszaszorzok, s ehhez a szorzathoz még mennyit kell hozzáadnom, hogy megkapjam az osztandót, ez lesz a maradék, amit az osztandó alá írok.

     Nagyon fontos, hogy a maradékomnak kisebbnek kell lennie minden esetben az osztónál!


Link a videóhoz: Maradékos osztás 7-tel, mf-i feladat



Mf. 34./1.

- Szintén maradékos osztás a feladat. 

- Ugyan olyan tematika szerint kell végighaladni, mint a tk-i feladatoknál.

- Itt most nem kér a feladat írásban visszaszorzást. Ez most fejben történik.


Levezető gyakorlat:

🐾Labdázás közben mondd fel a 2-es szorzót!


Jó munkát kívánok! 

Szép napot!

Zsuzsi néni


Irodalom 3.22.

 Jó reggelt kívánok kedves Gyerekek és Szülők! 


A mai napon az Olvasókönyv 155. oldalán kezdjük a munkát.

A ty-gy-ny megkülönböztetése és annak gyakorlása a feladatunk.

🌸Azt kérem, olvassátok el az oldalon található szószedetet.

🌸ty betűs szavakat húzd alá,

🌸a gy betűs szavak elé tegyél csillagot *,

🌸az ny betűs szavakat másold le az o-s füzetbe:

                            📃Digitális óra                   3.22.

-----

Ok 155. m:


🌸Olvasd el az olvasmányt 2-szer.📗📗 Előbb hangosan, majd némán magadban.

🌸Az Olvasási munkafüzet  60. oldal 4. feladatát oldd meg! Szépen színezz, pontosan dolgozz!

Köszönöm a munkád!

További szép napot kívánok!

Anett néni🌼



Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...