2021. április 12., hétfő

Testnevelés 2021.04.12.

 

 Kedves Csoporttagok ! 

Hamar eltelt a tavaszi szünet. Bízom benne mindenki hasznosan, mozgással egybekötve töltötte el a szabadidejét. 

A szünet előtt sok tanulótól megkaptam a Foci TOTO megoldását, nekik köszönöm szépen, értékeltem  a munkákat. A TOTO megoldásait itt elérheted: 


 

 

 

 

 

 

Lássuk a mai testnevelés órát! 

Labdás koordinációs gyakorlatokat fogunk végezni. Kattints a feliratokra, nézd meg a videókat, ennek alapján el tudod végezni az edzést.

I. Bemelegítés: egyszerű gimnasztikával, és vérkeringés fokozással történjen. Ezekben segítenek a képek és a videó:

Vérkeringés fokozás: Keringésfokozás videó segítségével. 

II. Fő rész: labdás koordinációs gyakorlatok lábbal,kézzel is. A gyakorlatok elvégzéséhez szükséged van egy focilabdára, kézilabdára, vagy gumilabdára. A bólyát helyettesíteni tudod pl.: egy fadarabbal, tégladarabbal.

Labdás koordináció lábbal 

A gyakorlatok között tarts egy perc szünetet! 

Labdás koordináció kézzel  

III. Levezetés: A szervezet megnyugtatása, pulzus csökkentése a fő cél. Ebben is segít a videó:

Levezetés 

Kedves egészségetekre ! 

Üdvözlettel: Boros Pál 

Matematika, 04.12.

 Kedves Gyerekek!

Jó reggelt kívánok!

Remélem jól telt a tavaszi szünet, sok-sok élménnyel, örömmel!

A mai óra fő témája a 8-cal történő maradékos osztás. Ahogyan a 7-tel történő maradékos osztásos videó alapján elvégezted azokat a maradékos osztásokat, a 8-cal történő maradékos osztásnál sem kell különösebbet csinálnod! Jelen esetben nem a 7-es szorzót kell mondanod, hanem a 8-as szorzót!


Bemelegítő gyakorlat:

    ~ Mondd fel a 8-as szorzót fejből! Akinek még nem megy fejből, annak feladat a megtanulása!!!


Megoldandó feladatok:

Tk. 63./2.

~ Kezdd el mondani a 8-as szorzót!

~ Az osztandóhoz legközelebbi számnál állj meg!

~ Nézd meg mennyit mutatnak a kezeid! Az lesz a hányados! (zöld négyzet) Ezzel szorozz vissza, majd ehhez mennyit kell még hozzáadnod, hogy megkapd az osztandót! Az a szám lesz a maradék! (kék négyzet)

~A négyzetek színei segítségével ellenőrizz!

~ A 8-cal történő maradékos osztás esetében mennyi lehet a maradék? 8-nál kisebb számok!

    A maradék lehet 0 vagy 1 vagy 2 vagy 3 vagy 4 vagy 5 vagy 6 vagy 7!

Mf. 42./1.

~ Szintén 8-cal történő maradékos osztás a feladat.

~ Minden osztásnál kezdd el mondani a 8-as szorzót, közben mutasd e kezeden, melyiknél tartasz!

~ Az osztandónál kisebb, de hozzá legközelebb álló számot kell mondani a 8-as szorzóból!

~ Ha meg van ez a szám, akkor nézd meg, hogy mennyit mutatnak a kezeid! A kezeiden lévő szám lesz a hányados, ezt írd az egyenlőség jel után!

~ Az egyenlőség jel utáni számmal, a hányadossal szorozz vissza, majd ehhez a szorzathoz, mennyit kell adnod, hogy megkapd az osztandót? Ez a szám lesz a maradék, amit az osztandó alá kell írni.


Levezető gyakorlat:

    ~ Kérj meg egy felnőttet (vagy nagyobb tesót) a közeledben, hogy az 1-es füzetedben a 9-es szorzó és bennfoglaló tábla helyességét ellenőrizze le! Ha hibátlan, minden leírt szám, akkor olvasd fel a 9-es szorzót és bennfoglalót kétszer! Fontos, mert meg kell tanulni ezt is!


Jó munkát!

Zsuzsi néni

Környezetismeret, 04.12.

 Kedves Gyerekek!

Jó reggelt kívánok Mindenkinek!

Amint írtam, a mai óra még az étkezésé a fő szerep. Ha már előrébb lapozol a munkafüzetedben akkor látod, hogy ebben a témakörben ez az utolsó tananyagunk és témazáró dolgozat következik, de előtte összefoglalás is lesz. 

Kérlek, vedd elő a környezet füzetedet! A következő vázlatot másold be a füzetedbe!

IV. 12                                                    27. óra

                                                            Étkezés

                Napi 5 étkezés:

                        ①reggeli

                        ② tízórai

                        ③ebéd

                        ④uzsonna

                        ⑤vacsora

                A só fontos ételízesítő. Túl sok só fogyasztása káros lehet a szervezetre.

                Folyadékfogyasztás: 1,5 - 2 liter folyadék (VÍZ) naponta.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

A leírtak megtanulandók! Szükségesek a témazáró dolgozathoz!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Megoldandó feladatok:

Mf. 49./5.

    A feladatban hiányos mondatokat látsz, melyek különböző étkezési illemszabályokat rejtenek.

    A dőlt betűvel felsorolt szavakat olvasd el!

    Ha elolvastad, jöhetnek a kiegészítések.

    Mondatról mondatra haladj! Egyszerre csak egy mondattal foglalkozz!

    Ha kész a kiegészítés, olvasd fel a kiegészített szóval együtt, hogy értelmes-e a mondat!

Mf. 49./6.

    A lila szókártyákban város neveket látsz.

    Olvasd fel őket!

    Az adott várost egy-egy étel, fűszer híressé tette a történelmi idők alatt.

    Tudod-e miről híres Baja, Gyula...? Kösd a hozzájuk a megfelelő képet, mely híressé teszi az adott várost!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Amint említettem, összefoglalás és témazáró dolgozat következik majd. 

Már érdemes tanulni rá!

Amit az összefoglalásra és a témazáróra átnézendő:

    - A füzetben leírt vázlatok megtanulása ebben a témakörben:

                    ~Élelmiszerek

                    ~ Táplálkozás

                    ~ Tápanyagok

                    ~ Vitaminok, ásványi anyagok

                    ~Táplálék piramis

                    ~Ehető vadnövények, gyógynövények

                    ~Étkezés

    - Tk. 34-47.oldal

    - Mf. 36-49.oldal (Amik kimaradtak megoldhatóak, s a megoldott feladatokat külön lapra/füzetbe újra elvégezhetőek.)

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jó munkát!

Zsuzsi néni


Irodalom 4.12.

 

Kedves Gyerekek!

 

A mai olvasás órán egy nagyon kedves mesét olvasunk. Lázár Ervin : Nagyapó és a csillagok

 

1.       Mielőtt megismerkednénk vele, az olvasókönyv 158. oldalán lévő szavakat olvasd fel hangosan oszloponként haladva!

2.       Beszéljétek meg a szavak jelentését!

3.       Húzd alá azokat a szavakat :

Ø  grafit ceruzával, melyek ű

Ø  kék ceruzával, melyek ő

Ø  sárga ceruzával, melyek e betűre végződnek!

Olvasd el a mesét előbb némán magadban kétszer.

Olvasd fel hangosan a mesét egyszer.

Most próbáld megoldani a következő feladatokat!

Nagyapó és a csillagok (30. melléklet) - Helyezés (wordwall.net)

Nagyapó és a csillagok - Egyezés (wordwall.net)

Nagyapó és a csillagok szereplők - Anagramma (wordwall.net)

 

Köszönöm a munkád!

További szép napot kívánok!

Anett néni

Nyelvtan 4.12.

 

Kedves Gyerekek!

 

Remélem mindenkinek sikerült jól kipihennie magát. Frissen, erővel teli és vidáman kezdhetjük a hetet.

A mai órán a szünet utáni visszarázódás céljából egy kicsit gyakoroljuk a mondatok alkotását és válogatását.

1. Először egy Wordwall feladatot oldj meg, és írj ki 3-3 mondatot!

Kijelentő-kérdőmondat 2.o. - Csoportosító (wordwall.net)

Az ny-s füzetedet vedd elő és írd fel:

                            Digitális óra                     4.12.

                            -------

Kijelentő mondatok:

Nem járok mindenhová autóval.

A gyaloglás jó időtöltés, ragyogó időben.

Általában délelőtt tanulok.

Kérdő mondatok:

Mit csinálsz szabadidődben?

Szoktál kirándulni?

Mikor szoktál tanulni?

 

2. Most gyakoroljuk az -e szócska helyét!

-e kérdőszó helye - Kvíz (wordwall.net)

3. A következő mondatokat csoportosítsd!

Kérdő- és kijelentő mondatok (learningapps.org)

4. Keresd meg, melyik mondat illik a kép részletéhez!

Képrészletekhez mondatok rendelése (learningapps.org)

 

Ügyesen dolgoztál!

Köszönöm a munkád!

Anett néni🌼

 

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...