2021. április 14., szerda

rajz, 04.14.

 Kedves Gyerekek!

Bizonyára tapasztaltad már, hogy ha jó kedved volt, vagy éppen rossz hangulatban voltál, azt mások is észrevették rajtad. Ez azért van, mert érzéseink akaratunktól függetlenül is megjelennek az arcunkon. Az arcunk izmait szándékosan is tudjuk mozgatni. Tudunk fintorogni, grimaszt vágni, széles mosolyra húzni a szánkat, vagy felhúzni a szemöldökünket.

Játssz az arcoddal! Állj a tükör elé, s próbáld ki, hogyan tudod megváltoztatni az arckifejezésedet úgy, hogy haragosnak, vidámnak, vagy szomorúnak látszol!


Feladat:

Fesd meg az önarcképedet két változatban! Mutasd be, hogy milyen vagy, ha örülsz, és milyen, ha szomorú vagy! 

Önarckép: lehetőség szerint tükrözi, hogy milyen a te szemed, hajad színe, milyen formájú a fejed körvonala, a füled, a szemed, az orrod, a szád alakja, nagysága, fajtája. Próbáld meg ezeket egy tükör segítségével a legalaposabban megfigyelni és a legpontosabban megfesteni!


Szükséges eszközök:

    - Tükör

    - Rajzlap

    -Grafit ceruza, radír

    - Tempera/ vízfesték

    - Ecsetek (vékony és vastag is)

    - Víz, vizes tál, ecsettörlő rongy


Lépések:

1. Terítsd le takaró lappal/ újságpapírral az asztalt, ahol dolgozni fogsz.

2. Készítsd ki a felsorolt eszközöket.

3. Ha nincs kis tükröd amit magad elé tegyél akkor a nagy tükör elé menj, amikor elbizonytalanodsz arcod formáját, részleteit illetően.

4. Tedd a rajzlapot fektetve magad elé, majd felezd meg a hosszabbik éle mentén. Kaptál két kicsi téglalap részt.

4. Bal oldalra a vidám, jobb oldalra pedig a szomorú önarcképedet fesd meg.

5. Grafit ceruza segítségével rajzold meg a fejed formáját, füleidet, szemeidet, orrodat, szemöldöködet, szádat. A hajadat nem kell megrajzolni, mert azt egyszerűen meg tudod festeni! Szerkesztő vonalakkal dolgozz, hogy ha radírozni kell, könnyen ki tudd onnan törölni a nem odaillő részt. A tükör segít, hogy amikor vidám vagy milyenek a szemeid, hogyan áll a szád íve. Figyelj oda oda, hogy a füled, az orrod, a szemed és a szád, hol helyezkedik el a fejeden, az arcodon! Figyeld meg ezeket alaposan!

6. Ha meg vagy a felrajzolással, akkor jöhet a festés. Figyeld meg, most milyen színű a hajad, a szemed, a szemöldököd!


Értékelési szempontok:

- Saját önarckép, saját festése

- Festés minősége


Kép inspirációként:

Forrás: A képzelet világa vizuális-kultúra 2. osztályosoknak tankönyv


Jó munkát!

Zsuzsi néni


Nyelvtan 4.14.

 Kedves Gyerekek!


A mai napon az elmúlt időszakban tanultakat gyakoroljuk vegyes feladatokkal.

Holnap délelőtt találkozunk a Teams felületen 9:00 órától!


Az első feladatcsokor a szavak jelentésére ad gyakorlási lehetőséget:

1. Azonos jelentésű szavak

2. Rokonértelmű szavak

3. Lufipukkasztó-rokonértelmű szavak -próbáld úgy pukkasztani a gömböket, hogy a megoldás ma vagonba essen.


A második feladatcsokorban a szótagolást fogjuk gyakorolni:

Készítsd elő az ny-s füzeted!  

Írd fel:

            Digitális óra         4.14.


szótagolás:

Minden helyes megoldást írj le a füzetbe!

1. Szótagolás

2. Alkoss értelmes szavakat!

3. Írd le szótagolva!



Levezetésként néhány játékos feladat:

1.Értelmes?

2.Szótagolva írd le!


Köszönöm a munkád!

Ügyes voltál!

Szép napot kívánok!

Anett néni🌼

Matematika, 04.14.

 Kedves Gyerekek!

Jó reggelt kívánok Mindenkinek ezen az esős napon!

Kérlek, készítsd elő a matematika felszerelésedet!


Bemelegítő gyakorlat:

    ~ Nyisd ki a matematika 1-es füzetedet és olvasd fel a 9-es szorzót

    ~ Mondd fel a 9-es szorzó első 5 szorzását fejből!


Megoldandó feladatok:

Tk. 72./1.

    ~ A már ismert táblázatot töltsd ki a 9-es szorzótáblának és bennfoglalótáblának megfelelően!

    ~ Egy tekepályán 9 bábut helyeznek el.

    ~ Mennyi tekebábu van 2 pályán ha 1 pályán 9 van? 9+9=18 vagyis 2*9=18

    ~ Hány pályán van 18 bábu, ha 1 pályán 9 bábu van? 18:9=2

    ~ Hány bábu van a többi pályán? S mennyi pályán helyezkednek el az adott bábuk?

Tk. 72./2.

    ~ A bábukban szorzások és osztások szerepelnek.

    ~ A bábuk felé írd az eredményüket!

    ~ Ha kiszámoltad az összes bábu értékét, akkor az egyenlőket színezd ki egyformára!

Tk. 73./1. Minden oszlop ELSŐ és MÁSODIK sora!

    ~ Pótold a hiányzó számokat a szorzásokban és osztásokban!

    ~ Figyelj, hol van a valamennyi!


Levezető gyakorlat:

    ~ A 9-es szorzótábla emlékezetbe tétele, megtanulása!


Jó munkát!

Zsuzsi néni

Testnevelés 2021.04.14.

 

 Kedves Gyerekek! 

A mai, szerdai napra erősítő, általános testtartást javító gyakorlattal készültem nektek. A testnevelés óra végrehajtásához szükséged van egy seprűnyélre. Gyakorlatra fel! 
 
I. Bemelegítés: szerencsekerék segítségével. Pörgesd meg a kereket, végezd el a gyakorlatokat! A szükséges bemelegítéshez 5-ször forgasd meg  a kereket. 
Kattints a feliratra, indul a kerék! 

II.Fő rész: Vegyél elő egy felmosónyelet, vagy egy seprűnyelet a bemelegítés után és kezdődhet a gyakorlat. 
 
 
A gyakorlatok elvégzése után keress sportágakat, jelöld meg az első betűjét ! Jó játékot kívánok  !
 
 
III.Levezetés: A szakszerű nyújtás végrehajtásához használd a kereket, pörgesd meg, nézd meg figyelmesen az ábrákat ! 
 
A testnevelés óra után, tanulás után mozogjatok egy kicsit a szabadban, segítsetek otthon  a kerti munkákban, vagy pl. sétáltassatok kutyát, amennyiben az idő engedi. 
 
A kép forrása:Kutyasétáltatás

Kedves egészségetekre! 
 
Üdvözlettel: Boros Pál


 

ÉNEK-ZENE:

Kedves Gyerekek!

Küldöm a mai óra anyagát.

 

1.     Tanult dalok ismétlése:

-       Virágéknál ….   Tk.54.o.

-       Már tapsoljunk …. Tk.52

-       Még azt mondják …..  Tk.46.o.

-       Énekeljétek el a dalokat szöveggel, az első dalhoz adjatok ritmuskíséretet a Tk. 54.o. 3. feladata alapján.

 

2.     Dallamírás:

-       Tk.54.o. 4.feladat

-       Kottázzátok le a dallamot a füzetbe! Szó helye 2. vonalon legyen!

-       Ügyeljetek arra, hogy a dó helye a pótvonalra kerül majd!

 

Jó munkát!

Györgyi néni

 

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...