Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek!
Már kicsit kedvezőbb az időjárás, aki úgy gondolja és megteheti mozogjon
kicsit a szabadban ,kicsit segítsen szüleinek a kert gondozásában ,
ház körüli munkákban .
Másik lehetőség , hogy akinek van otthon bármilyen labdája, kicsi bemelegítés után, ügyeskedjen labdával.
Ebben segítséget jelent ez a videó:
Ügyeskedjünk labdával
A feladatok végrehajtásáról lehet videót, fényképeket készíteni amelyeket a következő e-mail címre várok :epitok.5.a@gmail.com.
További szép napot kívánok !
Boros Pál
2020. március 26., csütörtök
Matematika 03.26.
Kedves Gyerekek és Kedves Szülők!
Szép reggelt kívánok Mindenkinek!
Egy kis bemelegítés:
VISSZAJELZÉST KÉREK!
A Mf. 69. oldal 1, és 2. feladatáról kérek egy képet vasárnapig (03.29.) a gmailre, esetleg messengerre ( aki az emailt nem tudja kezelni).
Köszönöm a munkát!
Szép napot!
Szép reggelt kívánok Mindenkinek!
Egy kis bemelegítés:
- számolj el 0-tól 20-ig úgy hogy mutatod az ujjaidon, ne feledd a zsebedbe tenni
Képzeljétek!
Móka és Kópé levelet írt nekem, s érdeklődött felőletek, hogy hogyan megy a matematika!
A levélbe elrejtették a következő fejtörőket:
- 5 és a 4 összege
- 10 és a 4 különbsége
- 9 és a 4 összege
- 12-nél nagyobb de 16-nál kisebb
- 20 kisebbik számszomszédja
Sikerült??
Ügyesek vagytok!
Most vegyétek elő a munkafüzetet és nyissátok ki a 69.oldalon.
Nézzük az első feladatot! Már ismerős lehet ez a típusú feladat!
Mf. 69. oldal 1. feladat
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴◯◯ Rakj ki te is 8 piros korongot! S vegyél 3 kéket a markodba!
◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯◯ A 8-hoz 3-at úgy adok hozzá, hogy a 8-at pótolom 10-re, így az
elsősorban 2-őt tudok letenni, de a markomban maradt még 1, azt leteszem a második sorba.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵 Így néz ki kiszínezve. Remélem a tiétek is!
🔵 ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯
Olvasd le a képről! Mennyi kék korong van az első sorban? 2
Mennyi kék korong van a második sorban? 1
Írd be a hiányzó számokat a feladatba!
Számfeladattal: Megoldása:
8+3=⬜⬜ 8+3=11
╱ ╲
8 + ⬜ + ⬜ = ⬜⬜ 8 + 2 + 1 = 11
Kérlek oldd meg a többi számfeladatot is az 1. feladatban.
Ha készen vagy egy kis gyakorlás!
Már a kezeiden is számolhatsz ha a korongok kirakása tökéletesen megy! De ne feledd a 10-et eltenni a zsebedbe!
Mf. 69.oldal 2 feladat a) b) c)
VISSZAJELZÉST KÉREK!
A Mf. 69. oldal 1, és 2. feladatáról kérek egy képet vasárnapig (03.29.) a gmailre, esetleg messengerre ( aki az emailt nem tudja kezelni).
Köszönöm a munkát!
Szép napot!
Írás
3.26.
Írás: Szó, mondat írásának gyakorlása
A kézbemelegítő gyakorlatok után, a Betűtanítás- írásfüzet II. 17. oldalának megírása a feladat.
A képek : véső , fésű, fedő
Mivel az írás erre a napra elég nagy mennyiségű, célszerű két részletben megoldatni.
Az írásfüzetet most délelőtt, a katicásba pedig délután. :)
A szavak tollbamondásánál ügyelni kell a magán- és mássalhangzók hosszúságának megfelelő hangoztatására.
A mondatok másolása az írásfüzetből kell megtenni.
Az óra száma és a tollbamondásos , illetve másolásos feladatok között mindig maradjon ki egy sor az áttekinthetőség miatt. Köszönöm!
A katicás füzetbe pedig egy kis tollbamondás, másolás:
Azt szeretném kérni, hogy az összetartozó mondatok egymás alá legyenek írva, és a mondatpárok között legyen egy sor kihagyva.
Az Írásfüzet 17. oldaláról és a
katicás füzetről szombatig szeretnék fotót kérni!
Nagyon jó munkát kívánok!
Írás: Szó, mondat írásának gyakorlása
A kézbemelegítő gyakorlatok után, a Betűtanítás- írásfüzet II. 17. oldalának megírása a feladat.
A képek : véső , fésű, fedő
Mivel az írás erre a napra elég nagy mennyiségű, célszerű két részletben megoldatni.
Az írásfüzetet most délelőtt, a katicásba pedig délután. :)
A szavak tollbamondásánál ügyelni kell a magán- és mássalhangzók hosszúságának megfelelő hangoztatására.
A mondatok másolása az írásfüzetből kell megtenni.
Az óra száma és a tollbamondásos , illetve másolásos feladatok között mindig maradjon ki egy sor az áttekinthetőség miatt. Köszönöm!
A katicás füzetbe pedig egy kis tollbamondás, másolás:
3.26. 7. óra otthon
t: fű, fagyi, fóka, fény
íf.17.o.
m: Mi fő?
A leves.
Mi ég?
A gyufa.
Mi hull?
A hó.
Mi fáj?
A fog.
j:
|
Az Írásfüzet 17. oldaláról és a
katicás füzetről szombatig szeretnék fotót kérni!
Nagyon jó munkát kívánok!
ÉNEK- ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Kisdiákjaim!
Szép reggelt kívánok minden családnak!!!Remélem mindenki jól van, és nagyon várja már a mai feladatokat. Hát, nézzük!
1. Dalcsokor ismétlése:
- Körtéfa..... Tk. 32.o.
- Elvesztettem zsebkendőmet.....Tk. 33.o.
- Csíp, csíp, csóka .......Tk. 34.o.
- Kis kacsa fürdik..... Tk. 35.o.
Énekeljétek el a dalokat, a Csíp, csíp csókát játsszátok is el.
2. Péter és a farkas: zenés mese
Emlékeztek, hogy néhány héttel ezelőtt megnéztük videón a mese történetét. Péter és a farkas
Ezen a linken újra megnézhetitek, ha az időtök engedi.
Feladat: a füzetbe rajzoljátok le a mese szereplőit. Ha valaki már ezt megtette, akkor egy jelenetet rajzoljon le.
A történet szereplői: Péter
farkas
kismadár
kacsa
macska
nagyapó
vadászok
A feladat megoldására egy hetet kaptok. Az elkészült munkákat küldjétek el a baksaistvanne@gmail.com címemre. Nagyon várom az elkészült rajzokat.
További szép napot minden családnak!!!
Györgyi néni
Kedves Kisdiákjaim!
Szép reggelt kívánok minden családnak!!!Remélem mindenki jól van, és nagyon várja már a mai feladatokat. Hát, nézzük!
1. Dalcsokor ismétlése:
- Körtéfa..... Tk. 32.o.
- Elvesztettem zsebkendőmet.....Tk. 33.o.
- Csíp, csíp, csóka .......Tk. 34.o.
- Kis kacsa fürdik..... Tk. 35.o.
Énekeljétek el a dalokat, a Csíp, csíp csókát játsszátok is el.
2. Péter és a farkas: zenés mese
Emlékeztek, hogy néhány héttel ezelőtt megnéztük videón a mese történetét. Péter és a farkas
Ezen a linken újra megnézhetitek, ha az időtök engedi.
Feladat: a füzetbe rajzoljátok le a mese szereplőit. Ha valaki már ezt megtette, akkor egy jelenetet rajzoljon le.
A történet szereplői: Péter
farkas
kismadár
kacsa
macska
nagyapó
vadászok
A feladat megoldására egy hetet kaptok. Az elkészült munkákat küldjétek el a baksaistvanne@gmail.com címemre. Nagyon várom az elkészült rajzokat.
További szép napot minden családnak!!!
Györgyi néni
Olvasás
Olvasás
Kedves Szülők, Gyerekek!
Szép napot kívánok Mindenkinek!
Miután az olvasókönyvet és a Játékház feladatlapot előkészítettétek a tolltartóval, melegítsünk be!
1. Lementem a pincébe …-című mondóka elmondása normál
hangerővel, normál tempóval, mozgással kísérve, majd halkan nagyon gyorsan.
2. Sorolja el a hét neveit kétszer: először úgy, hogy egyre hangosabb, majd egyre halkabb lesz.
3. Légzőgyakorlatot végzünk: beszívjuk a levegőt, tartjuk 3-5 másodpercig és kiengedjük egy magánhangzót hangoztatva. Ezt két, három betűvel is elvégezzük.( pl.: a,í,ó, vagy e,ű,á)
2. Sorolja el a hét neveit kétszer: először úgy, hogy egyre hangosabb, majd egyre halkabb lesz.
3. Légzőgyakorlatot végzünk: beszívjuk a levegőt, tartjuk 3-5 másodpercig és kiengedjük egy magánhangzót hangoztatva. Ezt két, három betűvel is elvégezzük.( pl.: a,í,ó, vagy e,ű,á)
Az olvasókönyv 154. oldalán nézzétek meg a rózsaszín háttéren lévő betűket.
Olvassátok el, és a mássalhangzókat vizsgáljátok meg! Tedd a kezecskéd a torkodhoz, és tisztán hangoztasd a betűt, ahogy együtt tettük. Ne adj hozzá magánhangzót! Mutasd meg szüleidnek, mamidnak hogyan vizsgáltuk meg!
- Azt kérem, zöld színnel karikázzátok be a zöngétlen mássalhangzókat! (k,f,h,cs)-a jó megoldások
- Most olvassátok fel a betűpárok oszlopait!
- A szavak közül, a két kép szavát húzd alá!
- Az olvasmány olvasása következik. -
- Próbáld meg elmesélni, miről olvastál. ha nem megy, olvasd el még egy párszor!
Most a az olvasókönyv 155. oldala következik.
Olvassátok előbb el a szavakat, majd a mondatpárokat.
A lap alján a sárgahátteres részt beszéljétek meg, mit jelent ez a szólás!
Biztosan emlékeztek milyen jókat kacagtunk, mikor Zsuzsi néni a hosszúság mérését tanította nektek. Benneteket is próbált mérni. Hát, valójában ez a leírt mérés arról szól, hogy az ember értéke, mennyi. Ki mennyire tud kedves, jóságos és megértő lenni. Vagyis nem hosszúsága, hanem embersége amiről ez a szólás ír.
A Játékház munkafüzet 67. oldalán a 2. ,3. feladatot oldd meg!
Ezekről kérek most fotót:
- olvasókönyv154.
- Játékház 67. oldal
Jó olvasást, beszélgetést kívánok!
Anett néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2
Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...
-
Kedves Szülők és Gyerekek! A hét utolsó napján olvasásból gyakorló feladatok várnak ránk az olvasókönyv mellett, néhány játékos feladatta...
-
Kedves Szülők és Gyerekek! Szép reggelt kívánok!👸 Bemelegítésként egy kis szókincsbővítés: Mit jelent? Egy kis játékos képes mondato...
-
Kedves Szülők és Gyerekek! Ahogy ígértem, csak interaktív feladatot adok. Egy csokorra valót😉 Keddtől - keddig tartó "csomag"...