2020. március 26., csütörtök

Testnevelés 03.26.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek!

Már kicsit kedvezőbb az időjárás, aki úgy gondolja és megteheti mozogjon kicsit a szabadban ,kicsit segítsen szüleinek  a kert gondozásában , ház körüli munkákban .
Másik lehetőség , hogy akinek van otthon bármilyen labdája, kicsi bemelegítés után, ügyeskedjen labdával.
Ebben segítséget jelent ez a videó:
Ügyeskedjünk labdával 

A feladatok végrehajtásáról lehet videót, fényképeket készíteni amelyeket a következő e-mail címre várok :epitok.5.a@gmail.com.

További szép napot kívánok  !

Boros Pál

Matematika 03.26.

Kedves Gyerekek és Kedves Szülők!

Szép reggelt kívánok Mindenkinek!
Egy kis bemelegítés:

  • számolj el 0-tól 20-ig úgy hogy mutatod az ujjaidon, ne feledd a zsebedbe tenni
Képzeljétek!
Móka és Kópé levelet írt nekem, s érdeklődött felőletek, hogy hogyan megy a matematika!
A levélbe elrejtették a következő fejtörőket:
  • 5 és a 4 összege
  • 10 és a 4 különbsége
  • 9 és a 4 összege
  • 12-nél nagyobb de 16-nál kisebb
  • 20 kisebbik számszomszédja
Sikerült??
Ügyesek vagytok!

Most vegyétek elő a munkafüzetet és nyissátok ki a 69.oldalon. 
Nézzük az első feladatot! Már ismerős lehet ez a típusú feladat! 
Mf. 69. oldal 1. feladat 
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴◯◯    Rakj ki te is 8 piros korongot! S vegyél 3 kéket a markodba!
 ◯  ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯◯   A 8-hoz 3-at úgy adok hozzá, hogy a 8-at pótolom 10-re, így az 
                                                         elsősorban 2-őt tudok letenni, de a markomban maradt még                                                                     1, azt leteszem a második sorba.
  

🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵 Így néz ki kiszínezve. Remélem a tiétek is! 
🔵 ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯ ◯

Olvasd le a képről! Mennyi kék korong van az első sorban? 2
                                Mennyi kék korong van a második sorban? 1
                                Írd be a hiányzó számokat a feladatba!

Számfeladattal:                                      Megoldása:
         8+3=⬜⬜                                           8+3=11
         ╱ ╲
   8 + ⬜ + ⬜ = ⬜⬜                               8 + 2 + 1 = 11

Kérlek oldd meg a többi számfeladatot is az 1. feladatban.

Ha készen vagy egy kis gyakorlás! 
Már a kezeiden is számolhatsz ha a korongok kirakása tökéletesen megy! De ne feledd a 10-et eltenni a zsebedbe!

Mf. 69.oldal 2 feladat a) b) c)


VISSZAJELZÉST KÉREK!
A Mf. 69. oldal 1, és 2. feladatáról kérek egy képet  vasárnapig (03.29.) a gmailre, esetleg messengerre ( aki az emailt nem tudja kezelni).

Köszönöm a munkát!
Szép napot!

Írás

3.26. 
Írás: Szó, mondat írásának gyakorlása
A kézbemelegítő gyakorlatok után, a Betűtanítás- írásfüzet II. 17. oldalának megírása a feladat.
  
A képek : véső , fésű, fedő


Mivel az írás erre a napra elég nagy mennyiségű, célszerű két részletben megoldatni.
Az írásfüzetet most délelőtt, a katicásba pedig délután. :) 

A szavak tollbamondásánál ügyelni kell a magán- és mássalhangzók hosszúságának megfelelő hangoztatására.
A mondatok másolása az írásfüzetből kell megtenni.

Az óra száma és a tollbamondásos , illetve másolásos feladatok között mindig maradjon ki egy sor az áttekinthetőség miatt. Köszönöm!
A katicás füzetbe pedig egy kis tollbamondás, másolás:

3.26.         7. óra otthon
         t: fű, fagyi, fóka, fény
      íf.17.o.
m: Mi fő?
A leves.

Mi ég?
A gyufa.

Mi hull?
A hó.

Mi fáj?
A fog.
j:
Azt szeretném kérni, hogy az összetartozó mondatok egymás alá legyenek írva, és a mondatpárok között legyen egy sor kihagyva.

Az Írásfüzet 17. oldaláról és a

katicás füzetről szombatig szeretnék fotót kérni!

Nagyon jó munkát kívánok!



ÉNEK- ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Szép reggelt kívánok minden családnak!!!Remélem mindenki jól van, és nagyon várja már a mai feladatokat. Hát, nézzük!

1. Dalcsokor ismétlése:
    -  Körtéfa..... Tk. 32.o.
    -  Elvesztettem zsebkendőmet.....Tk. 33.o.
    -  Csíp, csíp, csóka .......Tk. 34.o.
    -  Kis kacsa fürdik..... Tk. 35.o.

Énekeljétek el a dalokat, a Csíp, csíp csókát játsszátok is el.

2. Péter és a farkas: zenés mese

Emlékeztek, hogy néhány héttel ezelőtt megnéztük videón a mese történetét. Péter és a farkas
Ezen a linken újra megnézhetitek, ha az időtök engedi.

Feladat: a füzetbe rajzoljátok le a mese szereplőit. Ha valaki már ezt megtette, akkor egy jelenetet rajzoljon le.
A történet szereplői: Péter
                                  farkas
                                  kismadár
                                  kacsa
                                  macska
                                  nagyapó
                                  vadászok
A feladat megoldására  egy hetet kaptok. Az elkészült munkákat küldjétek el a baksaistvanne@gmail.com címemre. Nagyon várom az elkészült rajzokat.

További szép napot minden családnak!!!
Györgyi néni











Olvasás


Olvasás

Kedves Szülők, Gyerekek!



Szép napot kívánok Mindenkinek!

Miután az olvasókönyvet és a Játékház feladatlapot előkészítettétek a tolltartóval, melegítsünk be!

1. Lementem a pincébe …-című mondóka elmondása normál hangerővel, normál tempóval, mozgással kísérve, majd halkan nagyon gyorsan.
2. Sorolja el a hét neveit kétszer: először úgy, hogy egyre hangosabb, majd egyre halkabb lesz.
3. Légzőgyakorlatot végzünk: beszívjuk a levegőt, tartjuk 3-5 másodpercig és kiengedjük egy magánhangzót hangoztatva. Ezt két, három betűvel is elvégezzük.( pl.: a,í,ó, vagy  e,ű,á)

 Az olvasókönyv 154. oldalán nézzétek meg a rózsaszín háttéren lévő betűket.
Olvassátok el, és a mássalhangzókat vizsgáljátok meg! Tedd a kezecskéd a torkodhoz, és tisztán hangoztasd a betűt, ahogy együtt tettük. Ne adj hozzá magánhangzót! Mutasd meg szüleidnek, mamidnak hogyan vizsgáltuk meg!
  • Azt kérem, zöld színnel karikázzátok be a zöngétlen mássalhangzókat!  (k,f,h,cs)-a jó megoldások
  • Most olvassátok fel a betűpárok oszlopait!
  • A szavak közül, a két kép szavát húzd alá!
  • Az olvasmány olvasása következik. -
  • Próbáld meg elmesélni, miről olvastál. ha nem megy, olvasd el még egy párszor!
Most a az olvasókönyv 155. oldala következik. 
Olvassátok előbb el a szavakat, majd a mondatpárokat.

A lap alján a sárgahátteres részt beszéljétek meg, mit jelent ez a szólás!
Biztosan emlékeztek milyen jókat kacagtunk, mikor Zsuzsi néni a hosszúság mérését tanította nektek. Benneteket is próbált mérni. Hát, valójában ez a leírt mérés arról szól, hogy az ember értéke, mennyi. Ki mennyire tud kedves, jóságos és megértő lenni. Vagyis nem hosszúsága, hanem embersége amiről ez a szólás ír.

A Játékház munkafüzet 67. oldalán a 2. ,3. feladatot oldd meg!
Ezekről kérek most fotót: 
  1. olvasókönyv154.
  2. Játékház 67. oldal


Jó olvasást, beszélgetést kívánok!
Anett néni






Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...