2020. április 27., hétfő

Angol Emelt 04.27.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: Can you...? Exercises- Can you... ? Gyakorlás

1. Tk 51.old
-Figyeljétek meg jól a nagy képet!
- Keressétek meg a  a kis képeken lévő tárgyakat a nagy képen és karikázzátok be! 

- A szülőket kérem, hogy olvassák fel a következő mondatokat a gyerekeknek:
A kiejtésben segít az online szótár: https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/

 
1.Can you see a door?  
2. Can you see a pencil?
3. Can you see a cake?
4. Can you see a window?
5. Can you see a pencilcase?
6. Can you see a toothbrush?
7. Can you see a book?
8. Can you see a hairbrush

 Ha a gyerekek látják a képen a tárgyakat, akkor így válaszoljanak: Yes, I can.
Ha a gyerekek nem látják a képen a tárgyakat, akkor így válaszoljanak: No, I can't.

- Hányat találtatok? Írjátok le számmal a nagy kép alá!
- Fényképezzétek le a Tk-et!

2. MF 43.old.
- Színezzétek ki és pipáljátok ki azokat a tárgyakat, amiket egy iskolában láthattok!
- A többi tárgy mellé tegyetek x-et!
- A szülőket kérem ismét, hogy olvassák fel a következő kérdéseket a gyerekeknek.
A gyerekek Yes, I can-nel vagy No, I can't-tal válaszoljanak,attól függően, hogy van-e olyan tárgy az iskolában vagy nincs.

1. Can you see a shoe?
2. Can you see a duck?
3. Can you see a door?
4. Can you see a doll?
5. Can you see a window?
6. Can you see a guitar?
7. Can you see a ruler?
8. Can you see a balloon?
9. Can you see a car?
10. Can you see a pen

- Fényképezzétek le a Mf-et!

3. Küldjétek el a képeket az email címemre 2020.04.27. 19:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép napot Mindenkinek!

Enikő néni

 



Olvasás 4.27.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok! 
Ismét egy kurta hét vár ránk. Csütörtökig kell aktívan dolgoznunk és egy hosszú pihentető hétvége energizál majd minket!
Úgyhogy, hajrá!

Bemelegítésnek egy névválogatós feladat:
Fiú vagy lány név?
Ma az olvasókönyv 176. - 177. oldalán fogunk dolgozni.
Ok.:176.o.
- Olvasd el a rózsaszínsorban a mássalhangzókat! Karikázd be  ( ⊙ )  pirossal a ly betűket!
- Most olvasd el újra és keretezd be  (  ⊡ ) pirossal a l betűket! 
- Szótagolvasás
- Szósor olvasás (Ha van olyan szó, aminek nem tudod a jelentését, kérdezz!)
Gondolkodj! Felelj!
Olvasd el a kérdéseket és kösd össze a képekkel, amelyek a válaszokat ábrázolják! Több megfelelő válasz is lehetséges, de a legjobbat válaszd ki, akkor minden kérdéshez jut egy kép!😉
- A lap alján olvasd el a 3 utolsó mondatot. Mondd el: Mit olvastál?

Ok.:177.o.
- Olvasd el a rózsaszínsorban a magánhangzókat! Karikázd be grafittal az ő betűket!
- Szótagolvasás
- Szósor olvasás (Ha van olyan szó, aminek nem tudod a jelentését, kérdezz! Pl.: fregoli - ruhaszárító, plakát  - nagy méretű hirdetés, falragasz, amelyet nyilvános helyre tesznek ki reklámként, prém - hosszú szőrrel fedett bőr, ami az állatok testét burkolja)
- Olvasd el az "Autóverseny" című olvasmányt hangosan, 2x!
Most a Játékház  munkafüzet 75. oldalán lévő feladatok következnek!
  1.  Az első feladat igaz mondatai elé tegyél a karikába X-et!
  2.  Kösd össze a szavakat a jelentésükkel!
  3. Kösd össze a mondatok két felét a munkafüzetedben!
Ellenőrizd a megoldásodat a digitális gyakorlófeladat megoldásával!
Alkoss mondatokat!
Figyelj, hogy a mondat nagybetűvel kezdődik és írásjel(.) van a végén!
Jó sorrendben illeszd össze!😉

Fotót CSAK a Játékház munkafüzet 75. oldaláról kérek!

Kérem, hogy minden nap gyakoroljátok a hangos olvasást!
Kész az olvasás! Köszönöm a munkád! 
Szép napot kívánok!
Anett néni 🌼

matematika 04.27.

Kedves Gyerekek!

Új hét új feladatok! 😃
De még is ismerős feladatok következnek!😉

Bemelegítésként válasz egyet:

  • sorold fel a páratlan számokat növekvő sorrendben
  • sorold fel a páratlan számokat csökkenő sorrendben

Egy kis ismétlés: 
  • Hogyan számolom ki ,hogy mennyi a felírt kivonás különbsége?11-3=⬚  
  • a kisebbítendőből, úgy veszem el a kivonandót, hogy először 1-et veszek el, hogy 10 legyen, majd még 2-őt (mert kivonandó 3-ból már 1-et elvettem, hiszen így lett 10, így már csak 2-őt tudok elvenni).

Ha kész jöhetnek a feladatok:
Kérlek, készítsd elő a matematika tankönyvedet, korongjaidat, tízes tábládat, tolltartódat.

Tk. 109./1.
  • Mennyi korongot raktak ki? Számold meg! ⇒ 12
  • Te is rakd ki, légyszíves!
  • Mennyi kék korong van lehúzva? ⇒ 8
  • Hogyan vesszük el?⇒ először mindig 10-re veszem le a korongokat! 
  • Mennyit kell a 12-ből levenni, hogy 10 legyen? ⇒2-őt
  • Kivonás jelen esetben: 12-8. Kisebbítendőből (12) már 2-őt elvettem, hogy 10 legyen így a  kivonandóból (8) is le kell csökkenteni 2-vel, akkor mennyit kell még elvenni? ⇒ 6
Tk. 109./2.
  • Rakd ki kérlek, te is a korongjaiddal, ahogyan a képen van.
  • Végezd el a kivonásokat a korongjaid segítségével!

Tk. 109./3.
  • Rakd ki ezen feladatokat is a korongjaiddal!
  • Segítségükkel írd be a kivonandó bontását.
  • Első szám: mennyit veszek el, hogy 10 legyen
  • Második szám: a kisebbítendőből már elvettem, valamennyit, hogy 10 legyen, amennyi maradt, azt írd be.

Szép napot!
Jó munkát!
Zsuzsi néni🌷

ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Remélem mindenkinek kellemesen és egészségben telt a hétvégéje. Egy kicsit pihentetek is, hogy ezt a kicsivel rövidebb hetet új erővel kezdhessétek meg! A mai órán folytatjuk a versek, dalok, mondókák gyakorlását, néhány újabbal kiegészítve.

1. Előző órai anyag ismétlése:
    - Kinek van jókedve?
    - Tündér madaram....
    - Csipp, csepp.....
    - Jobb és bal.....
    - Mag, mag.....
Kérlek, ismételjétek át a tanult dalokat, mondókákat a szokásos mozgásokkal!

II. Dalok, mondókák, versek gyakorlásra:

   1. Tekeredik a kígyó....
   
    Tekeredik a kígyó, rétes akar lenni
    tekeredik a rétes, kígyó akar lenni

A gyerekek ismerik a hozzá kapcsolódó mozgást.

 

2. Tamkó Sirató Károly: Törpetánc   —   vers

Fenn a hegyen,

körbe-körbe,

Tűztáncot jár

három törpe.



Rátiporva

kőre, rögre,

azt huhogják

megpörögve:



Hipp,-hopp,

hepe,-hupa,

avar,-muhar,

jaj, de puha!



Zeng a daluk

mindörökre,

Törpe bögre,

görbe bögre.  

A gyerekek ismerik a versszakokhoz kapcsolódó mozgásokat, egyedül el tudják játszani.

3. Király Levente: Kiszámoló

    Ezzel a verssel elég sokat kínlódtunk. Nem egyszerű sem a szövege, sem a hozzá kapcsolódó ritmusjáték.
 A vers ritmusa: tá titi tá titi tá tá
 Ezt a ritmuskíséretet adjuk a vershez a következőképpen:
                        leülünk, lábunkat kinyújtjuk előre
                        bal kézzel a bal combon, jobb kézzel a jobb combon ütjük a fenti ritmust
                        tá - bal kéz, bal comb
                        titi - jobb kéz, jobb comb
                        tá - bal kéz, bal comb
                        titi - jobb kéz, jobb comb
                        tá -tá - együtt a két kéz a két combon

Egyszer a, kétszer a
csöndben,
egy csuda, két csuda
csörren;
három, a négy odamászik,
fákon a szél bogarászik;
ötször a, hatszor a
házak,
reszket az utca ha
fáznak;
hétszer a, nyolcszor
télbe
bújik a hó puha
lépte;
s míg a kilenc dala
várja,
nyíljon a fák arany
ága:


tízszer a, tízszer a
mámor
zeng a tavasz madarától.



Remélem, hogy a gyerekek nem felejtették el a verset, inkább a szövege fog nehézséget okozni. Ám ha többször mondatjátok velük, egy idő után rákapnak az ízére. Ezeknek a gyakorlatoknak az a lényege, hogy minden nap ismételni kellene őket, hiszen így érhetik el fejlesztő hatásukat.

Köszönöm a segítségeteket!! Mindenkinek jó játékot! Várom még mindig a Péter és a farkas rajzait! Eddig egy családtól kaptam meg. A címem: baksaistvanne65@gmail.com.
Szép napot!
Györgyi néni







Testnevelés 04.27.

Kedves Szülők  ! Kedves Gyerekek! 


Ezen  a napon a talpunk, a lábboltozatunk egészségével fogunk foglalkozni. Nagyon fontos hogy tornáztassuk, egészséges, jó állapotban tartsuk, hiszen  a helyes testtartást is befolyásolja.
A lábtorna után erősítő hatású köredzés jellegű gyakorlatot is találtok.
A torna jellegű gyakorlatot végezheti az egész család !

Természetesen jön az elmaradhatatlan bemelegítés :

BEMELEGÍTÉS  

BEMELEGÍTÉS II.

 Az óra fő részében kényelmesen elvégezhetjük  a gyakorlatot egy székről is ! Minden korosztályszámára ajánlatos elvégezni .

LÁBTORNA   

ERŐSÍTŐ GYAKORLAT

A lábtorna után végezzünk levezetést !

LEVEZETÉS

Kedves egészségetekre ! Eredményes, szép hetet kívánok mindenkinek  !

Boros Pál




Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...