2020. május 19., kedd

Társastánc 34. hét

Kedves Szülők és Gyerekek!

Az e heti feladat, hogy gyakoroljátok a tanévben tanult táncokat.
Elkészült a finálé oktató videó, melyet csatolok és szeretném, ha megtanulnátok.
Mivel értékelnem kell a tanévet, ezért ismét számon szeretném kérni ezt a finálé táncot, valamilyen formában, amit a gyermek is enged. (videó, fénykép, rajz formájában)
Szeretnék sok szép jegyet osztani évvégén😀
Határidő: május 31.
Videó: https://youtu.be/_pJjzzk-UqI
Zene: https://youtu.be/Xg5D73E7Zqw

Jó munkát,
Jana bácsi

matematika 05.19.

Kedves Gyerekek és Szülők!

A mai matematika óra első felében a számok tulajdonságaival foglalkozunk, a második részben egy kis számolási gyakorlás lesz.

Bemelegítő vadnyugati játék:
link: páros-páratlan

Kérlek, készítsd elő a matematika munkafüzetedet, tankönyvedet és tolltartódat!

Tk. 119./2.

  • Figyeld meg a bal és jobb oldali halmazokba beírt számokat!
  • Milyen számok vannak a bal oldali halmazban? (egyjegyű)
  • Milyen számok vannak a jobb oldali halmazban? (kétjegyű)
  • A halmazok felett látott kék számokat csoportosítsd egyjegyű és kétjegyű számok halmazára!
  • Amit már beírtál a kék sorból, húzd át (halványan), hogy azt már még egyszer ne írd be.

Mf. 85./2. a)

  • A kocsikat összekötő vonalon található a művelet, mely elvezet a következő kocsiban utazó számhoz.

Mf. 85./3.

  • a) rész: összeadás, tízes-átlépéssel
  • b) rész kivonás: szintén tízes-átlépéssel
  • c) rész: mennyit kell hozzáadni, hogy megkapd az egyenlőség jel utáni számot
  • d) rész: elöl van a valamennyi, hátra bukfenc, a kivonásokból összeadás lesz; megkapod azt a nagyobb számot, melyből, ha kivonod a kivonandót, megkapod a különbséget



💛 feladat: mf. 85./ 2. b)

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni 🌷

          ÉNEK – ZENE: Baksa Istvánné
          Kedves Kisdiákjaim!
          Remélem mindenkinek egészségesen telt a hétvége, és már nagyon várja az új                
          feladatokat. A mai órán egy nagyon kedvelt osztrák gyerekdalt fogunk megtanulni.

1.     Dalcsokor ismétlése:
-       Hajlik a meggyfa…. Tk.10.o.
-       Szólj síp, szólj….   Tk.12.o.
-       Én kis kertet …… Tk.14.o.

Énekeljétek el a tanult dalokat, és játsszátok el a hozzá tartozó mozgásokat!

2.     Új dal tanulása: Nyuszi  Gyuszi….
-       Tk. 48.o.  találjátok a dalt.
-       Meséljetek a képről!!!
-       Hallgassátok meg a dalt a következő linkről:Nyuszi Gyuszi
-       Miről szólt a szövege?
-       Tanuljátok meg a dalt!!!
-       Énekeljétek el úgy, hogy tapsoljátok hozzá a ritmusát is!

3.     Ritmikai készségfejlesztés:
-       Tk. 47.o. feladata: Tapsoljátok el a ritmusfelelgetős mindkét sorát!
-       Játszhatjátok anyával, tesóval felelgetős formában!!!!

Mindenkinek jó munkát!!!
Györgyi néni

Írás 5.19.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok!🍒

Kezdésnek olvass írott betűket!
Szó - kép egyeztetés

Válaszd ki a helyeset!
Kapcsoltam


Melegítsd be az ujjaidat!
(Igaz, hogy angolul számolnak, beszélnek, de nagyon látványos és jó!😁)
  Ujjtorna 

Ma egy gyakorló óránk lesz, csupa ismert betűvel. De a helyesírási szabályokra nagyon figyelj!
(Nagy kezdőbetű a neveknél, ékezetek, mondatvégi írásjelek.)

Az Írás munkafüzet 57.-58. oldalán fogunk dolgozni.
- Válogasd szét a fiú és lány neveket! Nagybetűvel kezdd!
- Fejezd be a mondatokat!
Mf.: 58. oldal
- Szó - kép írás 
(fa, só, fű, cső, tó, kő, ló / öv, egy, őz, ágy, öt, ág, áll)
- Pótold a hiányzó szavakat értelemszerűen! 
De figyelj, ha A betűvel kezdődik a mondat, akkor a szó mássalhangzóval kezdődjön!
Ha Az-zal kezdődik, akkor a szó magánhangzóval kezdődjön!
Ellenőrizd a mondatot, olvasd fel hangosan!
Segít a füled, hogy jól pótoltál-e?👂

Végezetül egy kis ly betű gyakorlás, válogatással:
Van benne? Nincs benne? - ly a szavakban

Készen vagy az írással! Köszönöm!👓  

Szép napot kívánok!
Anett néni🌼   

Olvasás 5.19.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Szép reggelt kívánok!👸

Bemelegítésként egy kis szókincsbővítés:

Mit jelent?

Egy kis játékos képes mondatok:

Kiegészítés képpel

Lássuk az olvasókönyv feladatait!

1. Nyisd ki az olvasókönyvedet a 197. oldalon!

2. - Keresd meg a becenevet! Kösd össze a személynevet a becenévvel!
Tudod mi az a becenév? (Az anyakönyvezett személynév kedveskedő, kicsinyített, becéző alakja. Általában ismerősök, barátok, családtagok szólítják becenéven a másikat, akik szeretik egymást.)

3. - Ismét egy folytatásos történetet fogunk olvasni. 
Marék Veronika meséje: Boribon, a játékmackó 
Olvasd el a mese első részét 2x! 

Meg is hallgathatod a mesét! (Szerintem már Ti is tudtok ilyen ügyesen mesélni!😉😍)
Boribon, a játékmackó (hangoskönyv)

4. - Most olvasd el újra, mintha mesélnél!👄🐻

5. Folytassuk az olvasás munkafüzet 83. oldalán a munkát!
- Keresd meg a beceneveket! Kösd össze különböző színekkel!
- Olvasd el a kérdéseket és aláhúzással válaszolj!
- Keresd a szinonimákat! (hasonló jelentésű szavak) Kösd össze különböző színekkel!

A Mf.: 83. oldaláról kérek visszajelzést!👀

Készen vagy az olvasással! 
Köszönöm a munkád!🐆    

Anett néni 🌻

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...