2020. április 16., csütörtök

Rajz 4.16.

Kedves Gyerekek!

A mai napon rajzból olyan képet kell készítenetek, amelyen azt mutatjátok be nekem, hogyan telt a Húsvét.
Akár egy étkezés, 🍨esetleg tojás vadászat vagy a locsolás kellemes hangulatát mutasd be!❁🌼🌻🍀✿🌺🍥

Ügyelj, hogy a lapod jól ki legyen töltve!👀
Használhatsz színest, kontúrozáshoz filctollat, a nagyobb felületek kitöltéséhez festéket.

Jó munkát kívánok!


ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Remélem mindenkinek nagyon jól és egészségesen telt el ez a rövid tavaszi szünet. Biztos vagyok benne, hogy a lányokat azért meglocsolták, és a fiúknak is volt kit megöntözni a családban. Tudom, senki nem maradt finom csokitojás nélkül. Az idő azonban telik, nekünk pedig haladnunk kell.
Íme, a mai feladataitok:

1. Dalcsokor ismétlése:
    - A mai óra első részében ti lesztek a tanító bácsik és nénik!!
    - Állítsatok össze önállóan egy dalcsokrot azokból a dalokból, amiket a legjobban szerettetek
       ebben a tanévben.
   - A csokor legalább 3 dalból álljon! Énekeljétek el őket!
   - Találjatok ki hozzá feladatokat! (ritmustaps, szolmizálás, játékok stb.)

2. Új dal tanulása:
    - Tk. 44. o Éliás, Tóbiás
   - A mai dalunk két fiúcskáról szól: Éliásról és Tóbiásról, akik nagyon szeretik a dödöllét.
   - Mi is az a dödölle??? Kérdezzétek meg anyukátokat, lehet, hogy ő már készített is ilyet.
   - Ha nem, akkor én elárulom, hogy ez egy lisztből és krumpliból gyúrt gombóc, amit zsírban
     sütnek ki.
   - Hallgassátok meg a dalt, majd tanuljátok meg a következő linkről:Éliás
   - Jó dalolást!!

Ennyi lesz a mai feladat! Vigyázzatok magatokra! Szép hétvégét!
Györgyi néni







matematika 04.16.

Kedves Gyerekek!

Remélem mindenkinek jól telt a szünet s sikerült nagyon sokat játszani és pihenni is! 😃

Visszarázódásként gyakorló órák következnek, ilyen lesz a mai óra is.

Készítsd elő a matematika munkafüzetedet és a tolltartódat, s ha szükséges a korongokat, bár már szeretném ha kezed lenne a segítségedre.

Mf. 73./ 1.

  • az összeadás első tagja piros a második tagja kék
  • balról jobbra olvasunk, színezünk
Mf. 73./2. a) és b)
  • 8+3=⬜⬜ ⇨kezeden számolva: nyiss ki 8 ujjadat, s adj hozzá 3-at. Azt úgy teszem, hogy kinyitom még a lecsukottakat 1, 2 és zsebbe teszem, mert elértem a 10-et, ökölben van előtted a két kezed, ugye eddig 2őt nyitottam ki a 3-ból, s számolok tovább. 
Mf. 73./4.
  • táblázat hiányzó adatainak kitöltése a megadott szabály alapján
  • D= össze kell adni az A és B és C értékeket
  • A= össze kell adni a B és C értéket majd ehhez a kapott számhoz mennyit kell pótolni, mennyit kell még hozzáadni, hogy megkapd a D értéket, s ez a szám az A érték lesz.
  • B= össze kell adni az A és C értéket majd ehhez a kapott számhoz mennyit kell pótolni, mennyit kell még hozzáadni, hogy megkapd a D értéket, s ez a szám a B érték lesz.
  • C= össze kell adni az A és B értéket majd ehhez a kapott számhoz mennyit kell pótolni, mennyit kell még hozzáadni, hogy megkapd a D értéket, s ez a szám a C érték lesz.

Ha még van egy kis erőd!
💛 szorgalmi feladat: mf. 73./2. c) és d)

Szép napot!
Jó munkát!
Zsuzsi néni 🌷

Írás 4.16.

Kedves Szülők, és gyerekek!

Írásból is haladunk tovább. Két nagybetű írását vesszük ma. 

Egy kis bemelegítő feladat, ismétlés :
Írott és nyomtatott betűk párosítása

Ma a nagy Á és C betűket tanuljuk meg írni.
Az Á betű írása már könnyű feladat, hiszen a nagy A betűtől "csak" egy ékezetben tér el.😉

A nagy C betűt viszont vizsgáljuk meg!

Két sorközbe írjuk, a "házba" és a "padlásra". A kezdőpont a "padláson" van, balra kerekítjük. A többi betű ferde egyenessel kapcsolódik.

Tekintsd meg az írásukat!
A nagy Á 2:21' és a nagy C 4:36' írása







A baglyos Nagybetűs írólapok 9. oldalán kérem kékkel vázolni a nagy C betűt! (A Cs-vel várjunk!)
A nagy Á-t  a 6. oldalon írd meg !  

A munkát a munkafüzet 30. oldalán folytassuk!
Vázolj kékkel az első sorban 1-1 betűt!
Válts grafitceruzára!
A 2.-5. sorban írd át, írd le!
A 6.-8. sorban olvass és másolj!
9.-10. sorban képírás: nyereg, táska, kagyló, hernyó

A katicás 🐞 füzetbe  kérek tollbamondást!
(dátum, t: -betű:, Egy sor kimarad az előző munka alatt.)


Tódor, Ábel, Cegléd
Ágnes, Tiszaföldvár😉
Cinke ül az ágon.
Hová utazol?
Ne nyúlj hozzá!
Erről kérek visszajelzést!!! Tollbamondás!

Köszönöm a munkád!
További szép napot kívánok!
Anett néni 🌼

Olvasás 4.16.

 



Kedves Szülők, és kedves gyerekek!

Szép, jó reggelt kívánok mindenkinek!🌷
Remélem mindenki kipihente magát és picit vártátok már a tanulást. Ez a két nap a hétvégéig arra elég, hogy picit visszazökkenjünk a feladatok megoldásába.
Szépen haladunk tovább a betűk és az olvasás gyakorlásával.

A légzőgyakorlatok és kevéske mondókázás után kezdhetjük is a feladatokat!

Bemelegítőfeladat az olvasáshoz:
ty és ny differenciálása

Ma az olvasókönyv 168. - 169. oldalán fogunk dolgozni.
Ok.:168.o.
- Olvasd el a rózsaszínsorban a mássalhangzókat! Karikázd be zölddel a ty betűket!
- Most olvasd el újra és karikázd be pirossal a ny betűket!
- Olvasd el a rózsaszínsorban a magánhangzókat és karikázd be kékkel az ö betűket! 
- Miután végeztél, számold is meg és írd a lap szélére! Amilyen színnel jelölted a betű karikázását, olyan színnel írd a számot!
- Szótagolvasás
- Szósor olvasás (Ha van olyan szó, aminek nem tudod a jelentését, kérdezz!)
Gondolkodj! Felelj!
Olvasd el a kérdéseket és húzd alá a válaszokat! Több jó válasz is van!😉

Ok.:169.o.
- Olvasd el a rózsaszínsorban a mássalhangzókat! Karikázd be pirossal a gy betűket! Számold meg, írd s lap szélére!
- Szótagolvasás
- Szósor olvasás (Ha van olyan szó, aminek nem tudod a jelentését, kérdezz!)

Miből készült? Miből van?
Olvasd el a mondatokat az Ok.:169. oldalon és húzd alá bennük a válaszokat!
(Pl.:A gyertya viaszból van. Miből van a gyertya? A gyertya viaszból van.- csak a válaszoló szót!)
Erről az oldalról kérek visszajelzést! Ok.:169.o.

Íme egy Weöres Sándor vers, amelyet elolvashatsz és Sebő Ferenc által megzenésítve meg is hallgathatsz!
Weöres Sándor: Mi volnék?

Folytassuk a munkát a munkafüzetben! Egy kis rajzos feladat:
Mf.:73.o. Olvasd el! Rajzold le a hiányzó képeket!

Egy kis szorgalmi borítékos feladat annak, aki még nem fáradt el!:🦋
Keresd a párját!

Köszönöm a munkátok!
További szép napot kívánok!
Anett néni

Testnevelés 04.16.

Kedves Szülők ! Kedves  Gyerekek ! 

Bízom benne mindenki hasznosan töltötte a tavaszi szünetet, sikerült egy kicsit a szabadban mozognia, pihennie, regenerálódnia.
Sok tanuló visszajelzést küld nekem, még a szünet idején is arról, hogy milyen mozgásokat ,erősítéseket ,játékokat végeztetek. Nekik külön köszönöm a fényképeket, videókat. 
Amennyiben tudjátok és van rá lehetőségetek vonjátok be testvéreiteket, családtagjaitokat is a "tesi" órába. 

Kedvcsinálónak nézzétek meg ezt a videót,hogyan maradnak formában az élsportolók.
MARADJ OTTHON IS FORMÁBAN ! 

És akkor nézzük a csütörtöki edzést ! 


Cél: Állóképesség, erőfejlesztés, kondíció szinten tartása


Nézd meg  a következő videót a bemelegítéshez ! 
 
BEMELEGÍTÉS 


Edzés:
  •       3x30 terpesz nyit-zár szökdelés 
  •       3x10 guggolásból felugrás 
  •       20 mp munka - 10 mp pihenő - 20 mp munka - 10 mp pihenő időintervallumban 2 kör az alábbi    gyakorlatokból:

  • kitörés hátra lépéssel
  • kéztámaszban keresztbe térdhúz
  •  vállról nyomás magastartásba és vissza kézi súlyzóval (pl. fél literes üveggel)
  • kéztámaszban térdhúzás
  • női fekvőtámasz
  • box  kézisúlyzóval (pl. fél literes üveggel)
  • szökdelés step érintéssel (lépcsőnél)
Az edzés végén levezetés :



Egészségetekre ! 
Továbbra is várom az edzésvideókat, fotókat messengeren ,vagy az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre . 

Boros Pál


 




Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...