2020. május 13., szerda

technika emlékeztető 05.13.

Kedves Gyerekek! Kedves Szülők!

Köszönöm ez eddig elkészített papír fákat és a róluk elküldött képeket is! Nagyon jó látni az ügyes, szorgos kezeket,s az egyre ügyesedő ollóhasználatot a gyerekektől!

Köszönöm a Szülők ellenőrző, óvó figyelmét a munkafolyamat során!


Aki még nem készítette el attól várom a képeket az alkotásról!

Elkészítése határidő: 2020.05.20
 
Figyelj kérlek a következőkre:
⇨olló használata
⇨nyírás minősége
⇨a színezés minősége (ne kapkodj)


Le ne maradjon senki, bemásoltam a munkafolyamatot!


Szükséges eszközök:
  • wc papír henger
  • olló
  • ragasztó
  • grafit, barna és zöld ceruza
  • fél rajzlap (fa lombkoronájához)
  • írólap (fa törzséhez)





1.lépés: 

  • az írólap tetejére és aljára tedd rá a hengert és jelöld be a méretét






2. lépés: a jelölések mentén hajtsd meg a lapod


3.lépés: a hajtás mentén nyírd le a kisebbik részt (erre nincs szükség)



4.lépés: a nagyobbik részt, amelyik olyan széles mint a henger, színezd ki barnára. Ez lesz a fa törzse.




5.lépés: ha teljesen beszínezted, akkor ragaszd rá a henger felületére




6.lépés: a fél rajzlapra rajzolj egy lombkoronát




7.lépés: nézd meg az arányokat. Ha túl kicsi a lombkorona, rajzolj nagyobbat. Ha túl nagynak ítéled rajzold kisebbre.



8.lépés:színezd ki a lombkoronát





9.lépés: olló használatával nyírd körbe a vonal mentén






10.lépés: vedd a kezedbe a hengert, s jelölj be rajta vízszintesen egy vonalat, majd a másik oldalán is. Figyelj, hogy a két jelölés egymással szemben legyenek!




11.lépés:olló használatával nyírj nyílást a jelölésed mentén




12. lépés: helyezd bele a lombkoronát a fa törzsébe




Jó munkát!
Zsuzsi néni🌷

matematika 05.13.

Kedves Gyerekek és Szülők!

Köszönöm azoknak, akik már eddig elküldték a hétfői feladatok megoldásait!
Folyamatosan javítom őket! Pénteken küldöm majd vissza!

Ma és a következő pár órában új feladat következik! Új de még sem! Hiszen ezt a feladatot, gyakorlatot is ismered! Ez nem más mint a pótlás!

Kérlek, bemelegítésként végezd el a következőket:
Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen a következő számokhoz?

  • 1+▢=10
  • 2+▢=10
  • 3+▢=10
  • 4+▢=10
  • 5+▢=10
  • 6+▢=10
  • 7+▢=10
  • 8+▢=10
  • 9+▢=10
  • 10+▢=10
Köszönöm! Ez nagyon fontos, hogy ez most már fejből menjen! Biztosan tudd, hogy mennyit adsz hozzá, hogy megkapd a 10-et! 

Készítsd elő a matematika tankönyvedet, korongjaidat, tízes tábládat, kis füzetedet és a tolltartódat!

Tk. 115./1.
  • 7+▢=11
  • ezt és a következő feladatokat úgy oldjuk meg, hogy először felpótolunk 10-re majd még annyit adunk hozzá, hogy meglegyen az egyenlőségjel utáni szám, s megnézzük, hogy összesen mennyit pótoltunk
  • rakj ki 7 kék korongot
  • mennyit kell hozzá tenni, hogy 10 legyen⇒3
  • s még mennyit kell hozzá pótolni, hogy 11 legyen⇒1
  • összesen mennyit is pótoltunk? 
  • volt 3 és 1, akkor összesen 4

Tk. 115./2.
  • a következő feladatnál bontották a lépéseket
  • a nyilakkal együtt haladva számolj, s írd be a hiányzó számokat
  • a nyilak feletti pótlások segítenek
Tk. 115./4. c)
  • Kis füzetbe keresd meg az utolsó részt ahova írtál.
  • Számolj le 5 négyzetrácsnyit lefelé.
  • Írd fel középre : Gyakorlás
  • Dátum a margóra.



Köszönöm!
Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷

környezetismeret 05.13.

Kedves Gyerekek és Szülők!

A mai órán fontos feladatok elé nézünk!

Fő feladat az eddig tanultak átismétlése. Szeretném, még mielőtt bármilyen dolgozatot írnátok, átnéznétek, s együtt megbeszélnétek a következő témákat:

  1. Növény részei⇒ Tk. 18-19-oldal
  2. Az emberi test fő részei ⇒ Tk. 27.oldal
  3. Érzékszervek, érzékelések ⇒ Tk. 28-29.oldal
  4. Fő világtájak ⇒ Tk. 52-53.oldal
  5. Felszíni formák (domborzat) ⇒ Tk. 54-55-oldal
A környezet füzetben (madaras) is benne találhatóak!

A dolgozatot a következő környezet órán írjuk meg: 2020. 05. 18-án hétfőn.

Addig van még az átnézésre idő.
Kérlek,
  • ne egy nap alatt nézd át ezt a sok témát!
  • elég egy nap egy téma alapos átbeszélése!
  • ha már ma elkezded hétfőig minden napra jut egy-egy PICI téma!
  • Te ezeket már TUDOD! Hiszen tanultad!
  • ne feledd, csupán csak elő kell hozni őket a polcról!
  • Lehet focizás, közös társasozás, labdázás, rollerezés közben is elmondani egy-egy témát!

Köszönöm!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷

Testnevelés 05.13.

Kedves Szülők  ! Kedves Gyerekek! 


A mai órára szem-kéz koordinációt fejlesztő gyakorlatokat állítottam össze nektek. A gyakorlatokhoz szükséged van:labdára, szivacslabdára, babzsákra, összeforgatott zokni gombolyagra. 

A gyakorlatok elvégzése előtt mozgasd át az izmaidat, végezz bemelegítést ! 





Edzés:
Szem kéz koordináció fejlesztése

Eszközök: labda, szivacslabda, babzsák, összeforgatott zokni gombolyag

FIGYELJ ODA MINDEN FELADATNÁL!

A törzsed egyenes legyen, a tekinteted előre nézzen!

Minden feladat után tarts 15 másodperc pihenőt!

Lábujjhegyen szökdelj!

1. Helyben futás közben a labda fejmagasságba dobása két kézzel és elkapása, 15x

2. Helyben futás közben folyamatos fordulatokkal (mindkét irány) a labda kétkezes feldobása és elkapása, 15x

3. Ua., mint 1. gyakorlat, a labda egykezes feldobása és ugyanazzal a kézzel elkapása, kézcserével, 10x

4. Ua., mint 2. gyakorlat, a labda egykezes feldobása azonos kézzel elkapása, kézcserével, 10x

5. Helyben futás közben labda feldobása, másik kézzel elkapása, 10x-10x

6. Ua., mint 1. gyakorlat, mindkét kézben labda, a labdák feldobása és elkapása folyamatosan, 15x

7. Ua., mint 2. gyakorlat, mindkét kézben labda, a labdák feldobása és elkapása, 15x

8. Labda feldobása, taps a test előtt, labda elkapása, 15x

9. Labda feldobása, teljes fordulat jobbra-balra a test hossztengelye körül, 5x-5x

10. Labda feldobása, gyors guggolás majd a labda elkapása, 10x

11. Labda feldobása, kis ugrással a labda levegőben elkapása, 10x

12. Labda feldobása, két gyors oldalazó lépés jobbra és vissza, a labda elkapása, 10x

13. Ua., mint 12. gyakorlat, balra oldalazással, 10x

14. Futás előre és hátrafelé, közben a labda járatása a fej körül, csípő körül, térdmagasságban, mindkét irányba, 10x-10x

15. Szökdelés páros lábon előre és hátrafelé egyenes vonalban a labda járatása fej, csípő, térdmagasságban, 10x-10x

16. Plüssökből, kisméretű dobozokból, tárgyakból, akadályok egymás után lerakva a talajra. Szlalom futás, a labda gombolyag kézzel terelgetése előre mozgásban, illetve hátrafelé, 5x-5x

17. Szlalom futás labdavezetéssel (ha van rá lehetőség), végen fordulással és vissza, 10x

18. Ua., mint 17. gyakorlat hátrafelé fordulással és vissza, 10x


A gyakorlatok elvégzése után egy kis nyújtó jellegű gyakorlat :

Forrás:larafitness.blog.hu 


Kedves egészségetekre a gyakorlatokat ! 
Legyen szép szerdai napotok ! 

Boros Pál


Olvasás 5.13.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok mindenkinek!🌞


1. Bemelegítésként olvassunk kis- és nagybetűkkel írt szavakat!
Olvasó feladat

2. Egy kis gyakorlás a héten tanult új betűre!😊
x a szavakban

3. Kezdjük az olvasókönyv 192. oldalán a munkát!


Olvasd el a rózsaszín sorban a betűket! Karikázd be pirossal az A betűket a magánhangzók sorában!
- Olvasd el a 2. rózsaszín sorban a betűket! Karikázd be pirossal a SZ betűket a mássalhangzók sorában!

- Olvasd el a szavakat! Kösd össze a képeket a jelentésüket ábrázoló szavakkal!
Olvasd el a  Van nekem egy... szöveget! 
- Olvasd tovább a mesét! (Miau 5. rész 2x!)
  
Mi történt? Mondd el!



4. A 193. oldalon folytatjuk.
Újabb ritka betűvel ismerkedünk: dzs   

- Olvasd el a rózsaszín sorban a betűket! Karikázd be pirossal a dzs betűket!

Olvasd el a szavakat! Karikázd be pirossal a dzs  betűket!
- Olvasd el a  szöveget!
- Olvasd tovább a mesét! (Miau 6. rész 2x!)
  Mi történt? Mondd el!

Új seprű jól seper.   jelentése: Az új munkaerő / új vezető jobban, hatékonyabban fog dolgozni mint a régi, mert motiváltabb, bizonyítani akar, nem befolyásolják a régi beidegződések és meri a dolgokat jobban, hatékonyabban csinálni.
5. Végezetül: 
- Az olvasás munkafüzet 80. oldalán folytassuk a munkát!
CSAK erről kérek fotót!

Készen vagyunk az olvasással!
Köszönöm a munkád!
Szép napot kívánok!
Anett néni🌾


Írás 5.13.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok!✎🕮
Melegítsük be az ujjainkat az íráshoz! 
Gomba, gomba, gomba...
Amott egy nagy kerek felhő...
Ujjaimat mutogatom...

Bemelegítő feladatként válassz 2 feladatot a csokorból:


A mai napon új betű írását követően a képírás lesz a feladat.
A napokban megismert x és dz betű írását tanuljuk meg:
Figyeld meg a videón:

A kisbetűs írólapon füzeted 48. és 50. oldalát írd át kékkel!

Most vedd elő az Írásfüzeted és az 52. oldalon az első sort kékkel, a többit grafittal írd meg!

Ezt követően pedig önálló írás következik.
Beszéljétek meg, hogy mi van a képen, majd dolgozzatok egyedül!
Az írás munkafüzet 53. oldalán látott képekről kell  szavakat írnod!
Figyelj az ékezetekre! Ha leírtad olvasd el, ellenőrizd!

Egy kis segítség, ha nem ismernéd fel valamelyiket: (Szóban kaphat segítséget a gyermek!)
fóka, vívó,  golyó, csiga, néni
daru, báb, rózsa, szűrő, csacsi
gyufa, páva, róka, csomó, cápa
nyuszi, liba, pata, szabó, csoki
kapu, cipő, csésze, láda, batyu

Köszönöm a munkád!🐶  
Szép napot kívánok!
Anett néni🌷      


Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...