2020. március 17., kedd

1.a osztály testnevelés

Kedves Csoporttagok !

Labdaügyesség fejlesztő gyakorlatokat küldök az 1.a osztály számára. Otthon is kivitelezhető a gyerekek számára. Szivacskéziseknek különösen jó feladatok vannak benne.

A link elérhető ,videó megnézhető:
  Labdaügyesség fejlesztés

Jó gyakorlást kívánok !

Üdvözlettel: Boros Pál 

Olvasás,írás (március 17.)

Kedves Szülők!

Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy olvasás és írás gyakorlása előtt "melegítsetek be".
Olvasás előtt a tanult nyelvtörők kezdő sorait adom majd meg, illetve olyan feladatokat, amelyek segítenek a megfelelő hangos olvasás megalapozásához.

Írásnál pedig a kezeket, ujjakat szükséges átmozgatni, hogy minél könnyebben és szebben tudjanak írni a gyerekek.

Azt szeretném, hogy kérjétek meg a gyermekeiteket, mutassák meg, milyen mozgással kísértük a mondókát. Nagyon ügyesek, elég a kezdő szavát, sorát a mondókának mondani, folytatni tudják.

A mai feladat 
Olvasás 
1. Kert alatt a macska …-című mondóka elmondása normál hangerővel, normál tempóval, mozgással kísérve, majd halkan nagyon gyorsan.
2. Sorolja el a hónapok neveit kétszer: először úgy, hogy egyre halkabb, majd egyre hangosabb lesz.
3. Légzőgyakorlatot végzünk: beszívjuk a levegőt, tartjuk 3-5 másodpercig és kiengedjük egy magánhangzót hangoztatva. Ezt két, három betűvel is elvégezzük.( pl.: a,í,ó, vagy  e,ű,á)
4. Az olvasókönyv 145. oldalán nézzétek meg a rózsaszín háttéren lévő betűket.
   Olvassátok el előbb a magánhangzókat közösen kétszer, majd a gyerkőc egyedül.
   Olvassátok a mássalhangzókat.
  Ezek után oszlopokat olvasunk fentről, lefelé.
A neveknél megbeszéljük melyik fiú és melyik lány név.
A szavak elolvasásánál megbeszéljük mit jelent a szó, (pl.: fazekas- foglalkozás, gőgicsél- a baba szokta, stb.)Mondatba is helyezzük.
Végül elolvassuk az olvasmányt.
A lap alján sárga háttérrel szólás jelentését is megbeszéljük.

Írás
1. Kezek bemelegítése:
Gomba, gomba, gomba...
Ujjaimat mutogatom...
Fejem, vállam, térdem, bokám.

A Katicás füzetbe naponta jó lenne írni 4- 5 db szót, 2, 3 db mondatot.
Ezeket is küldöm természetesen.
Egy új oldalon kezdjük a gyakorlást!
Írjuk a dátumot a margóra, a tollbamondásnál egy "t:" -betűt szoktunk írni, másolásnál pedig "m: "-betűt írunk.
t: alma, körte, dinnye, szilva
Ma süt a nap.
Misi szépen ül.

Betűtanítás -írásfüzet II. 6. oldal

Azt kérem Tőletek, hogy segítsétek egymást!
Bármiben bizonytalanok vagytok, vagy nem tudjátok, kérjetek segítséget tőlem!
Itt vagyok!
A számonkérés és értékelési lehetőségekről később írok.

Minden alkalommal írjatok itt jelzést nekem.

Nagyon szépen köszönöm az együttműködéseteket!
További szép napot kívánok!


Környezetismeret- Zsuzsi néni

Kedves Gyerekek! Kedves Szülők!

Környezetismeretből nincs más teendő, mint a saját megélt tapasztalatokat megbeszélni, és rendszerezni. A következő téma az a közlekedés járművel.

Tk. 58-59.oldal közös átolvasása, saját tapasztalatok megbeszélése.
Mf. 62.o./1, 5, 8 feladatok kitöltése.

Levezető játék: mf. 63.o./7.

Jó munkát!

A megjegyzésben jelezzék már hogy látták a bejegyzést. Köszönöm!

Matematika- Zsuzsi néni

Kedves Gyerekek és Kedves Szülők!

Most nagyon fontos, hogy amit eddig megtanultatok ne fejtsétek el. Ennek jó módszere ha megmutatjátok szüleiteknek, vagy annak a felnőttnek akivel tanultok, hogy mit is tudtok.
Mire gondolok?
             - számolás 0-tól 20-ig
             - számolás 20-tól 0-ig
             - csak a páros számok elmondása/leírása
             - csak a páratlan számok elmondása / leírása
             - kiválasztott szám bontása (házikók)
Ezen feladatok közül válassz ki egyet! CSAK EGYET! Minden nap másikat s nem felejted el. 😃

A mai napra egy kis gyakorlás:
számoljunk: 68.o./1. b. első fele ( 4 oszlop)




A b) feladat bal oszlopsora.
Köszönöm a munkát!
Kérem megjegyzésben jelöljék már névvel, hogy ki az aki látta a bejegyzést! Köszönöm!



Angol

Kedves Szülők és Gyerekek!

Ha valaki nem tudja lejátszani a CD-n lévő dalokat, vagy esetleg a CD-ROM- os feladatokat elindítani, akkor az alábbi linken megtalálja a CD-ROM teljes anyagát:
https://elt.oup.com/student/happyhouse/multirom?cc=hu&selLanguage=hu&mode=hub

és a Happy House Tk-höz és Mf-hez tartozó online feladatokat: https://elt.oup.com/student/happyhouse/level1/?cc=hu&selLanguage=hu&mode=hu

Ha esetleg az oldalak átmenetileg nem elérhetők, akkor a youtube-on a következő témákhoz tartozó dalokat, mondókákat és videókat nézzék  meg a gyerekek: DE CSAK MÉRTÉKKEL ÉS SZÜLŐI FELÜGYELETTEL !!!
Témák: family, family members, numbers, toys, shapes, clothes, colours

Illetve a munkafüzetben színezzék ki az eddig tanult oldalak közül azokat, amiket még nem csináltunk meg,és nevezzék meg a tárgyakat, dolgokat angolul.

Kiejtéshez segítség: https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
Írják be a leckékhez tartozó szavakat és rá kell klikkelni a hangszóróra , s kimondja a szót Amerikai és Brit Angolul is:).

Szép napot mindenkinek!

Enikő néni

Távoktatás szülői szemmel

Kedves Szülők!

Egy cikket szeretnék Veletek megosztani. Úgy gondolom, sokat segíthet a minden napi otthoni tanulásban.
Nem az én szavaim, de hasonlóan gondolom. Kérlek Benneteket, olvassátok el!



"Távoktatás szülői szemmel!


Nem kis kihívás elé néznek most a családok, a szülők és a gyermekek. Sok feladat hárul a pedagógusokra, de még több a szülőkre.
Nem az a fő kérdés, hogy milyen módon, eszközön fog eljutni a tananyag a diákokhoz, hanem az:
Hogyan veszem rá a gyerkőcöt, hogy üljön ott és kísérje figyelemmel, sajátítsa el az adott témát! Legyen az 1. vagy 11. osztályos.
Hajnal óta érkeznek a szülőktől a kérdések, hogy miként is kellene véghezvinni ezt az otthon tanulást:
  • Kell 45 perc egy tanórára?
  • Minden tantárgyat vegyünk végig minden nap?
  • Vagy naponta csak 2 esetleg 3 tantárgyat?
  • Legyen külön “tanóra” és külön “otthoni tanulás”?
  • 3 gyermekem van, 3 különböző évfolyamban. Ezt hogyan logisztikázzam le?
  • Most szóltak, hogy ovi sem lesz. Hogyan kössem le, amíg a nagyobbik tanul?
És még megannyi kérdés…..
Az első és legfontosabb:
Ne ess pánikba!
Mindig, minden megoldható! Tudjátok, mindig csak pozitívan! Tapasztalatból beszélek.
Tény, hogy soha nem volt még ennyire szükség a fegyelemre és a következetességre!
Valószínű, hogy sokan tudjátok, de ezt én már egyszer végigcsináltam. 7 év alatt, 9 évfolyam összes tantárgyát tanítottam meg otthon a fiamnak úgy, hogy egy egész éves anyagból egyszerre vizsgáztunk le. Iskolában egyetlen napot, órát sem töltött, csak a vizsgán, ami általában 2-3 napig tartott. 15,5 évesen érettségizett színjelesre.
Tehát, higgyétek el, meg lehet oldani ezt a helyzetet is!
Nézzük akkor a “hogyan”-t:
  1. Attól, hogy nem megyünk iskolába, még van tanítás, tanulás! Ez nem egy hirtelen jött szünidő. Ez a legfontosabb, amit le kell tisztázni minden diákkal.
  2. Eddig is volt egy napirend, egy órarend! Mivel változás történt, egy újat kell kialakítani, megszerkeszteni. Természetesen leírva!
Vagyis, kell egy heti tervező! Hétfőtől-vasárnapig! Ennek tartalmaznia kell:
    • Mikor kelsz?
    • Meddig tart a reggeli rutin? (mosakodás, öltözködés, reggeli, szobám összerendezése…)
    • Hány órától – hány óráig tart a délelőtti tanulás?
    • Kivel fogsz tanulni?
    • Melyik nap, melyik tantárgyat?
    • Mikor van tízórai?
    • Mikor van szünet? Hány perces? Mit lehet ezalatt csinálni?
    • Telefon ilyenkor van vagy nincs?
    • Mikor van ebéd?
    • Mikor van szabadidő? Ott mit lehet csinálni?
    • Házimunka? Mikor és mi?
    • Délutáni tanulás ideje, módja. Önállóan vagy kivel?
    • Hétvégi tanulás ideje és módja?
    • Esti rutin (vacsora, fürdés, fekvés) mikor?
    • Villanyoltás?
  1. Ezt mindig közösen írjátok meg és, ha javasolhatom, a gyerkőc kézírásával, mert úgy jobban magáénak fogja érezni.
Most már csak egy “aprócska” feladatod maradt:
Következetesen be kell tartani és tartatni!
Nem foglak hitegetni benneteket, nem lesz egyszerű. A kialakult helyzet sem az. Gyermekeink és a magunk egészségének védelmében bizony áldozatokat kell most hoznunk.
Egy új világ jön, új problémákkal, feladatokkal, konfliktusokkal, de még egyszer hangsúlyozom, meg lehet oldani!
Sok erőt és kitartást kívánok mindenkinek!
Gyerkőcökkel Suttogó"


Kérlek Benneteket, minden elolvasást egy üzenet küldésével jelezzétek nekem neveitek beírásával.
Köszönöm!
Ének- zene: Györgyi néni
Kedves Kisdiákjaim!
Küldöm a mai tananyagot.
1. Dalcsokor ismétlés:
Énekeljétek és ismételjétek át a következő dalokat a tankönyvből:
                                Hívogat az iskola Tk. 5 oldal
                                Tüzet viszek..... Tk. 6 oldal
                                 Esik az eső..... Tk. 8.oldal
                                 Kék selyemkendő..... Tk. 9. oldal
Minden dalt tapsoljatok el ritmusnévvel is.

Kezdjetek minden napot egy-egy vidám énekkel!!!!
Csütörtökön újra jelentkezem!!!! Szép napot!!!
Jelezzetek vissza a megjegyzésben, hogy kik azok, akik elolvasták!!! Köszönöm!!!!

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...