2020. április 24., péntek

04.24. Református hittan

Sziasztok, Kedvesek!

Remélem, tetszenek a diavetítések, mert még van belőlük:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/5het/1.o.J%C3%A9zus%20megvend%C3%A9gel%205000%20embert.1.%C3%B3ra.2020.04.03.MTE(1).pptx

Ha nem sikerülne megnézni, semmi baj, megtaláljátok a történetet a Munkatankönyv 82. oldalán.

Jó munkát, jó egészséget, imádságos szívvel gondolok Rátok! 

matematika 04.24.

Kedves Gyerekek és Szülők!

A mai órán egy kis gyakorlás következik!

Készítsd elő a matematika munkafüzetedet, tolltartódat!

Szükség lesz még a 10 ujjadra is, akik csak úgy tudnak szép számokat írni, ha bemelegíted őket!
Kérlek, emeld fel a két kezedet magad elé, s ha van kedved csináld a következő gyakorlatokat:
→ Vigyázzban állnak a 10 katonák!
→ Meghajolnak!
→Vigyázz állás!
→Futnak a katonák!
→Szétszórtan megállnak!
→Elbujtatom hüvelyk ujjam, s körbe fordulnak jobbra majd balra!
→Vigyázzban állás!
→Egymással szemben, de nem érnek össze!
→Csak az ujjbegyek érnek össze! Távolodik a tenyér, majd közeledik a tenyér!
→Lerázzuk a katonákat!

Köszönöm, ha velem tartottál! Ügyes vagy!


Ismételd át a kivonás tagjainak a NEVEIT!


















Jöhetnek a feladatok!😃
Nyisd ki a matematika munkafüzetet a 78.oldalon!

Mf. 78./1.
A képen látsz korongokat(golyókat) , alatta pedig kivonásokat aláírva.
A kék korongokból (golyókból) le kell annyit húzni, amennyit a kivonásban a kivonandó mutat.
pl.: 11-3=⬜

A korongokkal:
11 kék korong van kiszínezve úgy, hogy
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵 10 az első sorban
🔵 ⚪ ⚪ ⚪ ⚪ ⚪ ⚪ ⚪ ⚪⚪   1 a másodikban


  • Mennyit veszünk el most a 11-ből? Mennyi a kivonandó? Ugye 3.
  • Kezd el lehúzni ezt a hármat! Úgy, hogy lehúzod a második sorban azt az egyet, majd az első sor végén még 2-őt!
  • S látszik, hogy hogyan is kell a 3-at bontani!
  • Megmutatkozik, hogy mennyit kell elvennem a 11-ből, hogy 10 legyen!

Ujjaidon:

  • A kivonandót úgy bontod, hogy kinyitod a kivonás kisebbítendőjét a 11-et, majd megnézed mennyi a kivonandó, jelen esetben 3. 
  • S elkezdet csukni a 3-at, figyelj, hogy mennyi ujjadat csuktad le, hogy a 10-ig jutottál! 
  • Ugye 1 ujjadat kellett lecsukni, ezt az 1-et kell, beírni az első üres négyzetbe, s csukom tovább (hiszen 3-at kell lecsukni, kivonni).
  • Előveszed a 10-et a zsebedből, s csukod le az ujjaidat (emlékezz, 1 ujjadat csuktad még le, s 3-at kell) kettő, három. 
  • Ha jól számoltál, 8-at mutatsz. 
  • Mennyi ujjadat csuktad le a 10-ből?
  • Kettő, ezt a számot kell írni a második valamennyibe, s a kivonás különbsége pedig a 8.

Mf.78./2. a)

  • Kérlek, írj bolhaszámokat minden esetben a 11-1 tagok felé, majd számolj tovább

Mf. 78./4.

  • Számold meg mennyi korong volt összesen! (A lehúzottakat is számold bele a nem lehúzottakba!)
  • Ezt a számot írd le az üres négyzetsor első két négyzetébe.
  • Írj kivonás jelet!
  • Számold meg mennyit húzott le Móka!
  • Írd a kivonás jel mögé!
  • Tegyél egyenlőség jelet!
  • Számold ki az ujjaidon, hogy mennyi a kivonás különbsége!
  • Ellenőrizd le, hogy ugyanannyi korong van a képen nem lehúzva!
  • Ha megegyezik a Te és a Móka korongjai akkor írd le a különbséget az egyenlőség jel mögé, után!

Jó munkát!
Kellemes hétvégét!
Zsuzsi néni 🌷


Katolikus hittan


Katolikus hittan – Jézus és Tamás

Kedves Szülők és Kedves Gyerekek!

IMÁDSÁG: Szeretnék megismertetni Veletek egy új éneket! (43. ének)
Szent Ágoston mondta, hogy aki énekel, az kétszeresen imádkozik. Ez az ének is egy lehetőség az imádságra.
Ezen a héten énekeld el többször is ezt a kis dalt! Ezzel is kifejezheted a feltámadás örömét.

JÉZUS ÉS TAMÁS: 29. LECKE
-           Húsvétvasárnap este Jézus megjelent az egybegyűlt tanítványoknak. Ezzel is megmutatta, hogy új – mennyei – életet kapott az Atyától.
-          Az egyik tanítvány, Tamás azonban nem volt velük. Amikor aztán összetalálkozott a barátaival, azzal az elképesztő hírrel álltak elő, hogy látták Jézust. Tamás azonban így válaszolt: „Ha én magam nem látom, és nem érintem az Ő sebeinek helyét, én ugyan el nem hiszem!”
-          A tankönyv 62. oldalán láthatjátok Jézus és Tamás találkozásáról egy képet.
„Nyolc nap múlva ismét együtt voltak a tanítványok, s Tamás is ott volt velük. Ekkor újra megjelent Jézus, bár az ajtó zárva volt. Belépett, megállt középen, és köszöntötte őket: „Békesség nektek!” Aztán Tamáshoz fordult: „Nyújtsd ide az ujjadat és nézd kezemet! Nyújtsd ki a kezedet és tedd oldalamba! S ne légy hitetlen, hanem hívő!” Tamás fölkiáltott: „Én Uram és Istenem!” Jézus csak ennyit mondott: „Hittél, mert láttál. Boldogok, akik nem látnak, mégis hisznek.” (Jn 20,26-29)
-          Ahhoz, hogy higgyünk az Úr Jézusban, a szívünket kell megnyitnunk, nem a szemünket.         
                                           
FELADATOK!
-          Rajzold le, milyen lett Tamás apostol arca, miután Jézussal találkozott (Tk. 63.o.) – mosolygós arc
-          Feltámadása óta már nagyon sokan megismerték az Úr Jézust. Nézzük meg, hogyan lehet Őt megismerni! Színezd ki a képeket! – Szentmisén, amikor felolvassák az evangéliumot, és hittan órán is.
                                     

HETI FELADAT:
Ezen a héten se felejtkezzél el arról, hogy Jézust reggelenként köszöntsed! Szólítsd meg Ôt napközben is! Kérdezd meg szüleidet, ôk hogyan ismerték meg az Úr Jézust!
JÁTÉK:
- JÉZUS ÉS TAMÁS PUZZLE:

Olvasás 4.24.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A hét utolsó napján olvasásból  gyakorló feladatok várnak ránk az olvasókönyv mellett, néhány játékos feladattal. 🙎

Kezdjük egy kis bemelegítéssel.
Olvasd el!

Szóolvasás

Nyisd ki az olvasókönyved a 173. oldalon!
Olvasd el a "Játék nyuszi vitorlázik" című mesét 2x!
Válaszolj a mese utáni 3 kérdésre!
Húzd alá a válaszokat pirossal a szövegben!

Egy kis pihentető feladat:
Kép - szó egyeztetése

Folytassuk az olvasókönyvben!
Nyisd ki a könyved a 230.-231. oldalon! Olvasd el!
Itt olvashatsz a tavaszról, olvadásról és gyerekek meséiről.🌸🌷🌼☁☀👨👩👧👦

Ha van kedved egy kis ismétléshez, gyakorláshoz:
Szorgalmi feladat! 🦋 Csibi kalandjából készült a feladat. Jó szórakozást😎!
Igaz - hamis

Levezető feladatként pedig, ha már tavasz, ha már 🌻🌼🌷🌹 
akkor készítsétek Betű🌸-ot!


Remélem tetszettek a feladatok.😇

Hétvégére jó pihenést kívánok!⚽🎈🏃🎸🎾

Anett néni🌼



Testnevelés 04.24.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek! 


Péntek van, lassan itt a hétvége. A sok erősítő jellegű feladat után arra biztatlak benneteket töltsetek kis időt kint az udvaron, labdázzatok, focizzatok, vagy ha más mozgásformát kerestek nézzétek meg az én összeállításomat !

Ahogyan megszokhattátok végezzetek minden testnevelés óra, minden mozgásos tevékenység előtt bemelegítést !

LABDÁS BEMELEGÍTÉS 

KERINGÉSFOKOZÓ GYAKORLAT

Végezzetek labdás ügyességi feladatokat, bármilyen otthoni labdával elvégezhető:

LABDÁS FELADAT 

OTTHONI EDZÉS  

A gyakorlatok elvégzése után végezzünk  levezető gyakorlatot !

LEVEZETŐ GYAKORLAT

Egészségetekre !

Töltsétek aktív pihenéssel a hétvégét, mozogjatok, pihenjetek sokat  !


Forrás:https://pixnio.com/hu/tajak/mezo/mezogazdasag-kek-eg-kerites-ret-taj-nyari-fu-fa 





Szép hétvégét kívánok mindenkinek !

Boros Pál

Írás 4.24.

Kedves Szülők és gyerekek!

A hét utolsó napja van.
A mai írásóra  egy "kis gyakorló óra" lesz.
Melegítsd be az ujjacskáid!  
  • Fejem vállam, térdem..
  • Hipp-hopp, hepe-hupa… (a két kezedet egymással összefordítva)

A munkafüzetben dolgozunk:
Írásfüzet  37. oldalán kezdünk:
- Gyakorold a nagybetűket, nevek írását! (1.-3. sor)
- Írj mondatokat a képekről a minta alapján! (4.-7. sor)
  • Bence almát eszik.
  • Lili virágot szed.
  • Éva babázik.
  • Karcsi kiflit eszik.
Ügyelj, hogy a mondatokat nagybetűvel kezdjük és a mondatok végén mondatvégi írásjel van. Ebben az esetben pont. 

- Válogasd szét a neveket! (2 sor)
- Másold le a közmondást a 🐞 füzetedbe!

Most lapozz a 38, oldalra az Írásfüzetben.
- 1-4. sorokban írd át és másold a betűket, szavakat,
-5-9. sorokban egészítsd ki a mondatokat odaillő szóval- nagybetűvel kezdjük!!
Az utolsó sort, másold le!

Készen vagy az írással! Köszönöm a munkád!
Fotót a csak a 37. oldalról kérek!😉
Szép hétvégét, jó pihenést kívánok!⚽🎉🎈⚾🎨🎼🎸🎹🎣
Anett néni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...