Kedves Gyerekek!
Jó reggelt kívánok!
A hét utolsó napjára egy olyan feladatot kaptok, melyről már többször is beszéltünk.
A mai napon egyben írom az olvasást és a nyelvtant, mert a mai tananyag hosszú, 2 tanórás lesz.
Először nyelvtan lenne, de most megcseréljük, mert a második részben kell többet írni.
Tegnap is említettem, hogy ezt az olvasmányt jól "kivesézzük" (ez azt jelenti, megismerjük és sokat foglalkozunk vele).
Ahhoz, hogy valaki egy történetet jól tudjon elmondani, vagy hozzá kapcsolódó feladatokat megoldani, alaposan meg kell ismerni.
Az elmúlt napokban Az én dinnyeföldem című olvasmánnyal foglalkoztunk. Ma is vele fogunk.
🌸🌸Olvasókönyv .: 155.-157. oldalán nyisd ki!
Most, hogy már jól ismered a történetet, próbáljuk meg részekre bontani!
🌸 Részekre bontás után vázlatot fogunk belőle írni.
De mi is az a vázlat? -
-Amikor nem egy szöveget írsz le szó szerint, hanem csak szavakat, rövidebb mondatokat,
- számozással is jelölheted a részeket, ezt hívjuk vázlatpontoknak.
🌸Egy szövegnek, történtnek 3 fő része van:
- Bevezetés - kezdőmondatok (Mikor, hol történik? Miről fog szólni? Kik a szereplők?)
- Tárgyalás - Itt mesélik el a történetet, ez a leghosszabb rész (általában), itt használjuk majd a vázlatpontokat.
- Befejezés - A vége, a tanulságot összefoglaló mondatok.
- számozással is jelölheted a részeket, ezt hívjuk vázlatpontoknak.
Ezeket a részeket a szövegben bekezdésekkel jelölik.
Mi is az a bekezdés?
A szöveg tagoltsága. Írásban általában beljebb kezdett első sorral jelölik.
Ezekről már beszélgettünk olvasás órán, most kérem, hogy ezeket a szakszavakat és jelentésüket tanuljátok meg! (A zölddel kiemelt szavak jelentését nem szó szerint kell bemagolni, de tudni kell felismerni egy szövegben, történetben.)
🌸Ma ezt fogjuk gyakorolni "Az én dinnyeföldem" című olvasmánnyal.
Kezdjük az olvasást!
Olvasd a könyvet, közben keresd a részeket! Figyeld a blogban is és jelöld, írd bele a könyvbe!
(Azt kell beleírni a könyvbe, ami piros!)
Az én dinnyeföldem - cím
Bevezetés (rövidítése: Bev.): Világéletemben...
Tárgyalás (rövidítése:T): /itt jönnek a vázlatpontok is/
1. Magam is...
2. - Ohó, fiamuram...
3. Fiamuram elszontyolodott...
4. Ástam hat gödröcskét...
5. Szaladtam is...
6. "No majd kivárom ...
7. A hatodik dinnyemagnak...
Befejezés (rövidítése: Bef.):Azóta nem is...
Ha jól dolgoztál, ilyen lett a könyved:
🌸Most pedig következzen a vázlatírás! (Már tudjuk mi az, de ha nem, görgess vissza és olvasd el újra!)
Vedd elő az o-s füzetedet! Másold le! Új oldalra kezdd!
Órai munka 03.26.
--------------1 sor kimarad -----------
Az én dinnyeföldem - Vázlat--------------1 sor kimarad (De csak itt, utána már neeeem!)-------------->Bevezetés:
Minden gyerek szereti a dinnyét!
-->Tárgyalás:
1. Meglékeli a dinnyéket.
2. Az apja fülön csípi.
3. Kertet kap.
4. Elveti a magokat.
5.Vár, de csalódik.
6. Kiszedegeti a magokat
7. Kikel, de kiszakajtja.
-->Befejezés:
Azóta nem termel dinnyét.
Ha jól dolgoztál, ilyen a füzeted!:
🌸Erről a vázlatról kérek fotót!
Határidő: 03.29. (hétfő)
Köszönöm a munkád!
Szép hétvégét kívánok!
Anett néni🌻