2021. március 26., péntek

Matematika, 03.26.

 Kedves Gyerekek!

Jó reggelt kívánok!

Tegnap az összeadással foglalkoztunk, ma pedig a kivonással fogunk.

Készítsd elő a tolltartódat, matematika tankönyvedet és az 1-es füzetedet.


Bemelegítő gyakorlat

🐾 Kérlek, nyisd ki az 1-es füzetedet és a 8-as szorzóból az első 5 szorzást tízszer olvasd el egymás után!


Megoldandó feladatok:

Tk. 56./1. a) és b) ① és ② oszlop

a) rész

    ~ Minden sor elején látsz egész, kerek sajtokat, melyből egérpajtás megevett valamennyi sajtdarabkát.

    ~ Első páros valamennyi -ő lesz a  kisebbítendő- az egész sajt súlya, mennyi volt összesen kérdésre válaszol.

    ~ Második páros valamennyi a kivonás után - ő a kivonandó- amennyit megevett az egérpajtás.

    ~ Egyenlőségjel után - ő lesz a különbség-, mennyi sajt maradt.

b) rész ① és ② oszlop

    ~ Számold ki a felírt kivonásokat!

    ~ Figyelj a tízes-átlépésekre!

Tk. 56./2.  ① oszlop

     ~ Kódolós feladat, csak most előre lekódolták a számokat.

    ~ A megadott geometriai alakzatok értékeit megjelölték, azok nem változnak a feladatban.

    ~ A geometriai alakzatok helyére be kell pótolni, a megadott értékeket, s el tudod végezni a kivonásokat! 

    ~ pl. 56-🔺= 🅪🅪, a 🔺=6-tal akkor a kivonásom 56-6 lesz.


Levezető gyakorlat:

🐾 Kérlek, nyisd ki az 1-es füzetedet és a 8-as szorzóból az első 5 szorzást annyiszor olvasd és mondd hangosan, míg fejből, becsukott füzetnél el tudod mondani!


Jó munkát!

Kellemes hétvégét!

Zsuzsi néni

Katolikus hittan

 Minden utasítást megtaláltok a következő linket megnyitva:

E:\Jézus tudja, hogy mi a szenvedés 2021.docx

Testnevelés 2021.03.26.

 

Kedves Csoporttagok ! 

Péntek van, itt a hétvége.Töltse mindenki a ezt a két napot lehetőség szerint a szabadban, kertészkedéssel, kerékpározással, egy kis sétával, vagy akár horgászással. 🏃🏀🏇

A hét utolsó testnevelés órájára egy könnyű gyakorlatokból álló videót kerestem nektek. A videó tartalmaz bemelegítést, általános koordinációs gyakorlatokat, labdás tevékenységeket, levezetést is. 

Fogadjátok sok szeretettel.  Kattints a feliratra, indul  a videó!

Otthoni tesióra  

Mai nap mondanivalója:

 

Szép hétvégét kívánok mindenkinek !

Üdvözlettel: Boros Pál

Irodalom/ Nyevtan 3.26.

 Kedves Gyerekek!


 Jó reggelt kívánok!

A hét utolsó napjára egy olyan feladatot kaptok, melyről már többször is beszéltünk.

 A mai napon egyben írom az olvasást és a nyelvtant, mert a mai tananyag hosszú, 2 tanórás lesz.

Először nyelvtan lenne, de most megcseréljük, mert a második részben kell többet írni.

Tegnap is említettem, hogy ezt az olvasmányt jól "kivesézzük" (ez azt jelenti, megismerjük és sokat foglalkozunk vele).

Ahhoz, hogy valaki egy történetet jól tudjon elmondani, vagy hozzá kapcsolódó feladatokat megoldani, alaposan meg kell ismerni. 

Az elmúlt napokban Az én dinnyeföldem című olvasmánnyal foglalkoztunk. Ma is vele fogunk.


🌸🌸Olvasókönyv .: 155.-157. oldalán nyisd ki!

Most, hogy már jól ismered a történetet, próbáljuk meg részekre bontani!

🌸  Részekre bontás után vázlatot fogunk belőle írni.
De mi is az a vázlat? - 
-Amikor nem egy szöveget írsz le szó szerint, hanem csak szavakat, rövidebb mondatokat,
- számozással is jelölheted a részeket, ezt hívjuk 
vázlatpontoknak.

🌸Egy szövegnek, történtnek 3 fő része van:

- Bevezetés - kezdőmondatok (Mikor, hol történik? Miről fog szólni? Kik a szereplők?)
Tárgyalás - Itt mesélik el a történetet, ez a leghosszabb rész (általában), itt használjuk majd a vázlatpontokat.
Befejezés - A vége, a tanulságot összefoglaló mondatok.
- számozással is jelölheted a részeket, ezt hívjuk vázlatpontoknak.


Ezeket a részeket a szövegben bekezdésekkel jelölik.
Mi is az a bekezdés?
A szöveg tagoltsága. Írásban általában beljebb kezdett első sorral jelölik.

Ezekről már beszélgettünk olvasás órán, most kérem, hogy ezeket a szakszavakat és jelentésüket tanuljátok meg! (A zölddel kiemelt szavak jelentését  nem szó szerint kell bemagolni, de tudni kell  felismerni egy szövegben, történetben.)

🌸Ma ezt fogjuk gyakorolni "Az én dinnyeföldem" című olvasmánnyal.

Kezdjük az olvasást!
Olvasd a könyvet, közben keresd a részeket! Figyeld  a blogban is és jelöld, írd bele a könyvbe!
(Azt kell beleírni a könyvbe, ami piros!)

Az én dinnyeföldemcím

Bevezetés (rövidítése: Bev.): Világéletemben... 

Tárgyalás (rövidítése:T): /itt jönnek a vázlatpontok is/
1. Magam is...
2. - Ohó, fiamuram...
3. Fiamuram elszontyolodott...
4. Ástam hat gödröcskét...
5. Szaladtam is...
6. "No majd kivárom ...
7. A hatodik dinnyemagnak...

Befejezés (rövidítése: Bef.):Azóta nem is...

Ha jól dolgoztál, ilyen lett a könyved:




🌸Most pedig következzen a vázlatírás! (Már tudjuk mi az, de ha nem, görgess vissza és olvasd el újra!)
Vedd elő az o-s  füzetedet! Másold le! Új oldalra kezdd!

                                                          Órai munka              03.26.
                                                              --------------1 sor kimarad -----------
              Az én dinnyeföldem - Vázlat
--------------1 sor kimarad (De csak itt, utána már neeeem!)------------

-->Bevezetés:
Minden gyerek szereti a dinnyét!
-->Tárgyalás:
1. Meglékeli a dinnyéket.
2. Az apja fülön csípi.
3. Kertet kap.
4. Elveti a magokat.
5.Vár, de csalódik.
6. Kiszedegeti a magokat
7. Kikel, de kiszakajtja.
-->Befejezés:
Azóta nem termel dinnyét.

Ha jól dolgoztál, ilyen a füzeted!:



🌸Erről a vázlatról kérek fotót! 
Határidő: 03.29. (hétfő)

Köszönöm a munkád!
Szép hétvégét kívánok!
Anett néni🌻

03.26. Református hittan

Kedves Hittanosok!

Folytatjuk a húsvéti történetet. Nézzétek meg a diavetítést:

http://rpi.reformatus.hu/az-emmausi-tan%C3%ADtv%C3%A1nyok

Ugyanezt a leckét megtaláljátok a Munkatankönyv 130. oldalán. Oldjatok meg annyi feladatot, amennyit tudtok. Jó munkát!

Áldott Húsvétot és jó pihenést a tavaszi szünetben!

Szeretettel: Ági néni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...