2021. március 8., hétfő

Rajz

 Kedves Gyerekek!


A héten elkészítendő feladat egy origami tulipán fej meghajtogatása, kiegészítése és festése lesz.

Anyagok és eszközök:

1. kis méretű írólap/ gép papír (fehér)

2. rajzlap

3. olló

4. ragasztó

5. vízfesték, ecsetek, víz, vizes tál, rongy, takaró lap


Lépések:

  1. Takard le a takaró lappal (nagyobb méretű újság lap) az asztalt, ahol dolgozni fogsz!
  2. Tedd magad elé a rajzlapodat, vizet, vizes tálat, ecseteket, festéket. Megfestjük a tulipán hátterét, s míg ez szárad meghatjuk magát a tulipán fejét. A háttér: kék az ég és zöld a fű. Körülbelül fele-fele arányban. Lehet a háttérben domb, hegy is. Vastag ecsettel fess, figyelj a megfelelő mennyiségű vízre, festék anyagra is. Az ecsettel körkörösen vedd fel a festéket az ecseted szőrébe. Ne össze-vissza fess! Mindig ugyan abba az irányba vezesd az ecsetedet ahogyan elkezdted!
  3.  Vedd magad elé a kis méretű írólapot. A tulipán fejéhez négyzet alakú lapra lesz szükségünk, ez a lap, pedig téglalap alakú, első lépésként ebből négyzet alakú lapot kell készíteni. Állítva tedd a lapot magad elé, majd a jobb alsó sarkát kezd el felhajtani bal irányba teljesen a bal oldali lap élhez. Most látsz magad előtt egy háromszöget és egy téglalap alakot. Ezt a téglalap alakot az olló segítségével nyírd le. Figyelj pontosan nyírj, s ne nyírj bele a háromszögbe.
  4.  A három szög alakú lapot tedd magad elé, úgy, hogy a leghosszabbik éle legyen a talpa. Majd fogd meg a háromszög jobb alsó csúcsát és hajtsd át a bal oldalira rá, pontosan. Most megfelezted a háromszöget.
  5.  Hajtsd vissza, legyen megint a háromszög a leghosszabbik élén előtted. Most már van rajta egy függőleges felező egyenes. Tedd a bal kezed mutató ujját a felező egyenes kezdő pontjához, lentire. Ezzel tartod a lapot a helyén. A jobb kezeddel fogd meg a háromszög jobb oldali csúcsát és kezd el felhajtani. Figyelj arra, hogy a mutató ujjad ne engedje a hajtást át a felező vonalon, valamint, ne hajtsd fel a felező vonalra rá teljesen. Ugyan ezt csináld meg a bal oldallal is. 
  6.  A kész tulipán fejet ragaszd fel az előre megfestett rajzlapodra, lehetőleg középre, s úgy, hogy még festened kell neki szárat, levelet is.
  7. Mivel a tulipánunk egyenlőre fehér, kérlek adj neki színt. A meleg színek közül válogass! A meleg színek közé tartozik a sárga, a piros, narancssárga s ezeknek minden árnyalata.
  8. Fess neki szárat és levelet is!
  9. Készen is vagy, tedd biztonságos helyre száradni!

Képekben:
2. lépés

3. lépés




4 .lépés


5.lépés 






Köszönöm a figyelmet!
Jó munkát!
Zsuzsi néni

Testnevelés 2.a osztály 2021.03.08.

 Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek! 

Üdvözlök mindenkit az online oktatásban.Ezen  a felületen adok elvégzendő feladatokat a gyerekek részére.Szép napot és jó mozgást kívánok !

1.Bemelegítés:

Edzés előtt fontos a bemelegítés, ebben segítenek a videón lévő gyakorlatok.


Bemelegítés

2.Edzés 

Eszközök: ugrókötél

FIGYELJ ODA MINDEN FELADATNÁL!

A kötélhajtás helyes technikája: a hajtás csuklóból történik, enyhén hajlított vagy nyújtott, de rögzített könyökízülettel, oldalsó rézsútos mélytartásban.

A szökdelések lábujjhegyen, könnyed végrehajtással történjenek! Semmiképpen sem telitalpon!

A törzsed egyenes legyen, a tekinteted előre nézzen!

Pihenő idők: 1:2, 1:3

1. Kiinduló helyzet: alapállás. Páros lábon szökdelés, minden második szökdelésre kötélhajtással előre helyben, 30x

2. Kh. ua. Páros lábon szökdelés kötélhajtás előre, helyben, 30x

3. Kh: alapállás. Jobb lábon szökdelés kötélhajtás előre, helyben, 30x

4. Kh: alapállas. Ua. bal lábon szökdeléssel, 30x

5. Kh: alapállás. Páros lábon szökdelés előre-hátra kötélhajtással előre, 30x

6. Kh: alapállás. Bal lábon szökdelés előre-hátra kötélhajtással előre, 30x

7. Kh: alapállás. Jobb lábon szökdelés előre-hátra kötélhajtással előre, 30x

8. Kh alapállás. Páros lábon szökdelés jobbra-balra kötélhajtással előre, 30x

9. Kh: alapállás. Bal lábon szökdelés jobbra-balra kötélhajtással előre, 30x

10. Kh: alapállás. Jobb lábon szökdelés jobbra-balra kötélhajtással előre, 30x

11. Kh: alapállás. Váltott lábon szökdelés láblendítéssel előre, kötélhajtással előre, 30-30x

12. Kh: guggoló állás, kötél hátul rézsútos mélytartásban. Szökdelés helyben kötélhajtással előre. 5x sikeres kísérletig.

13. Kh: alapállás, a négyrét hajtott kötél fogása a test előtt mélytartásban. Átlépés a kötél felett bal- jobb lábbal előre, a kötél hátsó rézsútos mélytartásba kerül, 10x

14. Kh: alapállás, a négyrét hajtott kötél fogása a test mögött rézsútos mélytartásban. Átlépés a kötél felett bal-jobb lábbal hátra, kötél mélytartásba kerül, 10x

15. Kh: guggoló állás, a kötél kétrét hajtva jobb kézben. Vízszintes körzés balra a talaj fölött a kötéllel balra, átugrás a kötél felett, 10x

16. Kh: hason fekvés, kötél hátsó rézsútos mélytartásban a lábfej alatt átfűzve. A kötél meghúzásával emelkedés fészekbe, majd ereszkedés kiinduló helyzetbe. 5x

17. Az 1-11 gyakorlat ismétlése a kötél hátra felé hajtásával.

3. Levezetés, nyújtás:

Figyeljétek az utasításokat, pontosan hajtsátok végre a feladatokat!

Levezetés

Üdvözlettel: Boros Pál 

Matematika

 Kedves Gyerekek!


Kezdjük egy kis bemelegítéssel: 

🐾Kérlek mondd fel a 6-os szorzó táblát! Ne felejtsd el mutatni az ujjaidon, hol jársz! Tartsd az ütemet!

🐾Ha ezzel készen vagy számolj el most 60-ig úgy, hogy mindig 6-ot lépkedsz! Ez nem lesz más, mint a 6-os szorzótáblában a szorzatok.

Gyakorló feladatok:

    🐾 mf. 16./3.

    🐾 mf. 17./1. bal oldali oszlop

                   - Mennyi volt összesen a piros és kék négyzetek? Ne feledd egy sorban 10 négyzet van! Akkor 5 teljes sorban mennyi? S még mellé a darab sor száma! Írd le!

                   - Vedd el először a kék négyzetek számát! S megkapod a piros négyzetek számát!


                   - Mennyi volt összesen?

                   - Vedd most el a piros négyzetek számát! S megkapod a kék négyzetek számát!

    🐾 mf. 17./3. első és második oszlop

             56- 𑂽𑂽=38

1. megoldási lehetőség: az 56-ból elveszünk annyit, hogy megkapjuk a 38-at.

2. megoldási lehetőség: az 56-ból elvesszük a 38-at és megkapjuk azt a valamennyit (a kivonandót), amit ha elveszünk az 56-ból (kisebbítendőből) 38-at (különbséget) kapunk.


Levezető feladat:

Nyisd ki az 1-es füzetedet és olvasd fel hangosan a 7-es szorzó és bennfoglaló táblákat!


Jó munkát!

Szép napot!

Zsuzsi néni 🌻

Irodalom 03.08. (hétfő)

 Kedves Gyerekek és Szülők!

Egy kis bemelegítéssel kezdünk:

-álljatok fel, húzzátok ki magatok és lélegezzetek mélyen. 

- az első légzésnél tartsátok vissza a levegőt (magatokban számoljatok 5-ig), majd fújjátok ki!

-az második légzésnél tartsátok vissza a levegőt (magatokban számoljatok 10-ig),majd fújjátok ki!

Mondókázzunk:

-közepes hangerő, közepes tempóval mondjátok el a "Kert alatt a macska.." mondókát.

-halk hangerővel, gyors tempóval ismételjétek,

- végül halkan, lassú tempóval mondjátok el.

Vegyétek elő az olvasókönyvet:

A 147. oldalon a szószedetet olvassátok fel hangosan. A szavak jelentését beszéljétek meg egy veletek tanuló felnőttel. Amelyikhez tartozik kép, kössétek hozzá!

Arra kérlek benneteket hogy olvasással párhuzamosan hallgassátok meg a következő dalt:

A part alatt (Gyerekdalok és mondókák, rajzfilm gyerekeknek) - YouTube

Többször is meg lehet hallgatni.

Olvassátok el az olvasókönyvben legalább háromszor az A part alatt ... dal szövegét!


A 148. oldalon a magyarázatot olvassátok el, beszélgessetek a képről!

Írásbeli munkának kérem elkészíteni a 148. oldalon lévő Szita, szita...(magyar népköltés)-t lemásolni az O-s füzetbe.

Úgy készítsd el a füzeted, hogy egy teljesen új oldalon dolgozz!

Tartsd a vers formáját!

A füzeted következő oldalára készíts egy rajzot a neked legjobban tetsző versszakról és színezd is ki!

Az olvasási munkafüzetben az 57. oldalon lévő 2.,3. feladatot oldd meg!


Jó munkát és további szép napot kívánok!😇
Anett néni









Környezetismeret-táplálék piramis

 Kedves Gyerekek!


A mai környezetismeret óra témája: a táplálékpiramis. Tudom, hogy már ismerős, s emlékeztek is, hogy múlt órán is már foglalkoztunk vele. 


Kérlek, vedd, most elő a környezet füzetedet. Keresd meg azt az oldalt ami következik. Ha ezt megtaláltad, nincs más teendőd, mint bemásolni a következőt:

T!

Ez a piramis található meg a mf. 44. oldalán is, egy kiegészítéssel! A legelső szintre a vizet tettük!
A piros T! betű azért szerepel a piramis alján, mert nem csak bemásolni szükséges, hanem a megtanulása is fontos!


Megoldandó feladat: mf. 44./3. 
Segítség: tk. 42-43. oldala.

A múlt héten megírt röpdolgozatokat kijavítottam. A röpdolgozatban 5 tejterméket, 5 gyümölcsöt, 5 zöldséget kértem megnevezni. Lettek szép és sajnos kevésbé szép eredmények is. A saját jegyét mindenki a krétában megtalálja. 

Köszönöm a figyelmet!
Szép napot!
Zsuzsi néni 🌻





 Kedves Gyerekek!

A mai óra anyaga a következő lesz:

1. Tanult dalok ismétlése:

    - Mély erdőn...TK. 44.o.

    - Fut, szalad a pejkó.. 40.o.

      Énekeljétek szolmizálva és kézjellel is. Mf. 47.o. 1 fel. alapján.

    - Hová mégy, hová mégy?  Tk. 38.o. betűkotta: 38.o.2 fel.


2. Ritmikai készségfejlesztés:

  - Mf. 47.o. 4. fel. ritmusírás:

    Nem kell emlékezetből, segítség a TK. 38.o.


A feladatok megoldását nem kell visszaküldeni, majd ha újra jövünk iskolába, ellenőrzöm.   


Jó munkát!

Györgyi néni

Tájékoztató

 Kedves Szülők!


A múlt évben alkalmazott módszerek közül szeretnék néhányat most is használni a könnyebb tájékozódás végett.

Az órarend szerint fogjuk a feladatokat kiadni. Ezek olyan feladatok, melyeket a gyermekek egyedül is meg tudják oldani. Elsősorban gyakorló feladatokat adok, adunk majd.

Azt szeretném kérni, hogy ne küldjétek őket naponta vissza, amiről kérek/ kér Zsuzsi néni, jelezni fogom/ fogja. Lehet visszamenőleg kérek/kér majd fotót.

Az elkészített leckék fotóját a múlt évben kért módon szeretnénk: 

tárgy részbe írva: Alkotó Elemér, irodalom március 8.

Sokat segít a rendszerezésben.

Előre is köszönöm az együttműködést!

Üdvözlettel,

Anett tanító néni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...