2020. április 21., kedd

Társastánc 30. hét

Kedves Szülők és Gyerekek!
Remélem mindenki lazított egy kicsit a szünetben és kipihente magát! 🙂
Köszönöm szépen a házi feladatokat, akik visszaküldték! Szépen megtanulták a Disco, vagy más koreográfiát, kapnak egy "5".
Tudom, hogy sok a heti teendő, de továbbra is várom a visszajelzéseket az otthoni mozgásról, táncolásról bármilyen formában.
Az e heti feladat: otthon vagy akár a szabadban gyakorloljátok a Kacsatáncot, melyhez most küldök egy kis segédanyagot a pontos lépésekkel.

Jó munkát!
Jana bácsi
ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Tanítványaim!
Remélem már mindenki talpon van és egészségesen várja a mai feladatokat. Ezek a következők:

1. Dalcsokor ismétlése:
    A mai órára egy vidám, tavaszi dalcsokrot állítottam össze.
   - Iglice, szívem... Tk. 43. o.
   - Gyertek lányok.....Tk. 39.o.
   - Süss fel, nap.....Tk. 27.o.

Énekeljétek el a dalokat szöveggel és ritmusnévvel is.

2. Új dal tanulása:
 A mai órán egy olyan dalt tanulunk, amit már az óvodában is nagyon sokan tanultatok.
  - Tk. 45.o. Aki nem lép egyszerre...
  - Meséljetek a képről!!! Mit csinálnak a gyerekek?? Mivel kínálja őket a tanító néni???
 - Énekeljétek el a dalt, ha valaki nem ismeri, akkor a következő linkről tanulja meg:Aki nem lép...
 - Jó munkát mindenkinek!!!

Vigyázzatok magatokra!!!
Györgyi néni

Írás 4.21.

Kedves Szülők és gyerekek!


Ma két olyan nagybetűt tanulunk meg írni, amelyekben semmi nehézség nincs, csak egy csöppnyi újdonság!😉
Az Ü, Ű betűket az Ú-hoz hasonlóan írjuk, DE két pont, illetve két vessző van bennük. 
Ez az újdonság benne.
A F betűt a T-hez hasonlóan írjuk, DE az F-nek van egy enyhén ívelt, felemás áthúzó vonala. Amelyet megnyújtunk vagy mélyebbre ívelünk a következő betű kapcsolásától függően, az ékezetek helyét is figyelembe véve. Ez az újdonság benne.

Hogyan helyezkednek el a vonalrendszerben?

 

Az Ü, Ű betű írása 2:51' , a F betű írása 6:05'
Ezen a videón a F betű írásánál egy hibát figyelhetünk meg:
Az áthúzó vonalat az első vonal alatt kell írni! (nem felette)
Azért mutatom meg mégis, hogy az írás sorrendjét figyeljétek meg!
1. állóegyenes, balra horoggal (Így kezdjük írni!)
2. hullámvonal balról-jobbra
3. enyhén ívelt áthúzás az első vonal alatt, balról-jobbra
Tudom, hogy logikusabbnak tűnik a hullámvonallal kezdeni, de az betűtorzuláshoz vezethet!😵

Kezdjük az írást!
- Melegítsd be az ujjacskáidat! 
  • Amott egy nagy kerek felhő
  • Gomba, gomba...
  • Ujjaimat mutogatom..

- Nagybetűs írólapok 5. és 14. oldalát írd meg kékkel!
- A munkafüzet 32. oldalán az első sort kérem kékkel, a többit grafitceruzával.
A munkafüzet 33. oldalán az első 3 sort írd át és írd le!
A mondatokat olvasd el és írd le! (Nagybetűvel kezdd és írásjelet írj a végére! ☝)

A 32-33. oldalról kérek visszajelzést!👀
  • Köszönöm a munkád!🌼 
További szép napot kívánok!
Anett néni 🌸

matematika 04.21.


Kedves Gyerekek és Szülők!

A mai nap egy új témakörbe kezdünk bele.
Ugye feltűnő volt, hogy eddig csak összeadásokkal foglalkoztunk? A következő órákban a kivonások lesznek porondon, azok közül is a tízes átlépéses kivonások.

Készítsd elő a korongjaidat, tízes tábládat, tankönyvedet és a matematika kis füzetedet. Köszönöm!

Kérlek, nyisd ki a könyvedet a 107.oldalon, a könyved felé tedd a tízes tábládat és vedd le a korongos dobozod tetejét.

Tk.107./1.
  • Számold, meg mennyi gyereket látsz a képen! Bent a körben és a körön kívül is! (13)
  • Rakd ki ezt a számot a táblára! 10 korong van a táblán és 3 mellette.
  • Mennyi korongot kell elvenned, hogy 10-et kapj?
  • Vedd el!
  • Ügyes vagy!



Tk.107./2. (első három szám)
  • Vedd, most elő kérlek a matek kis füzetedet, tedd a könyvedre/tedd a könyvedet egy kicsit félre, nyisd ki annál az oldalnál, amelyik következik.
  • Írd fel középre: kivonás, a margóra pedig a mai dátumot.
  • Csak az első három számmal kell elvégezni a feladatot! (19, 11, 16)
  • Mennyit kell elvenni a 19-ből, hogy 10-et kapj?
  •             ⇨Rakj ki 19 korongot.
  •             ⇨Mennyi korongot veszel el, hogy csak a tízes tábládon legyenek korongok?
  •             ⇨Kivonással leírva a füzetbe: 19-9=10
  • Kérlek, végezd el a következő két számmal is! Írd, le mennyit kell elvenni belőlük, hogy 10 legyen?
  •             ⇨11
  •             ⇨16
  • Írd le, mint az előzőt!


Tk. 107./4. a, b, c,
  • Írj bolhaszámokat minden első kivonás felé, majd számolj tovább, de ne feledd, a bolhaszámból veszed el az utolsó számot (kivonandót). 
  • Balról jobbra, sorban végezd el a kivonásokat!




Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷

Olvasás 4.21.

Kedves Szülők, kedves gyerekek!

Szép jó reggelt kívánok!🐓
Egy kis vicces, játékos bemelegítő olvasógyakorlattal kezdünk! 
Vakond vadászatra fel!😉

Keresd az állatokat!
Ma újabb nagybetűket fogunk megtanulni olvasni.
Nyisd ki az olvasókönyvedet a 171. oldalon!
ű - Ű       Olvasd el figyelmesen a rózsaszín sorokat!
ü - Ü       Figyeld meg a betűpárokat!
f - F        A nagy F nem görbe, egyenes vonalakból áll!
g - G       A nagy G kunkorodik!
j - J         A nagy J betűn nincs pont!

- Szótagolvasás
- Nevek olvasása
- Olvasd el a mondatokat és felelj a kérdésekre!
- Jókai Mór: Ültess fát! - Olvasd el a szöveget!
(Kicsit régies, költői a nyelvezete)
Miről szól? Beszélgessetek róla! Mennyit értettél meg belőle? Milyen jó tanácsot ad?

Egy kis interaktív játék levezetésnek: 

Nyomtatott -írott szavak párosítása

Szó-kép egyeztetés

Köszönöm a munkád!🌻
Anett néni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...