2020. április 17., péntek

matematika 04.17.

Kedves Gyerekek és Szülők!


Bemelegítésként:

  • állj fel, vegyél mély lélegzeteket, orron be, szájon ki
  • mondd el a számokat 0-tól 20-ig növekvő sorrendben
  • most próbáld meg egy levegővel elmondani ugyanezt a sorrendet
  • mondd el a számokat most csökkenő sorrendben 0-tól 20-ig
  • próbáld meg ezt is egy levegővel (nem gond ha egy picit vettél közben 😉)
Készítsd elő a matematika tankönyvedet, munkafüzetedet és a tolltartódat!

Tk. 105./1.
  • az abakuszon (golyós számlálón) összeadásokat rakott ki Móka és Kópé pedig leírta őket
  • segíts kiszámolni az első sorban 
  • segíts bontani az összeadásokat, segít az abakusz benne
Tk.105./2. a)
  • Valami történik! Figyeld csak meg! 
  • az összeadás tagjait ha felcserélem nem változik az összeg
Mf. 74./ 2. a) és b)
  • segítenek a számolásban a korongok is
  • de segítségedre vannak az ujjaid is, csak ne feledd a 10-et eltenni a zsebedbe
  • b) résznél elöl van az egyenlőségjel, ne ilyedje meg ugyanaz a feladat mint eddig
  • pl.: 14=8+▢ úgy gondolkodom: a 8-hoz mennyit adok, hogy 14 legyen
Ha még maradt egy kis erőd!!! Csak akkor! 😎
💛feladat:
Mf. 74./1.


Szép napot!
Kellemes hétvégét!
Zsuzsi néni🌷

Katolikus hittan


Az előző órán Jézus haláláról tanultunk, ami Nagypénteken történt.
Jézus holttestét még pénteken, sietve sírba helyezték.  Szombaton a zsidó törvények szerint mindenkinek otthon kellett maradnia. El tudjátok képzelni, milyen csalódottan, szomorúan, elkeseredetten ültek otthon a tanítványok?
Jézus követői között voltak asszonyok is. Néhányan közülük így szóltak egymáshoz: Menjünk ki Jézus sírjához! Vigyünk illatos olajokat, mert pénteken nem volt idő arra, hogy bekenjük a testét!
Vasárnap hajnalban el is indultak. Útközben arról beszélgettek, hogyan fogják tudni elhengeríteni a sír elől a nehéz követ. Amikor a sírhoz értek, nagyon meglepődtek, mert azt látták, hogy valaki már félretolta a követ. Óvatosan bementek, és képzeljétek, nem találták ott Jézus holttestét! Aztán egyszerre csak két férfi állt mellettük, ragyogó fehér ruhában. Angyalok voltak. Így szóltak: Miért keresitek itt Jézust? Nincs itt, feltámadt! Emlékezzetek rá, hogy előre megmondta!
Erre az asszonyok nagy örömmel elfutottak az apostolokhoz, hogy elmondják nekik a jó hírt.               
Péter és János azonnal a sírhoz futottak, és ők is látták, hogy üres.
Az asszonyok és a tanítványok reménytelenül szomorúak voltak, amikor nem találták Jézus testét a sírban. Bánatuk azonban örömre fordult, amikor az angyalok hírül adták, hogy él az Úr!
Húsvét vasárnapja óta minden vasárnap Jézus feltámadását ünnepeljük. Ezért megyünk minden vasárnap templomba, és ezért pihenünk ezen a napon.
Egész nagyböjtben nem énekeltünk Alleluját, mert ez is emlékeztetett minket arra, hogy Jézus meghalt értünk. Amikor Nagyszombat éjjel megünnepeljük Jézus feltámadását, hosszú idő után először újra ujjongva imádkozhatunk.
Krisztus feltámadt! Alleluja!


Rajz 4.17.

Kedves Gyerekek!
A mai napon marad a tegnapi feladat: 
rajzból olyan képet kell készítenetek, amelyen azt mutatjátok be nekem, hogyan telt a Húsvét.
Akár egy étkezés, 🍨esetleg tojásvadászat vagy a locsolás kellemes hangulatát mutasd be!❁🌼🌻🍀✿🌺🍥
Ügyelj, hogy a lapod jól ki legyen töltve!👀
Használhatsz színest, kontúrozáshoz filctollat, a nagyobb felületek kitöltéséhez festéket.
Ha már végeztél és szeretnél új képet alkotni, akkor egy virágokkal teli tavaszi rajzot kérek Tőled! Színezve, festve. Minél színesebb legyen, pont mint a természet! ❁🌼🌻🍀✿🌺❁🌼🌻🍀✿🌺
Jó munkát kívánok!

 
Szép hétvégét, jó pihenést kívánok!

Anett néni

04.17. Református hittan

Sziasztok!
Jól telt a szünet? :-)
Egy nagyon izgalmas történet következik: Munkatankönyv 75. oldaltól. Ismerkedjetek meg vele, oldjátok meg a feladatokat, nagyon könnyűek.
Szorgalmi feladat: barkácsolhattok a 3. számú melléklet alapján.
Jó munkát, jó egészséget, imádkozzunk tovább!

Írás 4.17.

Kedves Szülők, kedves gyerekek!

Jó reggelt kívánok!🌼

Tornáztasd meg az ujjacskáidat! :
  • Amott egy nagy kerek felhő..
  • Gomba, gomba...
  • Ujjaimat mutogatom...

Ma a nagy L betűt tanuljuk meg írni.



Vizsgáljuk meg a vonalrendszerben!

Két vonalközbe írjuk a "padlásra" és a "házba".
A "padláson" kezdjük az írását. Fel, balra kanyarítjuk, állóegyenessel folytatjuk és a végén balról -jobbra visszakanyarítjuk a hurkocskát!
Hogy a többi betűhöz kapcsolódni tudjon, egy lágy ívet húzunk.







A nagy L írása 1:37'

Most a baglyos Nagybetűs írólapokat nyisd ki a 23. oldalon. Csak az L betűket írd át kékkel!
Nyisd ki a munkafüzetet a 31. oldalon!
- Az első sort vázold kékkel!
Válts át grafitceruzára!
2.-5. sort írd át és másold le!
6.- 10. sort olvasd el, másold le!
Ügyelj az állóegyenesekre!😉

Erről az oldalról kérek visszajelzést! Mf.:31.o.

Köszönöm a munkád! 
Jó pihenést a hétvégére!🌷

Anett néni


Testnevelés 04.17.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek! 

Péntek van, erre a napra kis helyen is elvégezhető gyakorlatokat állítottam össze nektek. Sokszor videós órát állítok össze, mert így pontosabban végre lehet hajtani  a gyakorlatokat. 
Minden mozgás előtt végezz alapos bemelegítést.
A bemelegítést itt érheted el :
BEMELEGÍTÉS

Fontos a vérkeringés fokozása is:
BEMELEGÍTÉS II.

A gyakorlatok fő részénél használj egészen alacsony, nem borulós széket, vagy lépcsőt.
NÓRI GYAKORLATA   

A másik gyakorlat labdás ügyességi feladat, bármilyen labda megfelel hozzá.
LABDÁS ÜGYESSÉGI FELADAT

Az óra végén egy kis lazítás, nyújtás:
NYÚJTÁS  

Kedves egészségetekre !
Aki elvégzi  a gyakorlatokat, vagy bármilyen más sporttolást végez, várom szeretettel a fotókat , videókat messengeren, vagy az epitok.5.a@gmail.com  e-mail címen .

Szép hétvégét kívánok mindenkinek !

Boros Pál




Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...