2020. május 4., hétfő

Angol Emelt 05.04.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Remélem mindenkinek jól telt a hétvége!

A mai téma: I wash my hands song

1. TK 52.old 
- Nézzétek meg a képeket és meséljétek mit csinálnak a gyerekek a képen!
- Miért fontos most az alapos kézmosás?- Beszéljétek meg!

-Hallgassátok meg a dalt a következő linken: 
https://www.youtube.com/watch?v=qMYdn7Q2XTc

-A lap alján találjátok a mondatokat.
Kössétek a mondatokat a megfelelő rajzhoz!
Pl. I wash my hands- kösd oda a kézmosó kisfiúhoz!
Ha nagyon ügyesek vagytok, akkor  a képekhez odaírhatjátok a kifejezéseket!
- Fényképezzétek le!

- Segítségül leírom a szavak jelentését:
I wash my hands= megmosom a kezeimet
I wash my face= megmosom az arcom
I brush my teeth= megmosom a fogam (fogkefével)
I brush my hair = megfésülöm a hajam ( hajkefével)
clean= tiszta
tidy= rendezett

2. A képet küldjétek el az email címemre 2020.05.05. 19:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Angol Emelt 05.04.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Remélem mindenkinek jól telt a hétvége!

A mai téma: I wash my hands song

1. TK 52.old 
- Nézzétek meg a képeket és meséljétek mit csinálnak a gyerekek a képen!
- Miért fontos most az alapos kézmosás?- Beszéljétek meg!

-Hallgassátok meg a dalt a következő linken: 
https://www.youtube.com/watch?v=qMYdn7Q2XTc

-A lap alján találjátok a mondatokat.
Kössétek a mondatokat a megfelelő rajzhoz!
Pl. I wash my hands- kösd oda a kézmosó kisfiúhoz!
Ha nagyon ügyesek vagytok, akkor  a képekhez odaírhatjátok a kifejezéseket!
- Fényképezzétek le!

- Segítségül leírom a szavak jelentését:
I wash my hands= megmosom a kezeimet
I wash my face= megmosom az arcom
I brush my teeth= megmosom a fogam (fogkefével)
I brush my hair = megfésülöm a hajam ( hajkefével)
clean= tiszta
tidy= rendezett

2. A képet küldjétek el az email címemre 2020.05.05. 19:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

környezetismeret 05.04.

Kedves Szülők!

A mai napon még várom a képeket a mf. 52. oldalán megjelölt feladatok megoldásairól.

Kedves Gyerekek!

Kérlek készítsd elő a környezet munkafüzetedet! De még mielőtt bármit is csinálnál, egy kis ismétlő kérdések:

  1. Milyen évszakok vannak nálunk? Sorold fel őket!
  2. Mi történik tavasszal az állatokkal, növényekkel?
  3. Mi történik nyáron az állatokkal, növényekkel?
  4. Mi történik ősszel az állatokkal, növényekkel?
  5. Mi történik télen az állatokkal, növényekkel?
Köszönöm, ha válaszoltál a kérdésekre! Ügyes vagy!

Nyisd ki a munkafüzetedet az 53. oldalon!

Mf. 53./4.
  • Három sorban látsz képeket.
  • Az első sorban az évszakokat látod!
  • Ezekhez a képekhez kell a második és a harmadik sorban lévő képeket húznod!
  • Minden évszakhoz válasz egy színt, különbözőek legyenek!
Mf. 53./5.
  • Négy képet látsz, melyen egy-egy évszak van.
  • Ha jól megnézed a képeket, valami furcsaság láthatsz rajtuk!
  • Keresd meg, karikázd be!
Szép napot!
Jó munkát!
Zsuzsi néni🌷

matematika 05.04.

Kedves Gyerekek! Kedves Szülők!

Remélem sikerült pihenni mindenkinek a három napos hétvége során!😉
Új hetet kezdünk meg, mely során új féladatok várnak Titeket! Tovább lépünk a kivonásokban, s a hét második felében elkezdjük összegezni a tanultakat!

A mai órán a kivonások sorában lépünk előrébb!
Készítsd elő a matematika könyvedet, korongjaidat, tízes tábládat, tolltartódat! Köszönöm!

Nyisd ki a tankönyvedet a 111.oldalon! A könyv fölé tedd kérlek a tízes tábládat, nyisd ki a korongos dobozod fedelét, s nézzük az 1. feladatot!

Tk. 111./1. 

  • Számold meg mennyi majom van a képeken!
  • Rakd ki korongokkal!
  • A majmok közül 7-et már beoltottak betegség ellen. 
  • Vegyél le 7 korongot! 
  • Hogyan vesszük le a 7 korongot?
  • Először annyit, hogy 10 legyen: 4-et; majd még annyit amennyi a 7-ből még maradt, vagyis 3-at!
  • Mennyi majomnak kell még oltás?
  • Írd be a hiányzó számokat az 1. feladat üres kék négyzeteibe
Tk. 111./ 2.
  • Rakd ki te is a kivonásokat!
  • Számolj a bontásoknak megfelelően!
Tk. 111./3. a) és b)
  • Ennél a feladatnál is kérném a korongok kirakását!

Tk. 111./4.
  • Próbáld meg Te felolvasni a szöveget! 
  • Többször is olvasd fel!
  • Húzd alá a szövegben az adatokat!
  • Írj nyitott mondatot és számold is ki!
  • Válaszolj a kérdésre!

💛 feladat: Tk. 111./ 3. c) és d)


Szép napot!
Jó munkát!
Zsuzsi néni🌷

Rajz 5.4.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Május 4-e a Tűzoltók napja  


Ezen a napon megköszönhetjük nekik a példaértékű, segítő munkájukat.

1. Nézd meg az alábbi mesét a tűzoltók munkájáról:

Nándi mese


Beszéljétek meg otthon, mi mindenben tudnak a tűzoltók a segítségünkre lenni!

2. Egy Tűzoltó felvonulás kapcsán láthatod, mennyi és milyen sokféle járművek segítenek:

Tűzoltó felvonulás

3. Teszek ide egy mesét. Lehet ismered is. Nem kötelező megnézni, csak ha szeretnéd.

Sam a tűzoltó - Ragacsos helyzet

Készíts egy rajzot a tűzoltók munkásságáról!🚒


Ha szeretnéd, az elkészült rajzról küldhetsz fotót, de nem kötelező!

Szép napot kívánok!
Anett néni

Testnevelés 05.04.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek! 


A mai testnevelés órára szükségetek van egy dobókockára és egy székre. A gyakorlatok előtt ne felejts el alaposan bemelegíteni. Az edzés pontos, szabályos végrehajtásában segítenek  a képek. 

Bemelegítés :
Forrás:Bemelegítés 


Vegyétek elő egy dobókockát  és indulhat az edzés !
Forrás: Rezák-Szabó Anna 

Az óra végén végezzünk levezetésnek nyújtógyakorlatokat.

Forrás 
Egészségetekre !
A gyakorlatokról készült fotókat , videókat továbbra is várom nagy szeretettel : epitok.5.a@gmail.com e-mail címre, vagy messengeren.
Eredményes, szép hetet kívánok mindenkinek  !

Boros Pál 

Olvasás 5.4.

Kedves Szülők és Gyerekek!
Jó reggelt és 
Boldog májust kívánok mindenkinek!🌺

Kezdjünk egy kis bemelegítéssel, szóolvasással, válogatással!
Borítékos feladat

Az olvasókönyved 182. oldalán olvasd el a betűket!
Karikázd be a ly betűket pirossal, számold meg és írd a lap szélére.
Olvasd el a szótagokat, a szavakat! Aminek nem tudod a jelentését, kérdezd meg!

naspolya: nem kifejezetten szép (elég ronda) gyümölcs, nem lehet frissen fogyasztani, viszont télre érik be igazán 










pongyola: kényelmes, elöl végig nyíló női háziköntös.
Most olvasd el a találós kérdéseket és válaszolj rá szóban!
A lap alján a mesét is olvasd el!

A mai nagy feladat valójában az új nagybetűk megismerése!
D, R, SZ, TY, CS

Az olvasókönyv 183. oldalán fogunk  tovább dolgozni.
- Olvasd el az első rózsaszín sort! Figyeld meg az új nagybetűk formáját!
- Olvasd el a második rózsaszín sort! Karikázd be kékkel a nagy Ö betűket!
- Olvasd el a harmadik rózsaszín sorban az új nagybetűket!
- Olvasd el még egyszer és karikázd be  pirossa a nagy D betűket!

- Szótagolvasás (függőlegesen és vízszintesen is)
Keresd meg a két "okos" szót (értelmes szót) a szótagok között és karikázd be pirossal!

- Nevek olvasása
Olvasd el még egyszer és karikázd be pirossal a lányneveket!

- Olvasd el a Nyuszis rajzoltató mondókát 2X!
3. olvasáskor olvass versszakonként és rajzolj egy nyuszit a könyvbe, a lap jobb alsó részébe!
Úgy rajzold, ahogy a mondóka mondja: Háttal ül a nyuszi! (Nem a szaladós nyuszit kell lemásolni.🐇)
Az olvasókönyv 183. oldaláról kérek visszajelzést!

Most a munkafüzet 78. oldalán folytatjuk a munkát! Színezz a történetnek megfelelően!

Hogy egy kis írás is legyen mára az Írásfüzet 43. oldalát kérlek írd meg!
A második feladatnál összetartozó szavak:
gólya- varjú, Károly- Mihály, pehely-toll, stb.

Ha még játszanál a szavakkal, mondatokkal:🦋
Párosítás

Köszönöm a munkád!
Szép napot kívánok!
Anett néni🌷

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...