2020. március 19., csütörtök

Társastánc

Sziasztok!
Arra szeretnélek kérni titeket, hogy a héten az eddig tanult táncokat gyakoroljátok, párszor nézzétek át! ( Country, Kacsatánc, Angol keringő, Blues)

Jó gyakorlást! :)
Jana bácsi

Református hittan

Kedveseim! A legfontosabb: imádkozzatok minden nap - lehetőleg a családdal együtt! Szorgalmi feladat: tovább haladhattok a könyvben, saját tempóban. Jó tanulást, jó egészséget, vigyázzatok magatokra és egymásra!

Katolikus hittan


25. A JERUZSELEMI BEVONULÁS- ISTEN ORSZÁGA KÖZTETEK VAN
Az óra oktatási célja
Jézus királysága más, mint a többi földi király királysága. „nem ebből a világból való” Jn 18, 36
Az óra képzési célja
Jézus tiszteletben tartja az ember szabad döntését: elfogadja vagy elutasítja Őt.
Az óra nevelési célja
A jeruzsálemi bevonulás kinyilvánítja az „ország eljövetelét”. „Isten országa nem jön el szembetűnő módon.
Nem lehet azt mondani: Nézd, itt van, vagy amott. ISTEN ORSZÁGA KÖZTETEK VAN”. Lk 17, 21
Imádság
Miatyánk Ének- Csodálatos, Jézus a szeretet
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3Dm9
qw9gz7Hvk&ved=2ahUKEwjpq4_Ut5_oAhVlBhAIHaeeCrcQwqsBMAB6BAgKEAU&usg=AOvVaw1kc4aOqwA
Lq4kSEVUhdfab
Ima saját szavainkkal

Érdeklődés felkeltése
Olyan vendég jön, akinek nagyon örülsz. Hogyan fogadod őt?

Illusztrált magyarázat
Nem sokkal Húsvét előtt történt, hogy Jézus Jeruzsálembe készült. A hír futótűzként szaladt végig a
városon. Jön a Názáreti Jézus! Jön Jézus, aki sok csodát tett!
Milyen csodákat tett Jézus?
Jézust úgy akarták köszönteni, mint egy királyt.
Hogyan kell egy királyt köszönteni? Egy király minek a hátán szokott ülni? Milyen egy király ruhája? DE!
Jézus másképp vonult be!
KÉZMŰVES- JÉZUS A SZAMÁR HÁTÁN
Milyen ruhában van Jézus? Van e korona a fején?
SZINEZŐ- PÁLMAÁGAT LENGETŐ GYEREK
Képzeljétek, Jézus nem nézett ki királynak, mégis úgy fogadták, mint egy királyt.
Pálmaágakat lengettek, virágokat tettek a földre, szőnyegként letették a földre az emberek a ruháikat.
És azt kiabálták: HOZSANNA! HOZSANNA!
Tudjátok ez magyarul olyasmit jelent: Segíts! Szabadíts meg! Áldott, aki az Úr nevében jön!
ÉNEK- HOZSANNA DÁVID FIÁNAK...

Kapcsolat az élettel
Gyerekek! Jézus valóban a Mennyei Atya küldötte, a megígért Messiás? Jól tették az emberek, hogy így
fogadták?
Jézus egy földi ország királya?
JÉZUS AZ ISTEN ORSZÁGÁNAK KIRÁLYA!
De hol is van ez az ország? Mindenütt, ahol az emberek befogadták Jézus szeretetét, és Őt követik!
Mikor mondhatjuk azt, hogy mi Isten országában vagyunk? Amikor le tudsz mondani a saját akaratodról
azért, hogy másnak örömet szerezz, rajzolj egy koronát a füzetedbe! Akkor tudtál úgy viselkedni, mint
Jézus. EZ LEGYEN SZÁMODRA A FELADAT A KÖVETKEZŐ HÉTRE.

Házi feladat:
Megjegyzés
- Olyan vendég jön, akinek nagyon örülsz. Hogyan fogadod őt? Kitárt kéz, ölelés, kedves
szavak….rajzold le a füzetedbe
- Kézműves – Jézus a szamár hátán (készítsd el)
- Színező (színezd ki)
- mindezt lefényképezve küld vissza
- De hol is van ez az ország? Mindenütt, ahol az emberek befogadták Jézus szeretetét, és Őt követik!
Mikor mondhatjuk azt, hogy mi Isten országában vagyunk? Amikor le tudsz mondani a saját
akaratodról azért, hogy másnak örömet szerezz, rajzolj egy koronát a füzetedbe! Akkor tudtál úgy
viselkedni, mint Jézus. EZ LEGYEN SZÁMODRA A FELADAT A KÖVETKEZŐ HÉTRE.













Testnevelés 1.a

Kedves 1.a osztályos tanulók !

A mai órára "szerencsekerékkel" készültem . A házi feladatok elkészítése mellett gondoljatok  a testmozgásra is !
Az indítás gombot megnyomod, akkor indulhat a szerencsekerék.
A játékot itt találhatod:
Szerencsekerék 

Próbáljatok szerencsét !

Boros Pál 

Rajz

Kedves Szülők, kedves gyerekek!

Annyit szeretnék kérni, hogy rajzoljátok le, ami a legjobban tetszett számotokra a héten!
Ne feledd! Mielőtt munkának látnál, moss alaposan kezet, az asztalt takard le újsággal, vagy a kacatosodban lévő papírral.
Miután a lapot szépen feltöltötted kellő méretű rajzokkal, tedd félre!
Holnap fogom megadni, hogy mivel kell színessé varázsolnod.


Képtalálatok a következőre: játék az udvaro rajz    Képtalálatok a következőre: tanulás rajz   Képtalálatok a következőre: tanulás rajz

Legyen alapos, részletes.
Ne kapkodd el!
Jó munkát kívánok!
Anett néni

Matematika

Kedves Gyerekek és Kedves Szülők!

A mai napon lévő gyakorlással előkészületeket teszünk, egy igen fontos feladat sikeres megvalósítása érdekében. Nem sokára sor kerül egy izgalmas feladatra, hogy már minden számot összeadunk és kivonunk.

De előtte! Nagyon fontos, hogy átismételd a 10 bontását!

  • Nyiss ki 0-át. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
  • Nyiss ki 1-et. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
  • Nyiss ki 2-őt. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
  • Nyiss ki 3-at. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
  • Nyiss ki 4-et. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
  • Nyiss ki 5-öt. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
  • Nyiss ki 6-ot. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
  • Nyiss ki 7-et. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
  • Nyiss ki 8-at. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
  • Nyiss ki 9-et. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
  • Nyiss ki 10-et. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
Köszönöm! Ügyes vagy!

Nézzük meg ezt a tankönyvben is! Keresd meg a tk. 97.oldalán az 1. és 2. és 3. feladatot.

Az 1. feladatnál te is tedd ki korongokkal a nagy tízes lapra.

A 2. feladatnál segítenek a képek, de a te kezed is kéznél van.

A 3. feladat a) része: a beírt számhoz mennyit adok, hogy 10 legyen.
                    b) része: mennyit adok a beírt számhoz,hogy 10 legyen  VAGY! tudod a barba trükk a                          vissza bukfenc! Mutasd meg szüleidnek. (Összeadás van odaírva akkor kivonás lesz)
                    c) és d) része: add össze a két beírt számot, s ahhoz még mennyit kell hozzáadnod, hogy                     10 legyen.

Köszönöm a munkát!

Szép napot!


Írás


Írás: Szó, mondat írásának gyakorlása



A kézbemelegítő gyakorlatok után, a Betűtanítás- írásfüzet II. 13. oldalának megírása a feladat.

  
A képek : gyalu, nyuszi, gyöngy

A szavak tollbamondásánál ügyelni kell a magán- és mássalhangzók hosszúságának megfelelő hangoztatására.

A mondatoknál a szavak tagolását szükséges érzékeltetni. Egyszer elmondani a mondatot egyben, majd szavanként ismételni, amíg a soron következő szót le nem írta.



Az óra száma és a tollbamondásos , illetve másolásos feladatok között mindig maradjon ki egy sor az áttekinthetőség miatt. Köszönöm!

A katicás füzetbe pedig egy kis tollbamondás:

3.19         3. óra otthon

           t: gyár, gyere, nyél, nyári, no, néző

          Márti almát eszik.
          Ibi levest mer.

j:

ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Megint szép, napfényes reggelre ébredtünk. Remélem, mindenki egészséges és már várja a feladatokat. Az első két hét az ismétlésé, új anyagot még nem kaptok. Kérlek, kezdjétek a virtuális órát azzal, hogy elmondjátok otthon a köszöntő versünket (Földből, magba....)
Feladatok:

1. Dalok ismétlése:
        - Szólj síp, szólj   Tk. 12.o.
        - Gólya, gólya ......13.o.
        - Én kis kertet.....Tk. 14.o.
        - Csigabiga gyere ki.....Tk. 15.o.

Énekeljétek el a dalokat, és játsszátok el, amihez tanultunk mozgásokat (Szólj síp... Én kis kertet..)

2. Ritmikai és dallami készségfejlesztés:

 - Gólya, gólya....   énekeljétek ritmusnévvel + taps
 - Csigabiga.... énekeljétek ritmusnévvel és kopogjátok a ritmusát

 - Szólj síp, szólj....   énekeljétek el szolmizálva, kézjelekkel:

         s m s   ss mm s s ss mm s s ss mm s s ss mm s s s m s

   - Én kis kertet ....  énekeljétek el szolmizálva, kézjelekkel:

         ss mm ss m ss mm ss m s m ss mm ss mm ss mm s

Remélem, nagyon ügyesen elvégzitek a feladatokat!!!!
Mindenkinek szép napot kívánok!!!
Györgyi néni












Olvasás


Olvasás: gy-ny differenciálása


Kedves Szülők, Gyerekek!

A mai napon is csak az olvasókönyvben fogunk dolgozni. J

A szokott módon készítsétek elő az olvasókönyvet, melegítsetek be légzőgyakorlatokkal, mondókával!

I.                     Először az olvasókönyv 148. oldalán gyakoroljuk a képek segítségével az összehasonlítást.

magasabb
világosabb
 nehezebb
gyorsabb
rövidebb
hidegebb
kisebb
keményebb
vékonyabb
édesebb
kanyargósabb
sekélyebb

 Lehet gyakorolni a sor és oszlop fogalmát is.

Pl.:  tedd a radírod a 2. sor, 3. oszlopára, vagy tedd a radírt a 4.sor 2. oszlopára.

II.                   Olvasókönyv 149. oldalon a rózsaszín háttér olvasása.

1.       Előbb a mássalhangzókat, majd a magánhangzókat.

A magánhangzóknál a hosszúakat hosszan ejtve, a rövideket röviden hangoztatva.

2.       Ennek mélyítésére a hosszúakat grafittal húzzuk alá, a rövidek alá pedig tegyünk pontot!

3.       Oszlopok olvasása. Szavak jelentésének megbeszélése, mondatba foglalása.

4.       A Válaszolj a kérdésekre – feladatnál kösse össze a válasszal a mondatot!

5.       A szólás megbeszélése.

Egy kis játék: Mondat-kép párosítása    LearningApps feladat

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...