Sziasztok!
Arra szeretnélek kérni titeket, hogy a héten az eddig tanult táncokat gyakoroljátok, párszor nézzétek át! ( Country, Kacsatánc, Angol keringő, Blues)
Jó gyakorlást! :)
Jana bácsi
2020. március 19., csütörtök
Református hittan
Kedveseim! A legfontosabb: imádkozzatok minden nap - lehetőleg a
családdal együtt! Szorgalmi feladat: tovább haladhattok a könyvben,
saját tempóban. Jó tanulást, jó egészséget, vigyázzatok magatokra és
egymásra!
Katolikus hittan
25. A JERUZSELEMI BEVONULÁS- ISTEN ORSZÁGA KÖZTETEK VAN
Az óra oktatási célja
Jézus királysága más, mint a többi földi király
királysága. „nem ebből
a világból való” Jn 18, 36
Az óra képzési célja
Jézus tiszteletben tartja az ember szabad döntését: elfogadja
vagy elutasítja Őt.
Az óra nevelési célja
A jeruzsálemi bevonulás kinyilvánítja az „ország
eljövetelét”. „Isten
országa nem jön el szembetűnő módon.
Nem lehet azt mondani: Nézd, itt van, vagy amott. ISTEN
ORSZÁGA KÖZTETEK VAN”. Lk 17, 21
Imádság
Miatyánk Ének-
Csodálatos, Jézus a szeretet
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3Dm9
qw9gz7Hvk&ved=2ahUKEwjpq4_Ut5_oAhVlBhAIHaeeCrcQwqsBMAB6BAgKEAU&usg=AOvVaw1kc4aOqwA
Lq4kSEVUhdfab
Ima saját szavainkkal
Érdeklődés felkeltése
Olyan vendég jön, akinek nagyon örülsz. Hogyan fogadod őt?
Illusztrált magyarázat
Nem sokkal Húsvét előtt történt, hogy Jézus Jeruzsálembe
készült. A hír futótűzként szaladt végig a
városon. Jön a Názáreti Jézus! Jön Jézus, aki sok csodát
tett!
Milyen csodákat tett Jézus?
Jézust úgy akarták köszönteni, mint egy királyt.
Hogyan kell egy királyt köszönteni? Egy király minek a
hátán szokott ülni? Milyen egy király ruhája? DE!
Jézus másképp vonult be!
KÉZMŰVES- JÉZUS A SZAMÁR HÁTÁN
Milyen ruhában van Jézus? Van e korona a fején?
SZINEZŐ- PÁLMAÁGAT LENGETŐ GYEREK
Képzeljétek, Jézus nem nézett ki királynak, mégis úgy
fogadták, mint egy királyt.
Pálmaágakat lengettek, virágokat tettek a földre,
szőnyegként letették a földre az emberek a ruháikat.
És azt kiabálták: HOZSANNA!
HOZSANNA!
Tudjátok ez magyarul olyasmit jelent: Segíts! Szabadíts meg! Áldott, aki az Úr nevében jön!
ÉNEK- HOZSANNA DÁVID FIÁNAK...
Kapcsolat az élettel
Gyerekek! Jézus valóban a Mennyei Atya küldötte, a
megígért Messiás? Jól tették az emberek, hogy így
fogadták?
Jézus egy földi ország királya?
JÉZUS AZ ISTEN ORSZÁGÁNAK KIRÁLYA!
De hol is van ez az ország? Mindenütt, ahol az emberek
befogadták Jézus szeretetét, és Őt követik!
Mikor mondhatjuk azt, hogy mi Isten országában vagyunk?
Amikor le tudsz mondani a saját akaratodról
azért, hogy másnak örömet szerezz, rajzolj egy koronát a
füzetedbe! Akkor tudtál úgy viselkedni, mint
Jézus. EZ LEGYEN SZÁMODRA A FELADAT A KÖVETKEZŐ HÉTRE.
Házi feladat:
Megjegyzés
- Olyan vendég jön, akinek nagyon örülsz. Hogyan fogadod
őt? Kitárt kéz, ölelés, kedves
szavak….rajzold le a füzetedbe
- Kézműves – Jézus a szamár hátán (készítsd el)
- Színező (színezd ki)
- mindezt lefényképezve küld vissza
- De hol is van ez az ország? Mindenütt, ahol az emberek
befogadták Jézus szeretetét, és Őt követik!
Mikor mondhatjuk azt, hogy mi Isten országában vagyunk?
Amikor le tudsz mondani a saját
akaratodról azért, hogy másnak örömet szerezz, rajzolj egy
koronát a füzetedbe! Akkor tudtál úgy
viselkedni, mint Jézus. EZ LEGYEN SZÁMODRA A FELADAT A
KÖVETKEZŐ HÉTRE.
Testnevelés 1.a
Kedves 1.a osztályos tanulók !
A mai órára "szerencsekerékkel" készültem . A házi feladatok elkészítése mellett gondoljatok a testmozgásra is !
Az indítás gombot megnyomod, akkor indulhat a szerencsekerék.
A játékot itt találhatod:
Szerencsekerék
Próbáljatok szerencsét !
Boros Pál
A mai órára "szerencsekerékkel" készültem . A házi feladatok elkészítése mellett gondoljatok a testmozgásra is !
Az indítás gombot megnyomod, akkor indulhat a szerencsekerék.
A játékot itt találhatod:
Szerencsekerék
Próbáljatok szerencsét !
Boros Pál
Rajz
Kedves Szülők, kedves gyerekek!
Annyit szeretnék kérni, hogy rajzoljátok le, ami a legjobban tetszett számotokra a héten!
Ne feledd! Mielőtt munkának látnál, moss alaposan kezet, az asztalt takard le újsággal, vagy a kacatosodban lévő papírral.
Miután a lapot szépen feltöltötted kellő méretű rajzokkal, tedd félre!
Holnap fogom megadni, hogy mivel kell színessé varázsolnod.
Legyen alapos, részletes.
Ne kapkodd el!
Jó munkát kívánok!
Anett néni
Annyit szeretnék kérni, hogy rajzoljátok le, ami a legjobban tetszett számotokra a héten!
Ne feledd! Mielőtt munkának látnál, moss alaposan kezet, az asztalt takard le újsággal, vagy a kacatosodban lévő papírral.
Miután a lapot szépen feltöltötted kellő méretű rajzokkal, tedd félre!
Holnap fogom megadni, hogy mivel kell színessé varázsolnod.
Legyen alapos, részletes.
Ne kapkodd el!
Jó munkát kívánok!
Anett néni
Matematika
Kedves Gyerekek és Kedves Szülők!
A mai napon lévő gyakorlással előkészületeket teszünk, egy igen fontos feladat sikeres megvalósítása érdekében. Nem sokára sor kerül egy izgalmas feladatra, hogy már minden számot összeadunk és kivonunk.
De előtte! Nagyon fontos, hogy átismételd a 10 bontását!
Nézzük meg ezt a tankönyvben is! Keresd meg a tk. 97.oldalán az 1. és 2. és 3. feladatot.
Az 1. feladatnál te is tedd ki korongokkal a nagy tízes lapra.
A 2. feladatnál segítenek a képek, de a te kezed is kéznél van.
A 3. feladat a) része: a beírt számhoz mennyit adok, hogy 10 legyen.
b) része: mennyit adok a beírt számhoz,hogy 10 legyen VAGY! tudod a barba trükk a vissza bukfenc! Mutasd meg szüleidnek. (Összeadás van odaírva akkor kivonás lesz)
c) és d) része: add össze a két beírt számot, s ahhoz még mennyit kell hozzáadnod, hogy 10 legyen.
Köszönöm a munkát!
Szép napot!
A mai napon lévő gyakorlással előkészületeket teszünk, egy igen fontos feladat sikeres megvalósítása érdekében. Nem sokára sor kerül egy izgalmas feladatra, hogy már minden számot összeadunk és kivonunk.
De előtte! Nagyon fontos, hogy átismételd a 10 bontását!
- Nyiss ki 0-át. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
- Nyiss ki 1-et. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
- Nyiss ki 2-őt. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
- Nyiss ki 3-at. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
- Nyiss ki 4-et. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
- Nyiss ki 5-öt. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
- Nyiss ki 6-ot. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
- Nyiss ki 7-et. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
- Nyiss ki 8-at. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
- Nyiss ki 9-et. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
- Nyiss ki 10-et. Mennyit adsz hozzá, hogy 10 legyen?
Nézzük meg ezt a tankönyvben is! Keresd meg a tk. 97.oldalán az 1. és 2. és 3. feladatot.
Az 1. feladatnál te is tedd ki korongokkal a nagy tízes lapra.
A 2. feladatnál segítenek a képek, de a te kezed is kéznél van.
A 3. feladat a) része: a beírt számhoz mennyit adok, hogy 10 legyen.
b) része: mennyit adok a beírt számhoz,hogy 10 legyen VAGY! tudod a barba trükk a vissza bukfenc! Mutasd meg szüleidnek. (Összeadás van odaírva akkor kivonás lesz)
c) és d) része: add össze a két beírt számot, s ahhoz még mennyit kell hozzáadnod, hogy 10 legyen.
Köszönöm a munkát!
Szép napot!
Írás
Írás: Szó, mondat írásának gyakorlása
A kézbemelegítő gyakorlatok után, a Betűtanítás- írásfüzet II. 13. oldalának megírása a feladat.
A képek : gyalu, nyuszi, gyöngy
A szavak tollbamondásánál ügyelni kell a magán- és mássalhangzók hosszúságának megfelelő hangoztatására.
A mondatoknál a szavak tagolását szükséges érzékeltetni. Egyszer elmondani a mondatot egyben, majd szavanként ismételni, amíg a soron következő szót le nem írta.
Az óra száma és a tollbamondásos , illetve másolásos feladatok között mindig maradjon ki egy sor az áttekinthetőség miatt. Köszönöm!
A katicás füzetbe pedig egy kis tollbamondás:
3.19 3. óra otthon
t: gyár, gyere, nyél, nyári, no, néző
Márti almát eszik.
Ibi levest mer.
j:
|
ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Kisdiákjaim!
Megint szép, napfényes reggelre ébredtünk. Remélem, mindenki egészséges és már várja a feladatokat. Az első két hét az ismétlésé, új anyagot még nem kaptok. Kérlek, kezdjétek a virtuális órát azzal, hogy elmondjátok otthon a köszöntő versünket (Földből, magba....)
Feladatok:
1. Dalok ismétlése:
- Szólj síp, szólj Tk. 12.o.
- Gólya, gólya ......13.o.
- Én kis kertet.....Tk. 14.o.
- Csigabiga gyere ki.....Tk. 15.o.
Énekeljétek el a dalokat, és játsszátok el, amihez tanultunk mozgásokat (Szólj síp... Én kis kertet..)
2. Ritmikai és dallami készségfejlesztés:
- Gólya, gólya.... énekeljétek ritmusnévvel + taps
- Csigabiga.... énekeljétek ritmusnévvel és kopogjátok a ritmusát
- Szólj síp, szólj.... énekeljétek el szolmizálva, kézjelekkel:
s m s ss mm s s ss mm s s ss mm s s ss mm s s s m s
- Én kis kertet .... énekeljétek el szolmizálva, kézjelekkel:
ss mm ss m ss mm ss m s m ss mm ss mm ss mm s
Remélem, nagyon ügyesen elvégzitek a feladatokat!!!!
Mindenkinek szép napot kívánok!!!
Györgyi néni
Kedves Kisdiákjaim!
Megint szép, napfényes reggelre ébredtünk. Remélem, mindenki egészséges és már várja a feladatokat. Az első két hét az ismétlésé, új anyagot még nem kaptok. Kérlek, kezdjétek a virtuális órát azzal, hogy elmondjátok otthon a köszöntő versünket (Földből, magba....)
Feladatok:
1. Dalok ismétlése:
- Szólj síp, szólj Tk. 12.o.
- Gólya, gólya ......13.o.
- Én kis kertet.....Tk. 14.o.
- Csigabiga gyere ki.....Tk. 15.o.
Énekeljétek el a dalokat, és játsszátok el, amihez tanultunk mozgásokat (Szólj síp... Én kis kertet..)
2. Ritmikai és dallami készségfejlesztés:
- Gólya, gólya.... énekeljétek ritmusnévvel + taps
- Csigabiga.... énekeljétek ritmusnévvel és kopogjátok a ritmusát
- Szólj síp, szólj.... énekeljétek el szolmizálva, kézjelekkel:
s m s ss mm s s ss mm s s ss mm s s ss mm s s s m s
- Én kis kertet .... énekeljétek el szolmizálva, kézjelekkel:
ss mm ss m ss mm ss m s m ss mm ss mm ss mm s
Remélem, nagyon ügyesen elvégzitek a feladatokat!!!!
Mindenkinek szép napot kívánok!!!
Györgyi néni
Olvasás
Olvasás: gy-ny differenciálása
Kedves Szülők, Gyerekek!
A mai napon is csak az olvasókönyvben fogunk dolgozni. J
A szokott módon készítsétek elő az olvasókönyvet, melegítsetek be légzőgyakorlatokkal, mondókával!
I.
Először az olvasókönyv 148. oldalán
gyakoroljuk a képek segítségével az összehasonlítást.
magasabb
|
világosabb
|
nehezebb
|
gyorsabb
|
rövidebb
|
hidegebb
|
kisebb
|
keményebb
|
vékonyabb
|
édesebb
|
kanyargósabb
|
sekélyebb
|
Lehet gyakorolni a sor és oszlop fogalmát is.
Pl.: tedd a radírod a 2. sor, 3. oszlopára, vagy tedd a radírt a 4.sor 2. oszlopára.
II.
Olvasókönyv 149. oldalon a rózsaszín
háttér olvasása.
1.
Előbb a mássalhangzókat, majd a magánhangzókat.
A magánhangzóknál a hosszúakat hosszan ejtve, a rövideket röviden hangoztatva.
2.
Ennek mélyítésére a hosszúakat grafittal húzzuk
alá, a rövidek alá pedig tegyünk pontot!
3.
Oszlopok olvasása. Szavak jelentésének
megbeszélése, mondatba foglalása.
4.
A Válaszolj a kérdésekre – feladatnál kösse
össze a válasszal a mondatot!
5.
A szólás megbeszélése.
Egy kis játék: Mondat-kép párosítása LearningApps feladat
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2
Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...
-
Kedves Szülők és Gyerekek! A hét utolsó napján olvasásból gyakorló feladatok várnak ránk az olvasókönyv mellett, néhány játékos feladatta...
-
Kedves Szülők és Gyerekek! Szép reggelt kívánok!👸 Bemelegítésként egy kis szókincsbővítés: Mit jelent? Egy kis játékos képes mondato...
-
Kedves Szülők és Gyerekek! Ahogy ígértem, csak interaktív feladatot adok. Egy csokorra valót😉 Keddtől - keddig tartó "csomag"...