2021. március 25., csütörtök

matematika fejlesztő 03.25.

 Kedves Gyerekek!

Fejlesztő foglalkozásra kérlek készítsd elő a ki(s)számolódat, 1-es füzetedet és a tolltartódat.


K.sz.: 63./1. A) és B) rész 

    ~ Az 1-es füzeted segítségével kérlek oldd meg a leírt szorzásokat és osztásokat. 

    ~ A füzeted segítségével ellenőrizd a pontos megoldásokat!

Ha ezzel készen vagy, csukd össze a könyvedet, tedd a helyére a tolltartódat együtt.

Ha rend van, akkor kérlek, öltözz fel kinti, játszós szerelésbe s ha van rá lehetőséged menj ki az udvarra! A homokba vagy földbe kicsi pálca, bot segítségével írj fel magadnak összeadásokat, kivonásokat! Most Te leszel a feladat író!


Jó munkát!

Szép napot!

Zsuzsi néni

Rajz, 03.25.

 Kedves Gyerekek! 

Köszönöm a varázsbögrék varázslatos alkotásait! Nagyon jól esett minden korty belőlük! 😊😊😀

A mai és a következő órára hoztam nektek egy új rajzos feladatot!


Téma: Születésnapi óra tervezés

Technika, mellyel az órát kitöltheted: szabad eszköz választás, mely vegyes is lehet.

Határidő: 2021.04.14.

Kérlek, nézd meg ezt a rövid animáció filmet: Manóka

Milyen lehet egy születésnapi varázsóra? Vajon lakik-e benne valaki? Vagy csak a formái varázslatosak? tervezd meg a Te saját születésnapi órádat varázslatos lényekkel, formákkal körülvéve!

Értékelési szempontok: 

    ~ Forma pontos körberajzolása.

    ~ A megrajzolt minták, alakzatok, alakok minőségi kitöltése.

Lépések:

1. Kérdezd meg anyát vagy apát, hogy pontosan hány órakor születtél a születésnapodon. (Ha nem tudják, akkor válasz te egy időpontot.) 

2. Vegyél elő egy rajzlapot, s annak a hátuljára írd rá a pontos órát és percet, amikor születtél.

3. Fordítsd meg a lapot.

4. Keress a tányérok közül egy akkorát, mely pontosan ráfér a lapra, s teljesen kitölti azt.

5. Rajzold körbe. Tedd vissza a tányért a helyére, mert nem lesz rá már szükség.

6. Rajzolj két ujjnyival beljebb egy kisebb kört. 

7. Jelöld be az óra közepét!

8. Írd fel az óra számait.

9. Varázsold el ezt az órát mesebeli csoda lényekkel vagy mesebeli, csoda mintákkal! Használj bátran színeket és vegyes eszközöket!

10. Írólapból, vagy színes papírból, vagy egy darab lapból nyírd körbe (az általad megrajzolt) óra kis és nagy mutatóját és ragaszd fel a pontos időhöz. NEM KÉREK óraszerkezetet beilleszteni, mint, ahogyan a színes képeken is látható!! Elég beragasztva a körbenyírt óramutató felragasztása!

Lépések képekben is:

1-2. lépés

3-4. lépés

5.lépés 

6. lépés

7. lépés

8.lépés


Néhány kép inspirációként:





Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni



Matematika, 03.25.

 Kedves Gyerekek!

Jó reggelt kívánok!

Készítsd elő a matematika tankönyvedet, 1-es kis füzetedet és a tolltartódat!


Bemelegítő gyakorlat:

🐾Mondd fel fejből az 5-ös szorzót!

🐾Nyisd ki az 1-es füzetedet és olvasd fel a 8-as szorzót és bennfoglalót is!


Megoldandó feladatok:

Tk.: 55./1. a) és b) ① és ② oszlop

a) rész

    ~ A mérlegen sajt szeleteket látsz. Az egyik oldalon két sajtszelet, a másikon egy nagy sajtszelet.

    ~ A két sajtszeletes oldalon a sajtszeletekbe beleírták a súlyukat. Mennyi legyen a nagy sajtszelet, hogy a mérleg vízszintesen álljon? Hogyan lesz egyenlő a két oldal?

    ~ A mérleg, akkor lesz egyensúlyban, ha jobb és a bal oldala ugyanannyi. 

    ~ Számold ki a két sajtszeletes oldalt, s az egy nagy sajtszeletnek ugyanannyinak kell lennie, mint a két sajtszeletnek összesen.

b) rész

    ~ Számold ki a leírt összeadásokat!

Tk. 55./3. 

    ~FONTOS! ZÖLD mező elolvasása

    ~ ZÖLD mezőben különböző utakat látsz, hogyan is lehet megoldani például a 45+18 összeadást. Mint, ahogyan iskolában is csináltuk, hogy hányféle úton tudok eljutni a társatokhoz? Az út amit választasz rajtad áll, kinek melyik a könnyebb! Csak válassz egyet!!! 

    ~ Ezekre az utakat ezért kell ismernek, mert már kevés a tíz ujjad!!! Elősegíti a fejben történő számolást!!


Levezető gyakorlat:

🐾Nyisd ki az 1-es füzetedet és olvasd fel a 8-as szorzót és bennfoglalót is!


🐞PLUSZ matek, akinek van még energiája 🐞

Tk. 55./1. befejezése 

Tk. 55./2.


Jó munkát!

Szép napot!

Zsuzsi néni

Irodalom 3.25.

 Jó reggelt kívánok kedves Gyerekek!


A mai óra az olvasásé és a szöveg megértéséé.

Hangos olvasást követően néhány feladatot kapsz!

🌸az olvasmányban vonalzó segítségével húzd alá a kérdő mondatokat! (8db)

🌸Számold meg, hogy mennyit húztál alá, majd a számot írd a lap szélére a cím mellé!

🌸Vedd elő az ny-s füzetedet és másold le őket!

                       Digitális óra                            3.25.

-----egy sor kimarad

                   Kérdő mondatok

-----egy sor kimarad

Ok 155.m:

A füzetedről kérek fotót hétfőig! (március 29.)📷

Értékelni fogom: külalak és pontos másolás szerint!

Szorgalmi feladat: Az én dinnyeföldem

Köszönöm a munkád!

További szép napot kívánok!

Anett néni🌷


Testnevelés 2021.03.25.

 

 Kedves Csoporttagok ! 

Csütörtöki napokon általában labdás ügyességi gyakorlatokat, labdás játékokat szoktunk játszani. A labdás jellegű gyakorlatok a szem-kéz koordinációt, koordinációs képességeket, ügyességet fejleszt , ezért nagyon előnyös a rendszeres végzése. A gyakorlatok elvégzéséhez szükséged van egy kisebb méretű labdára, a gyakorlást megteheted a szabadba, az udvaron, vagy a lakásban is. 

I.Bemelegítés: nem győzöm hangsúlyozni  a fontosságát. A bemelegítésben  a képek segítenek.

 

A kép forrása   

II.Fő rész : végezzük el a labdás gyakorlatokat ! A feladatokat kis méretű labdával is végezheted.

Labdás ügyességi gyakorlatok 

 Aki más jellegű, kondícionális hatású gyakorlatokat szeretne végezni, ebben segít a Telekom Veszprém erőnléti edzője videóval:

Otthoni edzés 

III. Levezetés Videó segít a megfelelő elvégzésben .

 Edzés utáni levezetés

 

 Veszprém Aréna 

Saját fotó
Kedves egészségetekre ! 

Legyen szép napotok. 

Üdvözlettel: Boros Pál



2021.03.25. csütörtök Angol Unit 2 Lesson 4: Story

 Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai óra munka:Unit 2 Lesson 4: Story

1. Videó : Story 2

- Nézzétek meg a videót ( Story 2) a következő linken!

Unit 2 Lesson 4 : Story 2

- A füzetbe rajzoljátok le a videóban szereplő közlekedési eszközöket és írjatok róluk egy-egy mondadatot! ( segítségül leírom a mondatokat is)

Cím : Unit 2 Lesson 4 : Story 2

 What's that?= Mi az?

1. It's a green lorry.

2. It's a green bus.

3. It's a yellow car.

4. It's a yellow taxi.

5. It's a big motorbike.

 - Fényképezzétek le a füzetet!

2. Tk 17.old/1. Nézzétek meg újra a videót és olvassátok el a történetet a következő módon:

- Nézzétek meg a videót és csak a szemetekkel olvassátok a szöveget!

- Mondatonként állítsátok meg a videót és ismételjétek a mondatokat a videó után! Ha kell " tekerjétek vissza" a videót és ismételjétek újra és újra a mondatokat, amíg nem megy jól!  Így gyakoroljátok be a mondatok helyes kiejtését!

- Olvassátok el hangosan a történetet!

- Szorgalmi: aki szeretné videóban vagy hangfile-ban el is küldheti nekem a történet olvasását.

3. Mf 14.old./ 1.2.

- Egészítsétek ki a mondatokat és színezzétek ki a képeket a megadott utasítások alapján!

- Fényképezzétek le a munkafüzetet!

4. A képeket. és ha van szorgalmi videó vagy hangfile, küldjétek el az email címemre! 

Határidő: 2021.03.27. szombat 18:00.

Köszönöm szépen előre is! 

Jó munkát!

Enikő néni



Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...