2020. április 23., csütörtök

technika 04.23.

Kedves Szülők!

A feladat elvégzését nem mára s nem is holnapra kérem. Van rá bőven idő, nem kell azonnal elkészíteni! Tudom s megértem, hogy van aki dolgozik, sok a feladat. Ezen feladatokat azért küldöm, hogy legyen egy kis kikapcsolódás, KÖZÖS alkotás! Kérném, hogy ha segítenek is alkotás közben gyermeküknek, hagy nyírjon ő is,bátran próbálkozzon, rontsa el, s kezdje újra! Tapasztalja meg, hogy van ami nem úgy sikerül ahogyan ő azt eltervezi, de ez nem baj, hiszen van lehetősége újra kezdeni! Ezzel is arra tanítva, hogy kitartson s ne adja fel! Nem baj ha az a kör, vagy háromszög oldala hullámos, kialakul az, viszont a fontos itt a nyírás, az olló használatának minél pontosabb, finomabb elsajátítása, a papírok tulajdonságainak megismerése, hogy meddig tudom még húzni, de még egyben marad, mi az a pillanat amikor elszakad, s ne a saját ujját nyírja hanem a papírt. Ezt csak úgy tudja megtapasztalni, ha ollót adunk a kezébe, természetesen SZÜLŐI FELÜGYELETTEL együtt!
Nagyon köszönöm a közös alkotás közben készített képeket!!
Ha kedvet kapnak saját darab elkészítéséhez, mert miért ne lenne ilyen, várom arról is képet! Igaz, csak csillagot tudok rá adni! 😎😊
Köszönöm a megértésüket!



Kedves Gyerekek!

Most a lepkék világába szeretnélek Titeket hívni! Szerencsére már április van.

  •  Melyik évszakhoz is tartozik még ez a hónap? Nagyon jó! Bizony a tavasz évszakunkhoz! Ilyenkor nyiladozik, bontakozik a természet! 
  • A lepkék még kevés számban vannak jelen, de már akad egy-kettő aki már előbújt szép köntösében! A lepkék nagyon sok fajták, félék, színűek és nagyságúak lehetnek! 
  • Van aki csak nappal repül van aki csak éjszaka, vannak köztök igen aprók és vannak a tenyerednél is nagyobbak. 
  • Sajnos vannak kártevő, számunkra rossz dolgokat művelők is. De őket, most hagyjuk is békén! 😎

Mutatok pár képet róluk:

Legkisebb és legnagyobb - .



Atlaszlepke – a világ egyik legnagyobb lepkéje | Érdekes Világ




Család: Kék lepke (kép)



Atalanta lepke:
Fájl:Atalanta lepke.jpg – Wikipédia




Fecskefarkú lepke:
fecskefarkú lepke - Papilio machaon

Rengeteg fajta, színű, formájú lepkék vannak még a világban.

Mivel ezen állatokat nem szabad megfogni, készítsük le a saját lepkénket amit még kint az udvaron reptetni is tudunk, hogy megmozgassuk lábainkat!

Szükséges eszközök:
- az újság ezért van itt, mert azt használom fel ami éppen itthon van, boltba nem mentem, így abból nyírtam ki a szükséges színeket, szóval akinek nincs otthon színes papírja, nem gond, megoldható újságpapírból is

1. lépés: hajtsd félbe a lapodat

2. lépés:rajzolj rá egy nagy 3-ast amit a lap bal szélétől indítasz és a lap bal alsó sarkába megy
 A lapod hajtása bal oldalt legyen!! EZ FONTOS!!

3. lépés: nyírd a vonal mentén körbe a hármasodat

 Ilyen lesz.
 Ha kész vagy nyisd szét! S tedd félre! Jöhetnek a lepke díszítőinek a körbe nyírása!
 4. lépés: szükséges hozzá újság, olló és ceruza.
 Ha szükséges rajzolj rá formákat, majd nyírd őket körbe!
 Lehet, ollóval rajzolni, vagyis ilyenkor nincs elő rajzolás.


 Ha készen vagy a minták, formák körbe nyírásával rakd őket egymás mellé.
5. lépés:tervezd meg a lepkéd mintáit, ragasztás nélkül rakosgasd rá, ha valamiből kevés van, tudsz még mellé nyírni.

 6.lépés: ragaszd rá a formákat
 7. lépés: ragasztás után hajtsd félbe e lepkédet s nyírj rajta egy lyukat ahogyan mutatom a képen.
 8.lépés: nyírj le egy darabot az ollód segítségével a gombolyagból, majd kösd rá a lepkédre.

 9.lépés: kösd rá a pálcádra a fonal másik végét


10.lépés: Irány a kert, s lehet szaladni! Vigyázz, azért óvatosan el ne szakadjon a papír!

Jó munkát!
Szép napot! 
Zsuzsi néni





ÉNEK -ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Kisdiákjaim!
Remélem mindenki talpon van, megreggelizett és várja a feladatokat.
A mai órán játsszunk, hiszen szeretném veletek azokat a dalokat és verseket átismételni, amit együtt már nagyon szépen tudtunk. Vágjunk is bele!!!

1. Kinek van jókedve:

    Kinek van jókedve?
    Nekem van jókedvem.
    Már korán, hajnalban
    Jó kedvvel ébredtem

    Jó kedvvel ébredtem,
    Madárdal ébresztett,
    Madárdal ébresztett
    Friss hajnal élesztett.

A dalhoz kapcsolódó játékos mozgás: (2 versszakkal énekeljük)
-       1. sor: jobbra megy a kör
-       2. sor: balra megy a kör
-       3. sor: befelé megy a kör, karok magastartásba lendülnek
-       4. sor: a kör kinyit

2. Tündér madaram.....



Tündér madaram ébredjél                          - a földről indulunk guggoló állásból
Messze a Földre leérkezzél                          - vissza guggoló állásba
Gili gili gong, gong

Tündér madaram, sugaras a Nap               - a földről felemelkedve napot formálunk,                                                                                       -kezünk a levegőben összekapaszkodik
Felmelegíti az arcodat                                  - kezünkkel megsimogatjuk az arcunkat
Gili, gili gong, gong.



3.      Weöres Sándor: Olvadás

                        Csipp,
            csepp,
            egy
            csepp,
            öt csepp
            meg tíz:
            olvad a jégcsap,
            csepereg a víz.

A versben az esőcseppek kopogását utánozzuk először ujjheggyel, aztán tenyérrel, végül 
dobbantással. A hangerő fokozatosan erősödik. 



        4. Jobb és bal......

                  Jobb és bal az én két felem
                  lábam, csípőm, vállam, kezem,
                   szemem, fülem, térdem, sarkam,
                   jobb oldalon is van rajtam..

                   Lábam, csípőm vállam, kezem,
                   szemem, fülem, térdem, sarkam,
                   bal oldalon is van rajtam.

                   Összecsapom tenyeremet,
                   kinyújtom a két kezemet
                   Ha akarom leengedem
                   azután meg karba teszem..
                   Két lábammal ugrálhatok,
                   ha elfáradtam leguggolok.
                   Felpattanok, aztán újra
                   ágaskodok a lábujjra.

A gyerekek a versben elhangzó mozgásokat végzik.

          5. Mondókák......

                 Megyek itt, megyek ott                     A gyerekek körbe mennek, kezükbe adjatok egy 
                 egyszer bal, egyszer jobb                   zacskó cukorkát, zsemlemorzsát, babzsákot  - ezt 
                 Fenn az ég, lenn a kút                        adogatják balból a jobb kezükbe, mialatt mondják 
                 hideg jég, hosszú út.                           a mondókák szövegét.

                 Mag, mag búzamag
                 benne aluszik a Nap
                Szár, szár búzaszár
                 tehén  alá szalmaágy
                Szem, szem búzaszem
                holnap is lesz kenyerem.
      
         6. Jobbra ugrok.....

                Jobbra ugrok, ha akarok
                jobbra halkan lépkedek
                jobbra nyújtom ki a kezem
                jobbal fogom térdemet
                jobb szememmel kacsintok rád
                jobbal nagyot dobbantok
                jobb kezemnek kis ujjával
                jobb fülemhez szaladok
                jobbal nyúlok fel az égre
                jobbra király őfelsége
                jobbra nyújtom ki a nyelvem
                ha csúfolódni támad kedvem
                jobbal csapok, csettintek
                s reggelente jobb kezemmel fogok kezet teveled.

           7. Jobb kezemmel, bal kezemmel.......

               Jobb kezemmel, bal kezemmel
               teszek-veszek , rakosgatok.
                Felépítem, lebontom,
               felépítem, lebontom
               alakítom a világot.
               Jobb lábammal, bal lábammal
               hegyen, völgyön járogatok.
               Lépek, ugrok, szaladok de szaladok
               bebolyongom a világot.
               Jobb kezemmel, bal lábammal
               bal kezemmel, jobb lábammal
                mindazt amit kigondoltam
                felépítem szaporán,
                és amivel elkészültem
                hogyha kéred, neked odaadnám.

Az utolsó két versnél a mozgásokat már tudják a gyerekek. Ha véletlenül elfelejtették nem baj, önállóan is kitalálhatnak bármit. 

Jó gyakorlást, szép hétvégét. Vigyázzatok magatokra!!!
Györgyi néni










Testnevelés 04.23.

Kedves Szülők  ! Kedves Gyerekek!

A mai, csütörtöki napra köredzéssel készültem nektek . Két fajta gyakorlatból lehet választani, amelyek alapvetően erősítő hatásúak. A fényképet és a videót nézd meg, tanulmányozd és ezután végezd el  a gyakorlatot!

Most se felejtsük el az alapos bemelegítést !

BEMELEGÍTÉS I.

BEMELEGÍTÉS II. 

Figyeld meg  a képeket, végezd el  a feladatokat !



Másik fajta köredzés videó segítségével:

KÖREDZÉS II.

A gyakorlatok elvégzése után végezz levezetést !

LEVEZETÉS

Kedves egészségetekre !
Ma is várom a fényképes, videós beszámolókat epitok.5.a@gmail.com e-mail címre .
Legyen szép napja mindenkinek !

Boros Pál

matematika 04.23.

Kedves Gyerekek és Szülők!

Mint már említettem 2 órával ezelőtt, új témába kezdtünk, s ez nem más mint a tízes-átlépéses kivonás. Ez a művelet, hogy sikeresen menjen szükség lesz a számok bontott alakjaira. A kivonásnál is mindig 10-re vonok ki (úgy mint az összeadásnál, csak ott 10-re adtunk össze). Ez azért fontos, mert lesz olyan idő amikor már nem csak 20-as számkörben fognak számolni a gyerekek.
Tudom a korongokkal macera, hosszú idő, leesik, lepotyog, lassan halad a feladat megoldása! Viszont kérem, hogy használják, mert most még tudja, 100-as vagy 1000-es s nagyobb számkörben erre tudunk támaszkodni! Ha itt nincs meg, akkor később még nehezebb lesz!

Bemelegítésként:
mondd már el kérlek, mutasd is közeben:

  • 20-10=10
  • 19-9=10
  • 18-8=10
  • 17-7=10
  • 16-6=10
  • 15-5=10
  • 14-4=10
  • 13-3=10
  • 12-2=10
  • 11-1=10
  • 10-0=10
Nagyon ügyes vagy! Köszönöm!

Készítsd elő a matematika könyvedet, tízes tábládat, korongjaidat, tolltartódat!

Tk. 108./1.
  • Kérlek nézd meg a feladathoz tartozó képet! Mennyi gyerek volt a játszótéren összesen? (11)
  • Rakd ezt ki korongokkal!
  • Számold már meg, mennyien mentek haza! (4)
  • Most vegyél el úgy 4 korongot, hogy először 1 mert akkor lesz 10, s még 3, mert a 4-ből már 1-et elvettél, akkor még el kell venni 3-at.
Tk.108./2, 3
  • Rakd ki mindegyik feladatot kérlek korongokkal, s végezd el a kivonásokat a bontásoknak megfelelően!
  • Tudom hosszú, unalmas, de később megfizetődik!
  • A korongok segítenek a bontás felírásában! Mindig 10-re vonok ki!!

Tk.108./4.
  • Rakd ki ezeket a műveleteket is korongokkal!
  • Figyelj, mert nem csak kivonás van a feladatban!
  • A kivonás ellenőrzése az összeadás. A kivonást le tudod ellenőrizni, ha a kivonás különbségét összeadod a kivonásban szereplő kivonandóval s megkapod a kisebbítendőt!
  • A kivonásban szereplő tagok nevei: 

PPT - Számhalmazok PowerPoint Presentation, free download - ID:5851548

Gyakorold kérlek a tagok neveit!


Kommutatív=a kisebbítendőt és a kivonandó t nem lehet felcserélni

Asszociatív= nem csoportosítható 
pl: 13-3-9 ezt csoportosítom⇨13-(3-9) ILYEN NINCS! NEM LEHETSÉGES!




Kedves Szülők!
Ezeket az idegen szavakat  nem kérem megtanulni, magyarázatként írtam, ide , hogy elmondhassák a gyerekeknek, hogy a kivonás milyen tulajdonságokkal bír, amit viszont kérek elmondani, átismételni velük. Köszönöm!


Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷


Írás 4. 23.

Kedves Szülők és gyerekek!

A mai napon ismét egy új nagybetű következik.
Méghozzá, a K.
Mielőtt nekilátnánk, kezdjük egy kis tornával!✊✋

Melegítsd be az ujjaidat!
Képrejtvényes bemelegítők: 
  • 🍄🍄🍄
  • Amott egy NAGY🔘☁
  • ☝✌👆-t mutogatom, 
Az első feladatot a 🐞 füzetbe írjuk.
Kimarad egy sor az előző munka alatt. Írj dátumot a margóra: 04.23.
Olvasd el! Alkoss mondatokat és írd le.
Minden mondatot új sorba kezdj!
Ma a nagy K betűt tanuljuk meg írni. Elég összetett betű. Jól figyelj!
Vizsgáljuk meg a vonalrendszerben való elhelyezkedését!
Két vonalközbe írjuk. Ferde egyenessel kezdjük. 
Az első eleme a nagy I betűre hasonlít. 
A második része a trükkösebb, kacskaringósabb.😮
A "padlásról" kezdjük le, az első vonalig, ott egy pici "rajta-vissza" rész következik és onnan kanyarítjuk az alsó "lábacskát". 
A második elem  írásakor ne emeld fel a ceruzád!




A nagy kérdés, hogy hol kezdjem a második rész írását? 
Milyen messze az álló egyenestől?
Képzelj el a padlásra az állóegyenes mellé egy karikát, annak a jobb oldalától kanyarítsd balra és lefelé. Akkor nem lesz se túl távol, se túl közel!

Most a baglyos Nagybetűs írólapokat nyisd ki a 21 oldalon. Vázold kékkel a nagy K betűt!
Nyisd ki a munkafüzetet a 36. oldalon!
- Az első sort vázold kékkel!
Válts át grafitceruzára!
2.-5. sort írd át és másold le!
6.- 9. sort olvasd el, másold le!
Szeretném látni, milyen szépek lettek azok a K betűk!
A Írásfüzet 36. oldaláról kérek  csak FOTÓT!👀
Ha úgy érzed nehezen megy a K írása, gyakorolj, írj a füzetbe 1-2 sort!

Készen van az írás! Köszönöm a munkád! 🌻
További szép napot kívánok!
Anett néni🌸

Olvasás 4.23.

Kedves Szülők és gyerekek!

Jó reggelt kívánok!⏰

Egy kis bemelegítő olvasásgyakorlás a kártyákról!
Olvasd el a kártyákat!

Nyisd ki az olvasókönyvedet a 172. oldalon!
Olvasd el Móricz Zsigmond: A héja című meséjét!🐦
Figyeld meg!
- Két szereplő beszélget, ezt párbeszédnek hívjuk. 
- Írásban ezt gondolatjelekkel jelöljük. (-)
- Kik a szereplők? (héja, tyúk)
Próbáljátok párbeszédesen olvasni anyával, apával vagy tesóval! Ha van kedvetek, el is játszhatjátok!
Oldd meg a következő szövegértés feladatot!:
Kvíz játék A héja című olvasmányból

Szómagyarázat: A héja egy ragadozómadár. Kisebb madarakra is vadászik. Ha tudja, ellopja a csibéket, kiskacsákat, kislibákat. A tyúkanyó, libamama vagy kacsamama védelmezi a kicsinyeit, megpróbálja elzavarni a héját. Régen a gyerekek ezt el is játszották. Erről szól ez a kis gyerekdal, hallgasd meg!
Héja, héja - dal

Most vedd elő a Játékház munkafüzeted és nyisd ki a 74. oldalon. 
Olvasd el és színezz az írottak alapján!

Végezetül egy kis " borítékos " feladat:

Borítékos játék


Készen vagy az olvasással! 
Köszönöm a munkád! 
Anett néni🍄

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...