2020. május 14., csütörtök

matematika 05.14.

Kedves Gyerekek és Szülők!

Egy kis bemelegítő játék:

link: pótlás 10-ig

A 10-re való pótlásra nagyon szükségünk van! Ezt akár focizás, labdázás közben is elmondhatod. 😎

Készítsd elő a matematika tankönyvedet, korongjaidat, tízes tábládat és a tolltartódat!

Tk 116./1.

  • Kérlek, Te is rakd ki korongokkal!
  • Tudom!!! Unalmas, hosszú idő! De ha ráfordítod, most ezt az időt, később már nem kell bajlódni! 😃
  • Mindig 10-re pótolunk először, utána megnézzük, hogy 10-hez mennyit kell még adni, hogy megkapd az egyenlőségjel utáni számot!
  • Összesen mennyit adtál hozzá?

Tk. 116/2. a)

  • Mindenképpen válasz valamilyen eszközt!
  • Először 10-re pótolj! Utána mennyit adsz 10-hez, s összesen mennyit adtál hozzá!

Tk. 116./3. 17-es házikó

  • Írj bolhaszámot a házikóban lévő összeadás fölé, majd ehhez a számhoz, mennyit kell még adnod, hogy megkapd a házikó tetejében lévő számot.



💛 feladat:
Tk. 116./2. b) c)
Tk. 116./3. 18-as és 20-as házikók


Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni



ÉNEK – ZENE: Baksa Istvánné
Kedves Kisdiákjaim!
Remélem mindenkinek sikerült megtanulnia az előző órai dalunkat. Megismerkedtetek a pogácsasütés minden csínjával. A mai óra feladatai:

1.     Dalismétlések:
-       Fehér liliomszál  Tk. 49.o.
-       Hold, hold …Tk.46.o.
-       Hová mégy te….Tk. 47.o.
-       Egyszer a, kétszer a….vers+ritmus
Énekeljétek el a dalokat, végezzétek el a hozzájuk tanult mozgásokat. A verset folyamatosan gyakoroljátok!

2.     Új dal tanulása: Konkolylevél…Tk.53.o.
-       Tudjátok-e, mi az a konkoly?
-       Ez egy szegfűféle gyomnövény, ami a búzaföldön terem.
-       Ezzel a dallal az édesanyákat köszönjük!
-       Tanuljátok meg a dalt a következő linkről:Konkolylevél
-       Milyen furcsaságot vesztek észre a ritmusában? (csak tá van benne)
-       Tapsoljátok a dalhoz a ritmusát is!

3.     Ritmikai készségfejlesztés:
-       Tk.53.o. 3. feladat: Tapsoljátok el a ritmust, majd próbáljátok megtanulni kívülről!!
-       Mi segíthet? Az 1-2. és a 3-4. ütem ugyanaz.

Jó munkát, szép hétvégét!
Györgyi néni


Testnevelés 05.14.

Kedves Szülők  ! Kedves Gyerekek! 


Csütörtöki testnevelés órára koordinációs feladatokat hoztam nektek. A létra helyettesíthető akár botokkal, papírlappal, ugrókötéllel, kötéldarabokkal. A gyakorlatokat  órákon rendszerint gyakorolni szoktuk, ezeket az általad ismert gyakorlatokat is végezheted .

A sportlétra gyakorlatok előtt végezzünk speciálisabb átmozgatást: 


Építsük meg a rendelkezésre álló eszközökből (bot, kötél, bója..stb) a "sportlétránkat és kezdődhet a gyakorlás. Két videót hoztam, nézzétek meg őket és gyakorlásra fel ! 




Az óra végén lazító hatású gyakorlatok se maradjanak el ! A levezetést végezd szőnyegen  !


Kedves egészségetekre ! 
Eredményes, szép napot kívánok mindenkinek  ! 

Boros Pál



Rajz 5.14.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai és a holnapi nap feladata egyben. 
Mivel igencsak szép idő van már, én annak is nagyon örülnék, ha nem papírra, hanem ha van lehetőségetek, járdára rajzolnátok aszfalt krétával.

1. Tanultátok környezetből, hogy tavasszal újraéled a természet: visszajönnek a költöző madarak, a fák rügyezni, virágozni kezdenek, a virágok is kinyílnak, szirmokat bontanak.

Nézd meg az alábbi videót a virágok kinyílásáról! Ez egy gyorsított felvétel lesz, amelyben nagyon jól látszódik, hogyan bontják ki magukat sziromról sziromra a virágok.

Virágok nyílás


2. Vannak olyan mesék, amelyekben virágok a szereplők. Tudjátok, hogy a valóságban az állatok, a növények nem tudnak beszélni, de a mesékben ez lehetséges. Erre azt mondjuk, hogy emberi tulajdonságokkal ruházzák fel, vagyis megszemélyesítik őket.

Nézz meg egy rövid mesét, melyben az állatok és a növények beszélgetnek:!

A lepke és a virágok  🌺🌻🌼🌹


3. Rajzolj te is megszemélyesített virágokat! Ha gondolod, az előbb látott mesét is papírra vetheted, vagy a járdára is megrajzolhatsz belőle egy jelenetet.😉
Az elkészült rajzról nem kell képet küldeni e-mailben, de ha mégis szeretnéd, megoszthatod velem!


További szép napot kívánok!
Anett néni 💁

Írás 5.14.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok!✎🕮
Melegítsük be az ujjainkat az íráshoz! 
Gomba, 🍄, gomba...
Amott egy nagy kerek ☁...
☝✊✋✌👍 mutogatom...

Bemelegítő feladatként egy kis párosító:

A mai napon ismét egy új betű írása a feladatunk.
A dzs betű írását tanuljuk meg.
Ez, egy háromjegyű, zöngés mássalhangzó.


Figyeld meg a videón:

A kisbetűs írólapon füzeted 51. oldalát írd át kékkel!

Most vedd elő az Írásfüzeted és az 55. oldalon az első sort kékkel, a többit grafittal írd meg!

Ezt követően pedig önálló írás következik.
Dolgozzatok egyedül!
Az írás munkafüzet 54. oldalán az első 3 sorban a szavak ellentétes párját írd le!
Figyelj az ékezetekre! Ha leírtad olvasd el, ellenőrizd!

Az azt követő 9 sorban egyszerűen csak másolni kell. Kérlek gyöngybetűkkel tedd meg. 
Levezető játék:

Köszönöm a munkád!🐈  
Szép napot kívánok!
Anett néni🌷      

Olvasás 5.14.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok mindenkinek!🌞

1. Bemelegítő feladatként egy kis:


2. A 194. oldalon folytatjuk.
Újabb ritka betűvel ismerkedünk: y

- Olvasd el a rózsaszín sorban a neveket! Karikázd be pirossal a y betűket!
- Olvasd tovább a mesét! (Miau 7. részt 3x!)
  Mi történt? Mondd el!

3. Az olvasás munkafüzet 81. oldalán folytassuk a munkát!
CSAK erről kérek fotót!
4.  Beszélgetős feladat következik. Az olvasókönyv 195. oldalán találsz egy képet. Biztosan sokan hiányoltátok az idén elmaradt Húsvéti sergőzést. 🎡🎪🎠Bízzunk benne, hogy a következő évben több megszokott és kedvelt dolgot élhetünk meg. Beszélgessetek arról, mit láttok a képen és miben azonos , illetve különböző a nálunk szokottól.
5. Levezető feladat ismét egy kis játék:

Ha szeretnéd meghallgatni a teljes mesét, az eredeti könyv képeivel, itt megteheted!
Jó mesehallgatást!

Vlagyimir Szutyejev: Miau
Készen vagyunk az olvasással!
Köszönöm a munkád!
Szép napot kívánok!
Anett néni🌿

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...