2020. május 18., hétfő

Angol Emelt 05.18.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: "Wash your hands, Daisy!" Story = "Moss kezet, Daisy!" Történet

1. Ismétlésképpen hallgassátok meg és énekeljétek el a következő dalt!
TK52.oldal
https://www.youtube.com/watch?v=qMYdn7Q2XTc

- Mondjátok el Ti is mit mondanak magukról a gyerkek!
Segítség: I wash my hands.= Megmosom a kezeimet.
                I wash my face.= Megmosom az arcom.
                 I brush my teeth. = Megmosom a fogam.
                I brush my hair. = Megfésülöm hajkefével a hajam.


2. TK 54.old.
- Nézzétek meg a képeket!
- Meséljétek el először magyarul, hogy mi történik a képen, mit mondhat Polly Daisy-nek!

-Hallgassátok meg a történetet és figyeljétek meg mit mond Polly Daisy-nek!
https://drive.google.com/file/d/18_16P-77B3CDGmIhmQ_GbDNpwU3OhHPK/view?usp=sharing

- Játszátok el Polly szerepét! Most Ti mondjátok el az utasításokat Daisynek!
- Írjátok a képre Polly mondatait! ( Anya, Apa segíthet az írásban!)
- Fényképezzétek le!

Help/ Segítség:

1. kép:
-Oh Daisy!Look  at your hands! And your face! Oh, yuck!
-Ó Daisy! Nézd meg a kezeidet! És az arcodat! Ó, fúj!

2.kép:
- Come on, Daisy!
- Gyere, Daisy!

3. kép:
- Wash your hands... good girl!
- Mosd meg a kezeidet... jó kislány!

4. kép:
- Now, wash your face!
- Most pedig mosd meg az arcod!

5. kép:
- Now dry your hands! That's better!
- Most szárítsd meg/ töröld meg a kezeidet! Így már sokkal jobb!

6. kép:
- Oh! Here's Mum!
- Ó! Itt van Anya!

3. MF. 47.old 
- Kössétek össze az üsszetartozó képeket!
- Írjátok a buborékokba vagy a képre az utasításokat!
- Fényképezzétek le!

4. A fényképeket küldjétek el az e-mail címemre 2020.05.19. 19:00-ig.!

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép napot!

Enikő néni


környezetismeret 05.18.

Kedves Gyerekek és Szülők!

A mai óra feladata, hogy a madaras füzetedbe megold a következő dolgozatot.
A kérdéseket nem kell leírni, csak a válaszokat! Felírod a feladat sorszámát, ahol lesz, ott a feladatrész betűjelét vagy sorszámát is, s mellé a helyes választ.

Határidő: 2020.05.22.     16:00

1. Írd le a növény részeit! 


1……………………………………………… 
2…………………………………………….. 
3…………………………………………….. 
4…………………………………………….. 

5…………………………………………….. 











2. Nevezd meg az emberi test fő részeit! 




a)……………………………………………………….

b)………………………………………………………

c) ……………………………………………………….

d)……………………………………………………….






3. Nevezd meg az érzékszerveket!
a)…………………………………………………………

b)………………………………………………………..

c)………………………………………………………..

d)…………………………………………………………

e)…………………………………………………………




4. Keresd a párját!Párosítsd a betűjeleket a számokkal! Mit érzékelünk a:
              a) szemmel                               1. ízeket
              b) füllel                                     2. színeket
              c) orral                                      3. hangokat
              d) kézzel, bőrrel                        4. illatokat
              e) nyelvvel                                5. hőmérsékletet, fájdalmat




5. Nevezd meg a fő világtájakat! Írd le a betűjelek mellé!

a)………………………………..
b)…………………………………
c)………………………………...
d)…………………………………










6. Nevezd meg  a felszíni formákat! Milyen színnel jelöljük a térképen? Tegyél melléjük olyan színű kört!





Füzet minta (a megoldásokat neked kell beírni, én csak a mintát mutatom)








Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷

Rajz 5.18.

Kedves Szülők és Gyerekek!


A mai óra és a pénteki óra azonos. 
Az előző rajz órákon a növényekről, azon belül is a virágokról esett szó.
 Az elkövetkezendő 2 órán viszont a gyümölcsökkel és zöldségekkel fogunk foglalkozni. 🍎🍐🍓🍋🍌

1., Nézd meg, hallgasd meg az alábbi videókat!

- valóságban:
Pajtikám gyere velem Táncolni! 🍎🍏


- mesében:
gyümölcsök:Gyümölcsbál     
zöldségek: Vege-tales


A most látott, hallott videókban szerepeltek gyümölcsök, zöldségek. Mint tudjátok, a valóságban ezek nem tudnak beszélni, de a mesékben felruházhatják emberi tulajdonságokkal, vagyis megszemélyesíthetik őket.

2., Kelts életre ismert gyümölcsöket, zöldségeket rajzban vagy festményben úgy, mintha egy meseország lakói lennének! Most is dolgozhatsz járdára! Az eső lemosta az előzőt.😉


Az elkészült alkotást nem kell elküldened e-mailben, de ha szeretnéd, megteheted!


További szép napot kívánok!

Anett néni

matematika 05.18.

Jó reggelt Kedves Gyerekek és Kedves Szülők!

Bemelegítő feladat:

  • Kérlek, sorold fel a páros számokat 0-tól 20-ig!
  • Kérlek sorold fel a páratlan számokat 0-tól 20-ig!
Köszönöm! 

Készítsd elő a matematika tankönyvedet (vastag), munkafüzetedet (ceruzás) és tolltartódat!

Tk. 118./2.
  • Ebben a feladatban keresd meg a számegyenest!
  • Nézd meg! Milyen színnel írták a páros számokat? (piros)
  • Nézd meg! Milyen színnel írták a páratlan számokat? (kék)
  • Móka és Kópé tanakodnak! Tanácstalanok, mit írjanak a kihagyott vonalas részre! Segítesz nekik?
  • Olvasd el figyelmesen a hiányos mondatokat! Ha kell többször is! Addig olvasd míg megérted!
  • A hiányzó részekre egy szót kell csak pótolni!
Tk. 119./1.
  • Segíts Mókának szétválogatni a számokat a zöld halmazból!
  • Piros a páros számok halmaza!
  • Kék a páratlan számok halmaza!
Mf. 85./1. a) és b)
  • Egy kis számolási feladat!
  • Téglalap: számold ki a kivonást,írd be a különbséget
  • Trapéz: a téglalapba írt számból végezd el a kivonást
  • Ellipszis: Mennyit vettél el, hogy eljuss a trapézig?


Szép napot!
Jó munkát!
Zsuzsi néni 🌷

Olvasás 5.18.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok! 🌞
Bemelegítésként egy borítékos feladat következik:
Alkoss a szótagokból szavakat!

1. Kezdjük az olvasás munkafüzet 82. oldalán a munkát! Miből van?
A bemutató (keretben lévő) mondatot is kösd össze!
Használj különböző színes ceruzát az összekötéshez!

2. Folytassuk az olvasókönyv 196. oldalán a munkát!
Olvasd el Győry Vilmos: A hű leányka című versét 2x!
Válaszolj a kérdésekre szóban! (A szövegértés felmérőben majd le is kell írni!)
A válaszokat a szövegben keresd!
- Kik a szereplők? (leányka, király) A többieket csak megemlítik, odarajzolták, de nem szerepelnek.
- Mit csinált a király éppen? (uzsonnázott)
- Miből volt a palota? (drágakőből)
- Hol lakik a kisleány? (szalmatetős kicsi kunyhó)
- Kik élnek még ott? (édesapja, édesanyja, két testvére = családja)
- Miért nem akar a leány a palotába költözni? Gondolkodj!
Ezt Neked kell kitalálni, nincs a szövegben! (Mert szereti a családját.👪💖)

Végül ismét egy borítékos faladat:
Alkoss a szótagokból szavakat!

Készen vagy az olvasással! 
Köszönöm a munkád!🍉

Szép napot kívánok!
Anett néni  🌷

Testnevelés 05.18.

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek ! 


Hétfőn van új hét vár ránk, most is minden nap kaptok otthon és a szabadban is elvégezhető feladatokat. Lassan újraéled a sportélet is. Arra bíztatok minden külön edzésekre járó sportolót (foci, kézilabda, ..stb)  érdeklődjön az edzőknél az edzések tartásáról, a szabályok betartásával, vegyen részt az edzéseken. 

Erre a napra rövid átmozgató-erősítő mozgásanyaggal készültem nektek. 

I. Most sem hagyható ki a bemelegítés : 

Forrás:Pinterest 

Aki jobban szeretne videó alapján bemelegíteni, nézze meg  a következő bejátszást ! 


A megfelelő gyakorlatok elvégzése után végezzük el a feladatokat ! 

  
II. Mai gyakorlatok:

-20 perc biciklizés
- 3 x 20 terpesz nyit-zár szökdelés
- 3 x 50 ugráló kötél áthajtás
- 3 x 10 guggolásból felugrás
- 3 x 10 medence emelés hanyattfekvésben
- 3 x 30 mp váltott lábú szökdelés (pl. lépcsőfoknál)
- 3 x 20 mp hasprés
- 3 x 20-20 lábemelés oldalra kartámaszban
- 3 x10-10 ellentétes nyújtott kar-láb emelés kéz és térdelő támaszban 

Végezzünk nyújtó hatású gyakorlatokat ! 



Kedves egészségetekre !
Szép, eredményes hetet kívánok mindenkinek  ! 

Boros Pál




















Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...