2020. április 6., hétfő

Rajz 4.6.

Kedves Szülők és Gyerekek!
Közeledik a Húsvét. Ehhez kapcsolódóan kell alkotást készítenetek.
Egy rajzlap méretű óriási tojást kell készíteni.
Ezt kell kidíszítened, színezéssel, vagy festéssel, esetleg színes papírokkal kiragasztani.

Néhány ötlet a díszítéshez:
Jó munkát kívánok! Anett néni

Olvasás 4. 6.

Kedves Szülők, Gyerekek!🌸

Szép napot kívánok mindenkinek!☀️
Három nap, és egy kis lélegzetvételnyi pihenő vár mindenkire.

Nagy feladatot kaptok ma tőlem.

Arra kérlek Benneteket, hogy ügyesen mondókázással, melegítsetek be!
  • Kert alatt a macska...
  • Szélszelő...
  • Hónapok neveinek sorolása hangosodva, majd halkulva.

Miután felkészültetek, az olvasókönyv 166. oldalán olvassátok fel hangosan a szavakat oszloponként.

Most jön a NAGY FELADAT 👀

A felnőtt, kivel tanultok, készítsen egy órát, vagy telefont maga mellé, melyen egy percet tud figyelni.Az egy perc alatt olvasott szótagok számát fogjuk figyelni.👆
Az olvasmány olvasását kérem elolvasni, méghozzá úgy, hogy a felnőtt figyeli az órát mikor elkezded hangosan olvasni A más holmija című olvasmány első mondatától.
Amikor egy perc eltelt, szól neked, ÁLLJ- megnézitek az általam küldött fotón, meddig jutottál.
Az segít a szótagszámok megállapításában. Megszámoltam és minden sor végére kiírtam, illetve soronként  a 10-eseket jelöltem. Ha egy szó közepén jártál, akkor addig kell számolni. A megadott számokhoz csak tovább kell számolni, hogy meglegyen az elért szótag. /elég a magánhangzók számát figyelni, egyszerűbb számolni ; )  /

Amikor ezzel készen vagytok, el kellene olvasni 2-szer az olvasmányt, és egy újabb egy percben megfigyelni, meddig tudsz eljutni. (ekkor más többet tudsz majd olvasni).
Ez egy nagyon fontos megfigyeléses mérés. Kérlek Benneteket, pontosan tartsátok az egy percet!
Én erről az oldalról mindössze 2db számot kérek. Első olvasás szótagszámát és a 2. olvasás szótagszámát.
A Játékház munkafüzet 71. oldalát kell ma megoldani. 
A 2. feladatot a pillangós füzetbe rajzold!

Az Írásfüzet II. -ben múlt héten kihagytunk egy oldalt.
A 23. oldalt. Ezt kellene még elkészíteni.

Egy kis levezető játékos feladat!:

Keresd a párját!   - idekattintva indul!


Köszönöm a munkátok!
További szép napot kívánok!
Anett néni 🌼




környezetismeret 04. 06.

Kedves Gyerekek és Szülők!

A mai órán egy kis ismétlés következik. Sokat beszélgettünk már róla! Ez az évszak a tavasz.

Milyen évszakok váltakoznak nálunk?
➸tél- tavasz- nyár- ősz
➸körforgásban vannak
➸egyik követi a másikat
➸minden évszakban más és más történik a természetben

A tankönyv segítségével beszélgessetek a tavaszról, kérlek!
Előtte halhasd meg a következő verset Zelk Zoltántól!
Link: Csilingel a gyöngyvirág

Tk. 44./3.
Tk. 45./4, 6,

Hogyan kell ilyenkor öltözni? Milyen ruhadarabokat veszünk fel tavasszal?

Mf. 48./2, 3,
Mf. 49./ 4

Szép napot!
Jó munkát!
Zsuzsi néni🌷

Testnevelés 04.06.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek!

Bízom benne hogy a tanulás mellett lesz egy kis időtök/idejük a testmozgásra is. A videón szereplő gyakorlatok könnyen megvalósíthatók a szabadban ,az udvaron , vagy akár egy szobában is. Az időjárás úgy tűnik kedvezni fog nekünk ,ezért bíztatok mindenkit mozogjon a jó levegőn  .
Az ismertetett gyakorlat kicsit hosszabb. Tartalmaz bemelegítést, fő részt és levezető jellegű mozgásanyagot is.

A óra mozgásanyaga itt tekinthető meg :
ONLINE TESI 

Továbbra is várom a szuper videókat, fényképeket az edzésekről.
E-mail cím: epitok.5.a@gmail.com
Szép napos hétfőt kívánok minden kedves szülőnek ,tanulónak ! 

Boros Pál 

matematika 04.06.

Kedves Gyerekek és Szülők!

Jó reggelt kívánok!

Egy kis játékra hívlak Téged! Ha szeretnél velem játszani! Ha nem ugord át ezt a részt!

Játék:
Ki szeret fára mászni?? Pattanj fel kérlek! Képzelj el egy nagy nagy meggy fát magad elé!
Látod? Rajzold meg a levegőben a körvonalát!
Jó nagy?
Nézd csak! Mennyi mennyi meggy van rajta!
Vedd fel a kosaradat a karodra, támaszd a létrádat a fa törzsének, s mássz!
Keress egy vastag ágat, amin meg tudsz állni!
Fogd a fa törzsét! Kapaszkodj! Le ne pottyanj!
Most akkor lehet szedni a meggyet!
Már is egy pár! Mennyi is az? (2)
Szedj még mellé annyit, hogy 10 legyen! (8)
Számold! 1,2,3,4,5,6,7,8.
Tegyél még bele 5 szemet!
Mennyi van így összesen? (15)
Hogyan jött is az ki? Mondj róla egy számfeladatot! (10+5=15)
Kérdés: Melyik a kisebbik számszomszédja a 15-nek? (14)
              Melyik a nagyobbik számszomszédja  a 15-nek? (16)
Mennyi is van a kosárban? (15)
Szedjünk még hozzá annyit, hogy 20 legyen! (5)
Jajjj! Már nagyon nehéz a kosaram!! Alig bírom! Gyorsan gyerünk, másszunk le a létrán a fáról!
Huhh...elfáradtam! Üljünk most le! A kosarat tedd az asztalra!
Mennyi meggyünk van? (20)
Mikor is terem  a meggy? (nyáron)
Most milyen évszak van? (tavasz)
Melyik hónapnál járunk? (április)
Én már nagyon megszeretném kóstolni a meggyet! Vegyünk 2 szem meggyet a kezünkbe, és mossuk meg! Nagyon fontos!
Ha meg van, üljünk le!
S hamm! Egy meggy! Hmmm...de jó! Milyen az íze? (savanyú)
Mi legyen a maggal? Tegyük a tenyerünkbe!
Hamm!  A 2. meggy! Hmmm...
Tegyük  a magot a kezünkbe!
Mennyi meggy van most a kosaramba? (18)
Mondj egy számfeladatot! (20-2=18)
Mi legyen a magokkal? Eláshatjuk? Bizony! Ássuk el! Komposztnak jó lesz vagy megeszik a bogarak, hangyák.

Köszönöm a játékot! Remélem jó volt! 😉

Most jöhetnek a feladatok! Készíted ki a matematika tankönyvedet, tolltartódat, korongjaidat és a tízes tábládat!

Tk. 103./1.
Számold meg, hány darab grafitceruza van a képen? (5)
Mennyi színes ceruza? (8)
Mennyi van összesen?
Hogyan adom hozzá?
Tegyél ki 5 kék korongot a tízes , vegyél 8 korongot a markodba, majd kezd el rakni a tízes táblára.
Állj meg, ha meg van a 10!
Mennyit kellett tenni az 5 kék mellé? (5 piros)
Mennyi van most így? (10)
Mennyi van a kezedben? (3)
Akkor összesen mennyi van? (13) Nézd meg mennyi van a tízes táblán és mennyi a markodban.

Tk. 2. a) és b)

  • a) Kérlek a képek segítségével segíts Mókának és Kópénak megoldani az összeadásokat! Segítenek a kirakott korongok!
  • b) Történik egy kis változás! De a feladat ugyan az! 10-re kell pótolni itt is, csak most a 4-hez kell pótolni! Rakd ki a 4-et a tízes tábládra, s már látod is, hogy mennyit is kell pótolni, hogy 10 legyen!
Tk. 103./3
  • Próbáld meg, kirakni a számfeladatot! A bontást úgy egyszerűbben meg tudod oldani!
  • 9+7=
➽9 kék korongot lerakok a tízes táblára, 7-et veszek a markomba
➽leteszek annyit, hogy 10 legyen
➽1 piros korong kell még, s meg van a 10
➽nézem a markomat mennyi van benne?
➽S már is meg van a bontás! 1 piros a táblán és 6 korong a markomban

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷









Angol Emelt 04.06.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai feladathoz segítségként küldöm az  online szótár linkjét:
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
Ha bármelyik szót nem értitek angolul, innen ki tudjátok keresni a jelentését.
 Illetve nyugodtan használjátok a Tk, Mf eddig átvett oldalait. 

A mai téma: Unit 5 Lesson 8 Evaluation- 5. lecke Értékelés

 MF 40.old
1. Find and draw. - Kersd meg és rajzolj!
Rajzoljátok le a következő tárgyakat a téglalapokba!
1. téglalap: balloon
2. téglalap: candle
3. téglalap: cake 

2. Look and say. - Nézd és mondd! 
- Angolul nevezzétek meg a tárgyakat!
- Színezzétek ki a tárgyakat a következőképpen:
 1. pink  2. yellow   3. green   4. blue    5. red   6. orange

3. Listen and (pipa) or ( x). - Hallgasd meg és tegyél pipát vagy x-et!
 Leírom a tárgyak nevét. Ha az van, a képen: tegyél pipát, ha nem, akkor tegyél X-et.
Pl. 1. book (pipa)    2. shoe  3. train    4. bag   5. plane   6. doll

4. Look and say. - Nézd és mondd!
- Szóban fordítsd le angolul a következő mondatokat!
1. - Hány éves vagy?
   - 5 éves vagyok
2. - Hány éves vagy?
    - 6 éves vagyok.
3. - Hány éves vagy?
   - 7 éves vagyok.
-Karikázd be azt a számot amelyiknek a fordítása a következő:
- How old are you?
- I'm seven years old. 

FÉYKÉPEZZÉTEK LE AZ OLDALT!
 
SZORGALMI: MF 41.old- kis 5-ért :)
A feladathoz a matricákat a Mf melléletében találjátok.

A matricákat a következő sorrendben ragasszátok fel :
            CANDLE   BALLOON
            CAKE        BADGE
            CARD        PRESENT

 Fényképezzétek le, ha kész!

A képeket 2020. 04.06. 19:00-ig  küldjétek el az e-mail címemre!

Köszönöm szépen!

Enikő néni 

 


 

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...