2020. május 20., szerda

Igényfelmérés

Kedves Szülők!

Lassan vége a tanévnek. Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy a tanítást a jelenlegi digitális oktatási rendben fogjuk ebben a tanévben befejezni. 
A járványügyi intézkedések miatt a mindennapok átszervezésére volt szükség. Köszönjük az eddigi együttműködésüket, mellyel a gyermekeik, a tanulóink sikeres helytállásához hozzájárultak!
Kérem, hogy az elkövetkező időszak tervezőmunkájának elvégzéséhez, töltsék ki az alábbi linken elérhető igényfelmérő kérdőívet! Köszönjük!

Kérdés esetén keressék gyermekük osztályfőnökét vagy az iskola vezetőségét!
A tanévvégi teendőket és információkat iskolánk honlapján és az osztályblogokon keresztül hamarosan közzé fogjuk tenni.

Addig is néhány fontos időpont:
  • A tanév vége: 2020. június 15.
  • Tanítás nélküli munkanapok: június 11-12-15.
  • Utolsó tanítási nap: 2020. június 10. (szerda)
Jó egészséget kívánok mindenkinek!

Lakatosné Tóth Anita
intézményvezető

matematika 05.20.

Jó napot kívánok Kedves Gyerekek és Szülők!

A mai matematika óra témája a sorozatok, nyitott mondatok.

Bemelegítő feladat(szóban):

  • alkoss a páros számokból  csökkenő sorozatot, kezd a 20-nál
  • alkoss a páratlan számokból növekvő sorrendet, kezd az 1-nél


Köszönöm!

Készítsd elő a matematika tankönyvedet (vastag) és a tolltartódat.

Tk. 121./ 1. csak a) és b)

  • a) rész: Első lépés állapítsd meg a szabályt: hogyan lesz a 17-ből 16? Hogyan jutok el a 17-től a 16-ig? Utána Hogyan lesz a 16-ból 15? Hogyan jutok el a 16-tól a 15-ig? Mind két esetben -1 a szabály. Írd fel a számok fölé a szabályt! Akkor mindig ezt kell követni ebben a sorban! A számok között ne felejts el kihagyni egy üres négyzetet. A szabályt csak az első két, már beírt szám felé kell felírnod, utána már csak a megoldásokat kell írnod. 
  • b) rész: Első lépés itt is a szabály megállapítása, majd az alapján a sorozat többi tagjának megállapítása, beírása.

Tk. 121./2.

  • Nézd meg a beírt számokat!
  • Haladjunk jobbra! Hogyan lesz a 10-ből 12? Írd felé +2. Hogyan lesz a 12-ből 14? Írd felé +2! A szabály alapján folytasd jobbra a sorozatot! Írd be a hiányzó 3 darab számot!
  • Menjünk vissza a már előre beírt számokhoz! Mi is a szabály jobbra? Ugye +2! Vajon visszafelé? Balra mi lesz a szabály? Ha jobbra összeadás volt akkor balra pedig kivonás lesz! A szabály balra -2! Írd be a hiányzó 5 számot balra!



A feladatok megoldásához bátran használható számegyenes!




Tk. 121./ 3. első kettő a ▢-es és a △-es

  • 18-5>▢>5+6 megoldása:
    • Számold ki mindkét oldalt, írd feléjük BOLHA számmal az eredményeket. 
    • Bal oldal 18-5=13 valamint a jobb oldal 5+6=11
    • Keresem azokat a számokat, melyek 13-nál kisebbek DE! 11-nél nagyobbak! 
    • Melyik szám lesz 13-nál kisebb DE! 11-nél nagyobb? 
    • Írd le az üres négyzetsorba!

  • 9+3<△<20-5 megoldása:
    • Számold ki a jobb és bal oldalon található műveleteket! Írd feléjük az eredményeket!
    • Olvasd le a relációs jelek állását!
    • Segít a számegyenes!
    • Írd le a számokat az üres négyzetsorba!


Tk. 121./ 4. csak az első, a ▢-es (sárga sor)

  • Számold ki a kivonás különbségét! Írd a művelet felé!
  • Olvasd le a relációs jel állását!
  • A felsorolt számok közül karikázd be azokat a számokat, melyek igazzá teszik a nyitott mondatot!



Akinek még maradt ereje:
💛feladat: Tk. 121./ 3. kör
                   Tk. 121./ 4. zöld és lila sor

Ha szeretnél színezni, akkor a Tk. 121./ 6. feladatban kiszínezheted a háromszögeket!

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷



Írás 5.20.

Kedves Szülők és Gyerekek!


Jó reggelt kívánok!🍉
Melegítsd be az ujjaidat!
Igaz, hogy angolul énekel de nagyon könnyű! Próbáld utánozni!👩
Ici-pici pók

Válaszd ki a helyeset!




Ma ismét egy ritkán használt új betűvel ismerkedünk meg.

A w, W- vel (dupla v)







Nyisd ki az olvasókönyved a 198. oldalon.

1.A rózsaszín hátteres részen minden w-t karikázz be pirossal

2.Számold meg mennyit találtál, majd írd ki a margóra!

3.Olvasd tovább a mesét!(legalább 2x)


4.A 199. oldalon olvasd el az oszlopokat hangosan!

Ügyelj a hosszú mássalhangzók helyes ejtésére!


5.Olvasd tovább a mesét!

6.Próbáld meg elmesélni, eddig mi történt!


Nézzük meg, hogyan is kell írni ezt a betűt!



1. Vedd elő a kisbetűs írólapon füzeted, nyisd ki az 52. oldalon! Írd át kékkel a betűket!


2. Vedd elő a nagybetűs írólapok füzeted, nyisd ki a 26. oldalon és ezt is írd át kékkel!


3. Írásfüzet II. 59. oldala következik. Az első sort kékkel, a többit grafittal írd meg!


Végezetül egy kis játékos gyakorlás válogatással:

Betűpárosító

Készen vagy az írással! Köszönöm!👓  



Szép napot kívánok!

Anett néni🌼   

Testnevelés 05.20.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek! 


A mai, szerdai testnevelés órára összetett gyakorlatokkal készültem nektek. A rövid videóban komplett, egész testnevelés órát láthattok. A gyakorlatok elvégzéséhez szükséges bójákat helyettesíthetitek bármivel, ami rendelkezésre áll. A testnevelés órát végezzétek szőnyegen . 

A videót itt elérheted :



Az óra végén most sem szabad a levezetésről, nyújtó jellegű feladatokról elfeledkezni .


Forrás: online-teniszakadémia.com
Kedves egészségetekre! 
Ezen a héten várom szeretettel azon tanulók videóit, képei, akik a tavaszi tanulási időszakban eddig nem voltak aktívak. A képeket, videókat az :epitok.5.a@gmail.com  email címre , vagy messengeren várom. 
Szép szerdai napot kívánok  . 

Boros Pál

Angol Emelt 05.20.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Köszönöm szépen mindenkinek az  elküldött feladatokat! 
Összesítem az eddig összegyűlt kisjegyeket és mindenkinek fogok emailben küldeni visszajelzést az eddigi munkájáról !
Összességében NAGYON BÜSZKE VAGYOK MINDEN SZÜLŐRE ÉS GYERKŐCRE!
Mindig pontosan és szépen megkapom a megoldásokat! :)

A mai téma: I can do anything - Song = Bármit meg tudok csinálni!- Dal

1. TK 55.oldal
- Hallgassátok meg a dalt a következő linken!
https://www.youtube.com/watch?v=Fe3A4ktB2Go
- Írjátok a buborékok mellé, mit kérdez Spike Rubytól! (  Anya, Apa segíthet az írásban.)
- Fényképezzétek le!

2. MF 69.oldal
- Mondjátok el angolul, mit kérdez Spike?
- Az első oszlophoz írjátok fel a saját neveteket!
- Válaszoljatok Spike kérdésire! Írjátok be a négyzetekbe a válaszokat:
                                                                              Ha meg tudjátok csinálni: Yes, I can. 
                                                                      Ha NEM tudjátok megcsinálni: No, I can't.
- A mások két oszlophoz írjátok fel Anya, Apa vagy Tesó nevét!
- Kérdezzétek meg őket angolul!
- Válaszoljanak angolul  és írjátok be a válaszokat a táblázatba!
- Fényképezzétek le!

3. A fényképeket küldjétek el az e-mail címemre 2020. 05. 21. 19:00-ig.

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

-Segítségül leírom a dal szövegét angolul és magyarul:

I can do anything = Meg tudok csinálni bármit!

Refrén:
I can do anything, anything!
Meg tudok csinálni bármit, bármit!
I can do anything. What about you?
Meg tudok csinálni bármit. Te hogy vagy ezzel?

Can you click your fingers?
Tudsz csettinteni?
Yes, I can.
Igen, tudok.

Can you touch your toes?
Meg tudod érinteni a lábujjaidat?
Yes, I can.
Igen, megtudom.

Refrén

Can you wink your eye?
Tudsz kacsinatani?
Yes, I can.
Igen, tudok.
Can you see your nose?
Meg tudod nézni az orrod?
Yes, I can.
Igen, meg tudom nézni.

Refrén

Just like You!
Pont mint TE!



Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...