2020. május 11., hétfő

Angol Emelt 05.11.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: Hot, warm, cool, cold= Forró, meleg, hűvös, hideg


1. A következő képen rajzokat láttok:
- Rajzoljátok le a füzetetekbe a rajzokat !
- Írjátok mellé a mondatokat is! Írjátok át színessel a szavakat!
Leírom a mondatok magyar jelentését is:
It's warm. = Meleg (van).
It's cool. = Hűvös ( van).
It's hot.= Forró (Forróság/ hőség van).
It's cold. = Hideg ( van).

A kiejtésben segít az online szótár:
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/

-Fényképezzétek le a füzetet! 


2. MF 46.oldal- Colour. - Színezzétek a vízcseppet a hőmérsékletnek megfelelően!

cold= dark blue
cool= light blue
warm= orange
hot= red

- Fényképezzétek le a munkafüzetet!

3. Küldjétek a képeket az email címemre 2020.05.12. 19:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni




matematika 05.11.

Kedves Gyerekek és Szülők!

Folytatódik a kivonások összegző gyakorlása a következő órákon is.

Kérlek készítsd elő a matematika munkafüzetedet, tolltartódat! Köszönöm!

Nyisd ki a 82. oldalon!

Mf. 82./1. a) b) c)

  • számold ki a kivonások különbségeit
  • ellenőrizd le egy ellenőrző számolással a különbség helyességét

Mf. 82./ 4. a) b) c)

  • számold ki a bal és a jobb oldali kivonásokat
  • írj MINDEN KIVONÁS FELÉ BOLHA számokat
  • döntsd el melyik a több

Mf. 82./5.

  • töltsd ki a táblázatot s írd be a hiányzó számokat
  • Ki a fiatalabb? Ki a kisebb?
  • Ki az öregebb? Ki a nagyobb?

Képet szeretnék kérni mf. 82. oldal 1, 4, 5 feladatokról! 
Határidő: 2020.05.15. (péntek)

Szép napot!
Jó munkát!
Zsuzsi néni🌷
ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Remélem mindenkinek jól telt ez a szép, napos hétvége! Küldöm a mai feladatokat!

1. Dalok, mondókák ismétlése:
   - Kinek van jókedve?
   - Tündér madaram.....
   - Fehér liliomszál....
   - Jobb és bal az én két felem.....

   - Énekeljétek és játsszátok el a dalokat és a versünket!
   - Végezzétek el hozzá a tanult mozgásokat!

2. Új dal tanulása: Recse, recse....

   - Tk. 50.o. Recse, recse...
   - Mit csinál a kislány a képen?
   - Szoktatok-e anyával pogácsát sütni?
   - Te miben segítesz neki?
   - Hallgassátok meg a dalt a következő linkről, majd tanuljátok meg: Recse, recse
   - Ezután énekeljétek el a dalt úgy, hogy tapsoljátok hozzá a ritmusát is!

3. Gyakorló feladatok:
   - Mf. 29.o. 1.feladat   Jelöljétek kék színessel a hiányzó ütemvonalakat!
   - Mf. 29.o. 3.fel.     Énekeljétek el a három hívókép dalait!
                                   Tapsoljátok el a dalok kezdőmotívumait!
                                    Párosítsátok a hívóképeket a ritmuskártyákkal!

Mindenkinek jó munkát és szép napot kívánok!!!!!!!!
Györgyi néni






 








Testnevelés 05.11.

Kedves Szülők  ! Kedves Gyerekek! 


Az online tanulás időszakában mindenki sok időt tölt a számítógéppel, egyéb okos eszközökkel . Sajnos kevesebb a mozgással eltöltött órák száma. Ebből az alaphelyzetből kiindulva olyan gyakorlatokat kerestem nektek, amelyek a helyes testtartás megtartását segítik elő és általános erőfejlesztő jellegűek. A feladatokat otthon minden probléma nélkül elvégezhetitek, egy seprűnyél kell hozzá. 

Most szem szabad elfelejtenünk  a bemelegítést. 




A megfelelő bemelegítés után végezzük el az erősítő, tartásjavító gyakorlatokat ! 


Nézzétek meg  a következő tartásjavító gyakorlatot, amelyet az Eszterházy Károly Egyetem hallgatói mutatnak be. Időtök engedi ezt a gyakorlatsort is el lehet végezni.


Az óra végén végezzünk nyújtó hatású gyakorlatokat ! 


Forrás:te tested tedontesed blog.hu 
Amennyiben más jellegű sportot végeztek:túra, kerékpározás, futás, foci ...stb. arról is várok sok szeretettel videókat messengerre vagy az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre . 
Eredményes, szép hetet kívánok mindenkinek  ! 

Boros Pál

Olvasás 5.11.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok!☀🌞
Bemelegítésként szó - kép párosítással kezdünk!
Bemelegítő feladat

1. Nyisd ki az olvasókönyved a 188. oldalon.

OLVASD EL A NAGYBETŰS FELIRATOKAT! Beszéljétek meg, melyik hol található!
- Olvasd el a szavakat oszloponként! 
- Most egy több oldalon át tartó történetet kezdünk el olvasni. Biztos vagyok benne, hogy sokótoknak van valamilyen kis kedvence otthon és különféle történetet tudnátok mesélni nekem róla.
Nézzük, mi történt a Pajtival!🐕🐈

2. Vannak ritka betűk: dz
Második feladatként,  egy ritka betűvel ismerkedünk meg! 
(A ritka betű azt jelenti, hogy kevés szóban találod meg.)
Nyisd ki az olvasókönyvedet a 189. oldalon!
Figyeld meg a dz betűt!
Kétjegyű mássalhangzó, mert két részből áll: egy d + egy z, együtt alkotják a dz betűt!
- Olvasd el a rózsaszín sorban a betűket! Karikázd be pirossal a dz betűket!
Olvasd el a szavakat, jól szótagolva! Ne felezd el a dz betűt!
- Olvasd el a mondatokat! Karikázd be pirossal a dz betűket a szövegben!
Olvasd el a szavakat! A 2 szótagú szavakat próbáld először magadban elolvasni, utána kimondani! Kösd össze a képet a megfelelő szóval!

- Olvasd el a szavakat a dobozokban!
Doboznyitogató

- Olvasd tovább a mesét! (Miau 2. rész 2x!)

  Mi történt? Mondd el!

Pihentető:

Lufipukkasztó játék🎈🎈🎈🎈🎈
dz betűs szavakkal

Levezetésként  borítékos feladatok:

Párosító 1.

Párosító 2.

Írásmunkafüzet II. 49. oldalát készítsd el!
Ha még van kedved játszani!🦋
Melyik betű hiányzik a szóból?
Készen vagy az olvasással! 
Köszönöm a munkád! 
Olvass sokat! 📚 

Ma nem kérek fotót semmiről! Az olvasás és írásmunkák értékelését folytatom!
Szép napot kívánok!
Anett néni🍀

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...