2020. április 2., csütörtök

Rajz 4.2.

Kedves Gyerekek!

Imádtam azokat a rajz óráinkat, ahol mesehallgatással kezdhettünk.
A mai napon nem én, hanem aki veletek tanul, olvassa fel majd ezt a kedves mesét, ami ötletet ad majd az alkotásodhoz.

A mese meghallgatása után egy képet kellene rajzolnod, milyennek képzeled el a történet szereplőit.
Természetesen választhatsz, hogy színezel vagy inkább festve teszed színessé az alkotásod.
Ne feledd, mindig azt kértem, nagyok legyenek a rajzok, töltsétek fel a lapot!

Most pedig hallgasd meg a mesét:


Dankó Éva: A szivárvány színei 


Timi dacosan hátravetette magát a széken, majd heves mozdulattal eltolta magától a tányért.
– Ezt nem eszem meg! Kekszet és ropit kérek! Nem szeretem a gyümölcsöt! – kiabált be anyának a konyhába olyan hangosan, ahogy csak a torkán kifért.
Anya egy ideig türelmesen kérlelte, hogy legalább kóstolja meg, de Timinek esze ágában sem volt megkóstolni. Pisze orrát magasra emelte, és határozottan elismételte, hogy ő egyáltalán nem fog gyümölcsöt enni, sem most, sem máskor.
– Gyümölcsöööt? Miféle gyümölcsöt? – szólalt meg ekkor egy hang sértődötten.
Timi ijedten a hang irányába nézett.
– Ki az? Ki beszél? – kérdezte most sokkal halkabban.
– Én voltam – felelte egy banándarab a tányéron. – De mi egyáltalán nem vagyunk gyümölcsök! Micsoda buta beszéd ez!
– Bizony, hogy nem vagyunk – helyeselt egy kiviszelet is, miközben megpróbálta a hátára ragadt narancsgerezded lelökdösni.
– Hát akkor mik vagytok? – kérdezte Timi kissé elbizonytalanodva, szemében azonban már egy kis kíváncsiság bujkált.
– Mi vagyunk a szivárvány színei – válaszolta határozottan egy körteszelet. A szilva és az áfonya pedig egyetértően bólogatott mellette.
– Fogadjunk, hogy te még soha nem ettél szivárványt ─ kukucskált ki a kupac aljáról egy eperszem.
– Nem, én még tényleg soha nem ettem.
– Pedig a szivárvány a legfinomabb dolog az egész világon!
– De ti kicsit sem úgy néztek ki, mint egy szivárvány – nézte őket Timi gyanakvóan.
– Hát persze, hogy nem, hiszen teljesen összekeveredtünk, egymás hegyén-hátán vagyunk. Ha azonban színek szerint szépen sorba rendezel minket a tányérodon, majd meglátod, micsoda gyönyörű szivárvány leszünk mi együtt – az eper erre ki is düllesztette a pocakját, hogy még nagyobbnak látszódjon, majd büszkén mondta, hogy belőlük áll a piros szín.
– Nem is tudom – morzsolgatta tanácstalanul az ujjait a kislány. De a keze valahogy mégis egyre közelebb csúszott a tányér felé. Óvatosan maga elé húzta, és apró ujjacskáival elkezdte rajta különválogatni a szilvákat, az áfonyákat, a kiviket, a banánokat, a körtéket, a narancsokat és az epreket, majd ívesen egymás felé rendezte őket.
– Nahát! Ti tényleg gyönyörű szivárvány vagytok!
– Mondtam én – mosolygott rá a narancs. – Nem szeretnél esetleg meg is kóstolni minket? Bátran állíthatom, hogy a szivárvány színei közül a narancssárga a legfinomabb.
– Ez badarság, természetesen a lila a legízletesebb – mordult fel erre egy szilva.
– Jaj, ne veszekedjetek már! Mindenkit szépen sorban meg fogok kóstolni – és már nyúlt is Timi a narancs felé. Azonban amikor megfogta, egészen elbizonytalanodott. – De ha megeszlek titeket, akkor nem lesztek többé, és szivárványom sem lesz már.
– Miattunk ne aggódj – csitítgatta egy körteszelet. – Ha megeszel minket, akkor a részed leszünk, benned élünk tovább. Tőlünk leszel erősebb és egészségesebb.
– Nahát! – nyitotta tágra a szemeit a kislány, és közben egymás után ízlelgette a színeket. – Tényleg nagyon finomak vagytok! Mind, egytől egyig. De mondjátok, mi lesz a szivárványommal, ha kifogynak a színek?
Erre azonban már nem ők válaszoltak.
– Majd én mindennap hozok neked színeket – kukucskált be anya az ajtón, kezében egy újabb nagy tál gyümölccsel, és boldogan rákacsintott Timire.
Kíváncsian várom az illusztrációkat!🙂

Ez a feladat a mai és holnapi óra anyaga is.
Jó munkát és szép napot kívánok!
Anett néni

ÉNEK-ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Szép reggelt kívánok mindenkinek. Remélem egészségesek vagytok és várjátok már a dalos feladatokat. Kezdjünk is hozzá.

1. Előző órai feladatok ellenőrzése:
     - Mf. 23.o. 1. fel.
                     tá tá tá szün   - Körtéfa
                     tá tá tá tá - Bújj, bújj zöld ág
                     titi titi tá szün - Ég a gyertya ég
                     tá titi tá tá - Kis kacsa fürdik
      Így kellett összekötni a dalokat a ritmusképletekkel!

    - Mf: 23.o.2. fel.
       Az ütemvonalak elhelyezése:
          titi titi I  tá szün I  tá tá  I titi tá  II
Kérlek, ellenőrizzétek a feladatok megoldását!

2. Új dal tanulása: Iglice, szívem.... Tk.43.o.
    - A mai órai dalunk egy gyógynövényről, az iglicéről szól.
    - Lehet, hogy óvodában tanultátok is!
    - Hallgassátok meg az új dalt a következő linkről:Iglice
    - Aki ismerte, figyelje meg, hogy így ismerte-e?
    - Énekeljétek el a gyerekekkel együtt többször is a dalt!
    - Ha újra együtt leszünk, el is fogjuk majd játszani!!

3. Készségfejlesztés:
   - Mf. 24.o. 1.fel.  Írjátok alá a hangocskák nevét. Segít a jobb oldalon lévő hangoszlop!! Lá, szó, mi hangocskákkal kell dolgoznotok!!!

   - Mf.24.o. 2. fel. A lá-szó-mi hangokat kell elhelyeznetek a vonalrendszerbe! Ne feledjétek, hogy a szó és a lá jó barátok, ott csücsülnek egymás felett (mint a hangoszlopon).
A szó és a mi édestestvérek. Ha a szó vonalon van, a mi az alatta lévő vonalon helyezkedik el. De ha a szó vonal közben van, akkor a mi az alatta levő vonal közben csücsül.

Mindenkinek jó munkát és egészséget kívánok a hét végére! Kedden találkozunk!!!
Györgyi néni

























Írás 4.02.

Kedves Szülők, gyerekek!

Ma ismét komoly feladat vár ránk. Két nagybetűnek az írásának a megtanulása vár ránk.


1. Melegítsük be az ujjainkat! - Amott egy nagy kerek felhők...., Ujjaimat mutogatom..., Gomba, gomba,gomba...
2. Gyakoroljuk a képírást ezzel a szerencsekerekes feladattal!
Legalább 6x forgasd meg! Így 6 darab szót kell leírnod.

Írd le a szavakat a katicás füzetedbe!
Egy sort hagyj ki az előzőmunka alatt.
Írd föl, középre: 11. óra otthon, dátumot írd a margóra (04.2.) 
Már kezdheted is a pörgetést és írást! A szavak közé tegyél vesszőt!
Képírás gyakorlás

3. Ma két nagybetűvel fogunk megismerkedni: a B és V írását tanuljuk meg.
A videón a B betű 4:44-nél, a V 3:31-nél található.

A nagy B betű és V betű írása

Elhelyezkedésük a vonalrendszerben:



Mindkét betű írását a "padlásról" indítjuk.
A B betűt állóegyenessel kezdjük! Felemeljük a ceruzát és jobbra kerekítve a padlásról rajzoljuk a két pocakot.
A V betű a kicsi v felnagyítása két vonalközben.
A többi betű ferde egyenessel tud hozzájuk kapcsolódni.

4. A baglyos Nagybetűs írólapokban kezdjük a vázolást! Kék színessel!
B betű: 15.o.
V betű: 3.o.

5. A munkafüzetben folytatjuk a munkát.
Mf.: 24. o. 
- Az 1. sort kékkel írd át.
- Grafittal folytasd! 2.- 8. sorig a mintát is írd át és írd le a betűket, szavakat!
- A mondatokat olvasd el és másold le!

GYÖNGYBETŰS írást kérek ezen az oldalon!
Ez azt jelenti: lassabban, de szépen és pontosan kell dolgozni.👀
Fotót az Írásfüzet 24. oldaláról kérek!
Készen vagy! Köszönöm a munkád!😀 
Anett tanító néni


matematika 04.02.


Kedves Gyerekek és Szülők!
Jó reggelt kívánok!
Egy kis számlálási bemelegítés:
  1. számolj 0-tól 20-ig egyesével milyen sorrend ez? növekvő
  2. számolj 20-tól 0-ig egyesével milyen sorrend ez? csökkenő
  3. rendezd növekvő sorrendbe a páros számokat 0-tól 20-ig
  4. rendezd csökkenő sorrendbe a páros számokat 20-tól 0-ig
Ha ezzel készen vagy akkor készítsd elő a matematika munkafüzetedet és nyisd ki a 71.oldalon.
Megoldandó feladatok, melyek megoldásában Móka és Kópé kérik a segítségedet!


Mf. 71./1.

  • az összeadásoknak megfelelően ki kell színezni az üres korongokat piros és kék színessel
  • figyelj oda hogy balról jobbra színezünk, számlálunk
  • színezd ki az összeadás első tagját pirosra az első sorban
  • mindig 10-re pótolj, ne feledd
Mf. 71./2. a)

6+9>◻>6+5                  ◻:
  • ki kell számolni a nyitott mondat bal és jobb oldalát
  • az eredményeket írd az összeadások felé bolha számmal
  • s mondjuk: "Keresem azokat a számokat, melyek 15-nél kevesebbek DE! 11-nél többek!
  • Melyek azok a számok, melyek igazzá teszik?
  • Melyek azok a számok, melyek 15 és 11 között laknak?
  • Írd a négyzet után a négyzetrács első soraiba
  • Egy négyzetet hagyj ki a számok között!

Mf. 71./3.a) és b)
  • látsz két oszlopban összeadásokat
  • használhatsz korongokat a megoldásukhoz vagy
  • használd a kezedet! 6+5 mutatom a hatot, s nyitom ki az 5-öt úgy hogy mikor elérem a 10-et zsebembe teszem s számolok tovább
💛 feladat: mf. 71./2. b)

Szép napot! 
Zsuzsi néni🌷

Testnevelés 04.02.

Kedves Csoporttagok ! 

Csütörtökön általában"labdás" órákat állítok nektek össze. Most azonban folytatjuk az otthon is elvégezhető gyakorlatok sorát ,stabilizációs gyakorlatokat láthattok . A feladatok  a törzs izmainak erősítését szolgálják. Az óra bemelegítést is tartalmaz, illetve levezető gyakorlatokat,amelyeket nem szabad elhagynunk. 
Amennyiben van lehetőség töltsetek a kertben ,az udvaron is egy-két órát testmozgással, kertészkedéssel, vagy szüleiteknek segítsetek az otthoni munkákban.


Bemelegítés:

Minden edzés előtt végezz bemelegítést! Ehhez segítséget nyújt a Bemelegítés videó (eszköz nélkül):
Integratív fejlesztés:
Stabilitás:

egyensúlygyakorlatok, törzsstabilitás:

2-szer hajtsátok végre a videón látottakat!


Levezetés:

Minden edzés végén végezz levezetést! Ehhez segítséget nyújt a Levezetés videó:




Továbbra is várom  a fotókat videókat messengerre, vagy a korábban megadott e-mail címre :
 epitok.5.a@gmail.com 

Mindenkinek további szép napot kívánok ! 
Boros Pál  

Olvasás 4.02.

Kedves Szülők, gyerekek!
Jó reggelt kívánok!⏰

Ma gyakorló óránk lesz. 
Az olvasókönyv 164. és 165. oldalán fogunk dolgozni, olvasni.

Ok.: 164. o.
1. zs - sz  differenciálása
Olvasd el a rózsaszín sort! Karikázd be pirossal a zs betűt, zölddel a sz betűt!
- szótagolvasás
- szóolvasás
- a képek szavait kösd a képhez
2. Felelj! Igaz? Nem igaz?
Olvasd el a mondatokat és gondold végig: igaz vagy hamis?
Ha igaz, tegyél + jelet a mondat elé
Ha hamis, ne tegyél vele semmit.

3. Olvasd el: 
- a kis történetet,
- a kis dalocskát!

Most kész az első oldal.👍 Tarts egy kis szünetet, mozogj egy kicsit!

Most következik a másik oldal.👀
Ok.: 165. o.
1. ty - j differenciálása
Olvasd el a rózsaszín sort! Karikázd be pirossal a j betűt, zölddel a ty betűt!
Olvasd el a magánhangzókat is! Ügyelj a hangképzésre!
- szótagolvasás
- szóolvasás

2. Olvasd el a "Testvérke" című olvasmányt!

Válaszolj aláhúzással a kérdésekre! 
- Kik a szereplők a történetben?(Pirossal húzd alá! (4megoldás jó:  Pötyi, Zsófi, Anyu, Apu)
- Mit nem tud a baba? (kékkel, 2megoldás: járni, beszélni)
- Mit csinál Pötyi, ha Zsófi sír? (zölddel:  énekel)



Fotót kérek az olvasókönyv 165. oldaláról! 3. Olvasd el:
- a sárga csíkot,
- és a jókívánságot!
Készen vagyunk az olvasókönyvben. Biztosan elfáradtál.😊
4. Végezetül egy kis borítékos feladat, ha van még kedved gyakorolni.
De ezt később is megoldhatod.

Borítékos feladat ✉️

Köszönöm a munkád! 
Anett néni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...