2020. május 7., csütörtök

Olvasás 5.7.

Kedves Szülők és Gyerekek!


Olvasás és másolásos feladatok következnek.
Ok.: 184. oldal
- Olvasd el a szavakat 2x és karikázd be bennük a HOSSZÚ MÁSSALHANGZÓKAT! (Pl.:nny, ggy)
- Olvasd el a mondatokat is 2x! Karikázd be grafittal a nagy kezdőbetűket és a mondatvégi írásjeleket!
- Olvasd el a történetet is 2x!
Ma már lehet, hogy nincs otthon szalmaszálad, de fűszállal, szívószállal , fogvájóval ti is rakhattok ki figurákat!

Folytassuk a 🐞 füzetben! 
Írd fel a dátumot és másold le egymás alá az olvasókönyv 184. oldalán felül az első oszlopot:
dünnyög
poggyász
pettyez
reccsen
szusszan

Ügyelj a hosszú mássalhangzókra! Nézd át és olvasd hangosan a szavakat, hogy minden ékezet a helyére került-e!


Egy-két  ✉-os feladat: 
1. Válogatás: épület, szín, virág

2. Válogatás: állat, szerszám, edény

3.Válogatás: gyümölcs, bútor, jármű



Köszönöm a munkád!

További szép napot kívánok!
Anett néni🌷
ÉNEK - ZENE: Baksa Istvánné

Kedves Kisdiákjaim!
Küldöm a mai feladatokat!

1. Dalcsokor ismétlése:
   - Hová mégy te.....   TK. 47.o.
   - Aki nem lép.....   Tk. 45.o.
   - Éliás, Tóbiás......  Tk. 44.o.

Ismételjétek át a dalokat. Adjatok hozzá egyenletes tá mérőt, és tapsoljátok el a ritmusukkal is.

2. Új dal tanulása: Fehér liliomszál....

- Tk.49.o.
- Ha emlékeztek, akkor ezt a dalt már mi is énekeltük ebben az évben, és el is játszottuk.
- Aki elfelejtette, erről a linkről tanulja meg:Fehér....
- Ha tudjátok a szövegét, találjatok ki hozzá mozgásokat is!!
- Jó munkát!!!

3. Gyakorló feladatok:
-  Mf. 27.o. 4. fel.  Az utolsó hangot javítsátok lá - ra, mivel a dó-t még nem tanultuk!!!!
-  Mf. 30.o. 1.fel.  Az utolsó hangot írjátok át lá- ra!!!

Jó munkát, szép hétvégét!!!
Györgyi néni














Írás 5.7.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Tornáztassuk meg a kezünket!
Kéztorna
A mai napon egy nagybetű írását tanuljuk meg: a nagy Ny betűt.
Részleteiben már ismerjük, csak össze kell kapcsolnunk a N és y betűket.
Írását nézzük meg a videón:
A Ny betű írása 7:10'
Vizsgáljuk meg az elhelyezkedését a vonalrendszerben:
A N betűrész a "házban és a padláson lakik", míg az y a "házban és a pincében". Így ketten "bejárják" az egész házat.😉
Az y ferde egyenessel kapcsolódik a N betűhöz, mint hozzájuk a többi betű.
A baglyos Nagybetűs írólapokat nyisd ki a 17. oldalon és vázold a Ny betűket kékkel!
Folytasd az Írás munkafüzet 46. oldalán!
- Kékkel vázold az első sort és írj is egy Ny betűt önállóan!
- Válts grafit ceruzára és írj egy sor nagy Ny betűt!
- Egészítsd ki a mondatokat! Nagybetűvel kezdd a mondatot!
- Másold le a neveket! Nagybetűvel írjuk a neveket!
- Ma másolással fejezzük be.
A 🐞 füzetedben hagyj ki egy sort és írj dátumot a margóra!
Másold le a dal szövegét és fejezd is be!🐇
Az írásmunkafüzet 46.oldaláról kérek visszajelzést!👀

Készen vagy az írással! Köszönöm a munkád!🍉  
További szép napot kívánok,
Anett néni🌷 

matematika 05.07.

Kedves Gyerekek!

Egy kis bemelegítő játék:
Link: Műveletek gyakorlása 13-ig

A mai órán gyakoroljuk a 15, 16, 17, 18 számokból való kivonásokat.

Mf. 81./1.
  • Olvasd el a kivonást!
  • Ellenőrizd le, hogy valóban annyi golyó van beszínezve kékre amennyit a kisebbítendő mutat!
  • Húzz le annyi golyót amennyit a kivonandó mutat!

  • Bontsd szét a kivonandót! Ha a képen látható módon követed a lehúzásokat, akkor leolvasható a bontás: második sor 5 (ennyit veszel el a 15-ből, hogy 10 legyen), első sor vége 1 (még ennyit kell elvenni, hogy meglegyen a kisebbítendő szám, a 6, mivel már 5-öt elvettél).
  • A példa alapján oldd meg a feladatban leírt kivonásokat! Dolgozz a példa szerint!

Mf. 81./2.

  • Téglalapba bele kell írni a kivonás különbségét.
  • A trapézba bele kell írni a téglalapba írt szám és a nyílon lévő kivonás különbségét.
  • Az ellipszisbe bele kell írni, hogy mennyit vettünk el a 15-ből illetve a 16-ból, hogy eljussunk a trapézban lévő számig.

Mf. 81./3. a)

  • Olvasd el kérlek, a feladat szövegét!
  • Ne csak egyszer! Kétszer, háromszor is!
  • Jegyzeteld le az adatokat!
  • Anna 4 gombócot evett meg, 3-mal kevesebbet, mint Pisti.
  • Ez alapján ki evett kevesebbet? Ugye Anna! Olvasd el még egyszer!
  • Akkor Anna evett meg kevesebbet, s ezek alapján Pisti többet evett meg!
  • Anna 4 gombócot evett meg, ez 3-mal kevesebb, mint a Pistié, akkor fordítva kell gondolkozni! Ha Annáé kevesebb, akkor a Pistié lesz a több.


Jó munkát!
Szépe napot!
Zsuzsi néni🌷

Testnevelés 05.07.

KEDVES SZÜLŐK ! KEDVES GYEREKEK! 


A mai napra labdás ügyességi feladatokkal készültem nektek. Kézilabdával végezhető feladatokat már végeztetek, most focilabdával végezhető feladatokat kaptok. Az órát végezzétek  a szabadban, focilabdára és bójákra szükségetek van, ha nincs bója helyettesítsétek mással, ami otthon is található.
Forrás: Válogatott 2016
  
Forrás:Válogatott


A gyakorlatok elvégzése előtt elengedhetetlenül fontos a bemelegítés. A szervezetünket előkészítjük  a fokozott terhelésre, csökkentjük a sérülésveszélyt. Soha ne hagyjátok ki !! 

Hajtsuk végre a bemelegítést : 

A bemelegítés után gyakoroljunk focilabdával ! Kattints a feliratra indul  a videó !! 




Az óra végén végezzünk levezető nyújtó jellegű gyakorlatokat  ! 



Kedves egészségetekre ! 
Arra vigyázzatok hogy a kertben, otthon minden maradjon épségben  ! 😎😎💪💪
Legyetek jók  !! Szép napot kívánok minden kedves csoporttagnak  !

Boros Pál


Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...