2020. május 12., kedd

Társastánc 33.hét

Sziasztok!

Az e heti feladat a gyermektáncok ismétlése, konkrétan a Kacsatánc és a Country I. Ezekhez küldök zenei linkeket. A lépéseket korábban már elküldtem.

Zene kacsatánc: https://youtu.be/CtI0YWbmHAY
Zene country: https://youtu.be/U2wtIIT9hMU

Köszönöm az eddig küldött zenei tippeket, linkeket! Ha valakinek van még ötlete, vasárnapig várom, elküldheti nekem.

Jó munkát,
Jana bácsi

Írás 5.12.

Kedves Szülők és Gyerekek!


Ismét két új nagybetű következik. Melegítsük be az ujjainkat!
🍄🍄🍄
☝✌👌👍mutogatom
Amott egy nagy🔘☁

Ma másolással kezdünk. Nagyon figyelj!
FONTOS!
A katicás füzetedben hagyj ki egy sort és írj dátumot a margóra(05.12.)!
Másold le az olvasókönyved 231. oldaláról a "Péter meséli:" című történetet!
- Először olvasd el!
- Hány mondatból áll?
- Milyen nagybetűk vannak benne?
- Ha ezeket átgondoltad, akkor olvasd el újra!
- Azután mondatonként olvasd és kezdheted a másolást.
Ne betűnként másolj! Olvass el egy szót, jegyezd meg, írd le!
- Ha leírtál egy szót, olvasd el, ellenőrizd!
- Ha kész egy mondat, olvasd át! Nem maradt-e ki belőle szó? Ellenőrizd a munkád!
- Ne írj a margóra!
- Minden mondatot új sorba kezdj!


Folytassuk a két, új nagybetű írásával: a J és a Cs betűkkel!



Nézzük meg a videón az írásukat:



Vizsgáljuk meg az elhelyezkedésüket a vonalrendszerben:

A nagy J betű három vonalközben helyezkedik el.
Írását egy kis ferdeegyenessel kezdjük, a "padlás közepétől", ami egy nagy állóegyenessel egészen a pincéig húzódik, egy kis hurokban végződve.

A nagy Cs két ismert elemből áll. Egy nagy C és egy s, ferde egyenessel összekapcsolva.
Két vonalközben helyezkedik el. A "padláson" kezdjük írni. Úgy, mint minden kör alakú betűt. Az óra kettes számától balra indítva, majd ahogy befejeztük az írását, abból a pontból indítjuk a kis s-t.
A többi betű az s "hátához" kapcsolódik ferde egyenessel.

A baglyos Nagybetűs írólapokat nyisd ki a 22. és 9. oldalon és vázold a J és Cs betűket kékkel!
Folytasd az Írás munkafüzet 50. oldalán!
- Kékkel vázold az első sort!
- Válts grafit ceruzára és írj nagy J és Cs betűt!
Írd át és másold le a neveket!
- Olvasd el és másold le a mondatot!

Az Írásfüzet 51. oldalán a mondatok írása következik.
Végül, a vers másolása.
Kész az írás! Köszönöm a munkád! 🍓

Az Írásfüzet 51. oldaláról kérek fotót.📷

További szép napot kívánok!
Anett néni 🌷

matematika 05.12.

Kedves  Szülők!

Köszönöm azoknak, akik már elküldték a tegnapi feladatokat, szám szerint 13-an. 😊😎

Péntekig várom a többiek feladatmegoldásait is. 



Kedves Gyerekek!
A mai napra maradt még egy kis számolási gyakorlás a kivonások körében!
Készítsd elő a matematika munkafüzetedet és tolltartódat!

Mf. 83./1.
  • Kérlek, írj BOLHA számokat a kivonások felé!
  • Amikor összekötöd a számegyenessel a színes ellipsziseket a számegyenesre X-et tegyél!

Mf. 83./2.

  • Kérlek, írj BOLHA számokat a kivonások felé!
  • Döntsd el, hogy melyik a több!
  • Írd a relációba, hogy mennyivel!
  • Hogyan számoljuk ki, hogy mennyivel? ⇒ A nagyobból elveszem a kisebbet.

Mf. 83./4. a) b) c)

  • a) rész ⇒ számold ki a kivonásokat
  • b) rész pl.: 15-▢▢=6 mennyit kell elvenni a 15-ből, hogy megkapd a 6-ot?
  • c) rész pl.: ▢▢ -5=7 melyik az a szám amiből elveszek 5-öt s megkapom a 7-et? Jöhet a hátra bukfenc! Kivonásból mi lesz? Összeadás! Add össze a két számot, s megkapod azt a nagy számot, amiből, ha elveszel 5-öt megkapod a 7-et.

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni 🌷

Olvasás 5.12.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Jó reggelt kívánok mindenkinek!

Közeledik az év vége. Bizonyos feladatok megküldése elengedhetetlen az értékeléshez.
Az Írásfüzet 45. oldalát jelöltem ki kép -írás értékelésre.
Ismét kértem egy, egy perces videót az olvasásról.
Másolásos, illetve szövegértő feladatot fogok még kérni, melyek kiemelt figyelmet fognak kapni.

Köszönöm az eddigi munkátok.
Nagyon büszke vagyok Rátok és gyermekeitekre! 😇
Ígérem, már nem sok nagy feladat van hátra. Kitartást kívánok .💪

A mai napon ismét 2 oldallal kell megbirkózni az olvasókönyvben.📗
Munka előtt játszunk egyet:

Szókereső

Kezdjük a 190. oldalon:
- Olvasd el a rózsaszín sorokban a betűket! Karikázd be pirossal a dz betűket!
- OLVASD EL A NAGYBETŰS FELIRATOKAT!
Olvasd el a mondatokat! Válaszolj a kérdésekre! Húzd alá a választ a mondatokban!
- Olvasd tovább a mesét! (Miau 3. rész 2x!)
  Mi történt? Mondd el!
- Olvasd el a sárga csíkban a bölcsességet! Mit jelent?
 (Az emberek is bátrabba viselkednek, ha nincs a közelben az ellenségük. Akkor is használjuk, ha a főnök távol van és a beosztottak, dolgozók olyat is megengednek maguknak, amit máskor nem.)

A 191. oldalon folytatjuk.
Újabb ritka betűvel ismerkedünk: x   (úgy ejtjük: ksz)

- Olvasd el a rózsaszín sorban a betűket! Karikázd be pirossal a x betűket!
Olvasd el a szavakat!Karikázd be pirossal a x  betűket!
- Olvasd el a  szöveget!
- Olvasd tovább a mesét! (Miau 4. rész 2x!)
  Mi történt? Mondd el!


Biztosan látjátok, hogy egyre több az olvasnivaló.
Továbbra is kérlek benneteket hogy naponta gyakoroljátok az olvasást, mert a 2. osztály keservesen nehéz lesz, ha nem ismeritek a betűket.
Minél nagyobbak lesztek, annál több olvasást igényel majd a tanulás, a tananyagok elsajátítása.
Azzal tudunk segíteni, ha magabiztosan tudunk olvasni. Akkor, minden öröm.
Az olvasás egy új mesés világot tár elénk, csak a betűket szükséges jól ismernünk, a többi pedig a képzeletünkön múlik. 

Két játékos levezető:
Párosító

Kérdés-kép

191. oldalról kérek fotót!

Készen vagyunk az olvasással!
Köszönöm a munkád!

Anett néni💐

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...