2020. május 25., hétfő

matematika 05.25.

Kedves Gyerekek és Kedves Szülők!

Mint már említettem a héten szerdán fogok kiküldeni egy beszámoló dolgozatot, melyre már elkezdtük a felkészülést. A jövőhéten már csak online feladatokat fogok küldeni a gyerkőcöknek. A szorgalmi feladatok szabadon választhatóak!

A mai és a holnapi órákon is a főszerep a felkészülésé, gyakorlásé.

Bemelegítő feladat:

több-kevesebb-egyenlő   
Kérlek, szóban mondd meg, hogy mennyivel több! (A nagyobból elveszed a kisebbet.) 


Kérlek készítsd elő a matematika tankönyvedet (vastag) és a ki(s)számoló (lila) könyvedet.

Tk. 122./4. a) és b)

  • Végezd el a kivonásokat!
  • Figyelj, mert tízes átlépések lesznek!
  • Ha a kezeden számolsz, akkor ne felejtsd el elővenni a zsebedből a tízeseket!

Ksz. (ki(s)számoló) 63./1.

  • Pótlásos összeadásokat látsz ebben az oszlopban.
  • 8+⬜=12  : a 8-hoz mennyit adok hozzá, hogy 12 legyen? A kapott számot kell beírnod a valamennyibe.
  • S így tovább az 1. feladatot.
  • Akkor is így kell megoldani, amikor az egyenlőségjel elöl van. 
  • 13=8+⬜ : a 8-hoz mennyit kell adni, hogy 13 legyen.

Ksz. 64./1.

  • Kivonásos pótlásokat látsz az 1. feladat oszlopában.
  • pl.: 3-⬜=2 : a 3-ból mennyit veszel el, hogy megkapd a 2-őt.
  • Akkor is így kell megoldani a feladatot, amikor az egyenlőségjel elöl van.
  • pl.: 13=15-⬜ : a 15-ből mennyit veszel el, hogy 13 legyen.




💛 feladat: Tk. 123./1, 2,

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷

2 megjegyzés:

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...