2021. március 30., kedd

Matematika fejlesztő, 03.30.

 Kedves Gyerekek!

Fejlesztő foglalkozásra készítsd elő a ki(s)számolódat, tolltartódat!

K.sz.: 63./1. C) rész

    ~ pl.: (1x8) + (16:8)= 🅪🅪 Az x ebben az esetben a szorzást jelenti!

    ~ Figyelj a műveleti sorrendre! 

    ~ Az első művelet, amit el kell végezni az a szorzás! Írd felé pirossal!

    ~ A második az osztás! Írd felé pirossal!

    ~ A harmadik az összeadás! Írd felé pirossal!

    ~ Grafit ceruzával írd a szorzás felé a szorzatot!

    ~ Most jöhet az osztás! Számold ki a hányadost és írd felé!

    ~ Kész a szorzás és kész az osztás. Ezeket össze kell adni! Mennyi az? Ezt a számot, az összeget már a valamennyi helyére kell beírni!

K.sz.: 63./3. A) és B)

A) rész

    ~ Kövesd a nyíl által meghatározott szabályt, ami jelen esetben fentről lefelé szorzás 8-cal. 

    ~ Minden beírt számot 8-cal meg kell szorozni.

    ~ A szorzatot az előre beírt szám alatt lévő valamennyibe kell beleírni.

    ~ Ha a lefele szorzok, akkor felfelé? Így van! Osztok! 

    ~ Ha valamennyi fent van, akkor ebben az esetben az előre beírt számot osztani kell nyolccal.

B) rész

   ~ Kövesd a nyíl által meghatározott szabályt, ami jelen esetben fentről lefelé osztás 8-cal. 

    ~ Minden beírt számot 8-cal kell osztani.

    ~ A hányadost a felírt szám alatt lévő valamennyibe kell beleírni.

    ~ A lefelé osztok, akkor felfelé? Így van! Szorzok!

    ~ A valamennyi fent van, akkor ebben az esetben az előre beírt számot szorozni kell 8-cal.


Jó munkát!

Zsuzsi néni

1 megjegyzés:

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...