2020. május 20., szerda

matematika 05.20.

Jó napot kívánok Kedves Gyerekek és Szülők!

A mai matematika óra témája a sorozatok, nyitott mondatok.

Bemelegítő feladat(szóban):

  • alkoss a páros számokból  csökkenő sorozatot, kezd a 20-nál
  • alkoss a páratlan számokból növekvő sorrendet, kezd az 1-nél


Köszönöm!

Készítsd elő a matematika tankönyvedet (vastag) és a tolltartódat.

Tk. 121./ 1. csak a) és b)

  • a) rész: Első lépés állapítsd meg a szabályt: hogyan lesz a 17-ből 16? Hogyan jutok el a 17-től a 16-ig? Utána Hogyan lesz a 16-ból 15? Hogyan jutok el a 16-tól a 15-ig? Mind két esetben -1 a szabály. Írd fel a számok fölé a szabályt! Akkor mindig ezt kell követni ebben a sorban! A számok között ne felejts el kihagyni egy üres négyzetet. A szabályt csak az első két, már beírt szám felé kell felírnod, utána már csak a megoldásokat kell írnod. 
  • b) rész: Első lépés itt is a szabály megállapítása, majd az alapján a sorozat többi tagjának megállapítása, beírása.

Tk. 121./2.

  • Nézd meg a beírt számokat!
  • Haladjunk jobbra! Hogyan lesz a 10-ből 12? Írd felé +2. Hogyan lesz a 12-ből 14? Írd felé +2! A szabály alapján folytasd jobbra a sorozatot! Írd be a hiányzó 3 darab számot!
  • Menjünk vissza a már előre beírt számokhoz! Mi is a szabály jobbra? Ugye +2! Vajon visszafelé? Balra mi lesz a szabály? Ha jobbra összeadás volt akkor balra pedig kivonás lesz! A szabály balra -2! Írd be a hiányzó 5 számot balra!



A feladatok megoldásához bátran használható számegyenes!




Tk. 121./ 3. első kettő a ▢-es és a △-es

  • 18-5>▢>5+6 megoldása:
    • Számold ki mindkét oldalt, írd feléjük BOLHA számmal az eredményeket. 
    • Bal oldal 18-5=13 valamint a jobb oldal 5+6=11
    • Keresem azokat a számokat, melyek 13-nál kisebbek DE! 11-nél nagyobbak! 
    • Melyik szám lesz 13-nál kisebb DE! 11-nél nagyobb? 
    • Írd le az üres négyzetsorba!

  • 9+3<△<20-5 megoldása:
    • Számold ki a jobb és bal oldalon található műveleteket! Írd feléjük az eredményeket!
    • Olvasd le a relációs jelek állását!
    • Segít a számegyenes!
    • Írd le a számokat az üres négyzetsorba!


Tk. 121./ 4. csak az első, a ▢-es (sárga sor)

  • Számold ki a kivonás különbségét! Írd a művelet felé!
  • Olvasd le a relációs jel állását!
  • A felsorolt számok közül karikázd be azokat a számokat, melyek igazzá teszik a nyitott mondatot!



Akinek még maradt ereje:
💛feladat: Tk. 121./ 3. kör
                   Tk. 121./ 4. zöld és lila sor

Ha szeretnél színezni, akkor a Tk. 121./ 6. feladatban kiszínezheted a háromszögeket!

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷



2 megjegyzés:

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...