2020. április 27., hétfő

matematika 04.27.

Kedves Gyerekek!

Új hét új feladatok! 😃
De még is ismerős feladatok következnek!😉

Bemelegítésként válasz egyet:

  • sorold fel a páratlan számokat növekvő sorrendben
  • sorold fel a páratlan számokat csökkenő sorrendben

Egy kis ismétlés: 
  • Hogyan számolom ki ,hogy mennyi a felírt kivonás különbsége?11-3=⬚  
  • a kisebbítendőből, úgy veszem el a kivonandót, hogy először 1-et veszek el, hogy 10 legyen, majd még 2-őt (mert kivonandó 3-ból már 1-et elvettem, hiszen így lett 10, így már csak 2-őt tudok elvenni).

Ha kész jöhetnek a feladatok:
Kérlek, készítsd elő a matematika tankönyvedet, korongjaidat, tízes tábládat, tolltartódat.

Tk. 109./1.
  • Mennyi korongot raktak ki? Számold meg! ⇒ 12
  • Te is rakd ki, légyszíves!
  • Mennyi kék korong van lehúzva? ⇒ 8
  • Hogyan vesszük el?⇒ először mindig 10-re veszem le a korongokat! 
  • Mennyit kell a 12-ből levenni, hogy 10 legyen? ⇒2-őt
  • Kivonás jelen esetben: 12-8. Kisebbítendőből (12) már 2-őt elvettem, hogy 10 legyen így a  kivonandóból (8) is le kell csökkenteni 2-vel, akkor mennyit kell még elvenni? ⇒ 6
Tk. 109./2.
  • Rakd ki kérlek, te is a korongjaiddal, ahogyan a képen van.
  • Végezd el a kivonásokat a korongjaid segítségével!

Tk. 109./3.
  • Rakd ki ezen feladatokat is a korongjaiddal!
  • Segítségükkel írd be a kivonandó bontását.
  • Első szám: mennyit veszek el, hogy 10 legyen
  • Második szám: a kisebbítendőből már elvettem, valamennyit, hogy 10 legyen, amennyi maradt, azt írd be.

Szép napot!
Jó munkát!
Zsuzsi néni🌷

2 megjegyzés:

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...