2020. április 6., hétfő

matematika 04.06.

Kedves Gyerekek és Szülők!

Jó reggelt kívánok!

Egy kis játékra hívlak Téged! Ha szeretnél velem játszani! Ha nem ugord át ezt a részt!

Játék:
Ki szeret fára mászni?? Pattanj fel kérlek! Képzelj el egy nagy nagy meggy fát magad elé!
Látod? Rajzold meg a levegőben a körvonalát!
Jó nagy?
Nézd csak! Mennyi mennyi meggy van rajta!
Vedd fel a kosaradat a karodra, támaszd a létrádat a fa törzsének, s mássz!
Keress egy vastag ágat, amin meg tudsz állni!
Fogd a fa törzsét! Kapaszkodj! Le ne pottyanj!
Most akkor lehet szedni a meggyet!
Már is egy pár! Mennyi is az? (2)
Szedj még mellé annyit, hogy 10 legyen! (8)
Számold! 1,2,3,4,5,6,7,8.
Tegyél még bele 5 szemet!
Mennyi van így összesen? (15)
Hogyan jött is az ki? Mondj róla egy számfeladatot! (10+5=15)
Kérdés: Melyik a kisebbik számszomszédja a 15-nek? (14)
              Melyik a nagyobbik számszomszédja  a 15-nek? (16)
Mennyi is van a kosárban? (15)
Szedjünk még hozzá annyit, hogy 20 legyen! (5)
Jajjj! Már nagyon nehéz a kosaram!! Alig bírom! Gyorsan gyerünk, másszunk le a létrán a fáról!
Huhh...elfáradtam! Üljünk most le! A kosarat tedd az asztalra!
Mennyi meggyünk van? (20)
Mikor is terem  a meggy? (nyáron)
Most milyen évszak van? (tavasz)
Melyik hónapnál járunk? (április)
Én már nagyon megszeretném kóstolni a meggyet! Vegyünk 2 szem meggyet a kezünkbe, és mossuk meg! Nagyon fontos!
Ha meg van, üljünk le!
S hamm! Egy meggy! Hmmm...de jó! Milyen az íze? (savanyú)
Mi legyen a maggal? Tegyük a tenyerünkbe!
Hamm!  A 2. meggy! Hmmm...
Tegyük  a magot a kezünkbe!
Mennyi meggy van most a kosaramba? (18)
Mondj egy számfeladatot! (20-2=18)
Mi legyen a magokkal? Eláshatjuk? Bizony! Ássuk el! Komposztnak jó lesz vagy megeszik a bogarak, hangyák.

Köszönöm a játékot! Remélem jó volt! 😉

Most jöhetnek a feladatok! Készíted ki a matematika tankönyvedet, tolltartódat, korongjaidat és a tízes tábládat!

Tk. 103./1.
Számold meg, hány darab grafitceruza van a képen? (5)
Mennyi színes ceruza? (8)
Mennyi van összesen?
Hogyan adom hozzá?
Tegyél ki 5 kék korongot a tízes , vegyél 8 korongot a markodba, majd kezd el rakni a tízes táblára.
Állj meg, ha meg van a 10!
Mennyit kellett tenni az 5 kék mellé? (5 piros)
Mennyi van most így? (10)
Mennyi van a kezedben? (3)
Akkor összesen mennyi van? (13) Nézd meg mennyi van a tízes táblán és mennyi a markodban.

Tk. 2. a) és b)

  • a) Kérlek a képek segítségével segíts Mókának és Kópénak megoldani az összeadásokat! Segítenek a kirakott korongok!
  • b) Történik egy kis változás! De a feladat ugyan az! 10-re kell pótolni itt is, csak most a 4-hez kell pótolni! Rakd ki a 4-et a tízes tábládra, s már látod is, hogy mennyit is kell pótolni, hogy 10 legyen!
Tk. 103./3
  • Próbáld meg, kirakni a számfeladatot! A bontást úgy egyszerűbben meg tudod oldani!
  • 9+7=
➽9 kék korongot lerakok a tízes táblára, 7-et veszek a markomba
➽leteszek annyit, hogy 10 legyen
➽1 piros korong kell még, s meg van a 10
➽nézem a markomat mennyi van benne?
➽S már is meg van a bontás! 1 piros a táblán és 6 korong a markomban

Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni🌷









6 megjegyzés:

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...